logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Ako sa zmenili stravovacie návyky Slovákov?

3. decembra 2020
Správy 0
1293
Ako sa zmenili stravovacie návyky Slovákov?

Výživa je rozhodujúcou súčasťou zdravého životného štýlu. Súvisí so zdravím obyvateľov, silnejším imunitným systémom či nižším rizikom neprenosných chorôb a dlhovekosťou. Údaje týkajúce sa stravovacích návykov Slovákov zisťoval Úrad verejného zdravotníctva SR (ÚVZ SR) a prichádza  s kľúčovým zisteniami.

Údaje týkajúce sa stravovacích návykov ÚVZ SR zisťoval počas rokov 2013, 2016 a 2019. V roku 2019 tvorilo výskumnú vzorku 3744 respondentov, pričom 49 % tvorili muži a 50 % výskumnej vzorky zastávali ženy. Prieskum odhalil preferencie z hľadiska konzumácie mäsa a rýb, mlieka, margarínov či surovej a varenej zeleniny.

Konzumácia rýb klesá

Slováci majú v stále väčšej obľube najmä hovädzie mäso a hydinu. Každoročne stúpa i denná konzumácia údenín, naopak konzumácia čerstvých rýb klesá. Respondenti v prieskume uviedli ,že uprednostňujú skôr výrobky z nich ako konzumáciu čerstvých alebo mrazených rýb samostatne. ÚVZ SR hodnotí pozitívne klesajúci trend konzumácie margarínu na dennej báze. V roku 2013 konzumovali margaríny denne alebo obdeň desať percent opýtaných, v roku 2016 9,8 % a v roku 2019 sa tento podiel znížil na úroveň  7,2 %.

Ženy jedia viac zeleniny, u mužov klesá konzumácia svetlého pečiva

Jednou z vybraných kategórií prieskumu bola taktiež každodenná konzumácia mlieka. Tá každým rokom u respondentov klesá. Kým v roku 2013 konzumovalo mlieko na dennej báze 42 % opýtaných Slovákov, v roku 2061 išlo o 39 % a v roku 2019 iba 37 %. U žien každoročne stúpa konzumácia surovej a varenej zeleniny. Podľa zistení z prieskumu klesá konzumácia svetlého chleba a pečiva, a to najmä u mužov. Zistila sa taktiež zvýšená konzumácia sladkostí každý deň a taktiež stúpla aj konzumácia cestovín, ryže a strukovín.

Sladené nápoje už nie sú v kurze

„Pozitívnou správou je stúpajúca každodenná konzumácia nesladených nápojov už od roku 2013 zo 44,2 percenta respondentov na 45,6 percenta respondentov v roku 2019. Zároveň klesá každodenná konzumácia sladených nápojov. Klesol aj podiel každodennej konzumácie ovocných džúsov a kofeínových nápojov. Naopak, stúpla obľúbenosť energetických nápojov,“ uvádza v tejto súvislosti ÚVZ SR.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera