logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

dm zvýšila obrat o takmer 14 percent

18. novembra 2020
Správy 0
1361
dm zvýšila obrat o takmer 14 percent

Spoločnosť dm potvrdzuje pozitívny trend hospodárskych výsledkov z predchádzajúcich období, a to i napriek pandemickej situácii. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 13,6 percenta, keď dosiahol výšku takmer 267 miliónov eur. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje takmer 3 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o 5,3 percenta.

Materská firma z Rakúska sa na celkovom obrate spoločnosti podieľala sumou 980 miliónov eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje 67 %. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 13 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti obchodnému roku 2018/2019 zvýšil o 2,9 percenta na 11,5 mld. eur.

„Tento rok nás zasiahla nová, dosiaľ nepoznaná situácia, ktorá nás učí žiť inak, tak spoločensky, ako aj ekonomicky. Aj keď naša spoločnosť nebola priamo zasiahnutá reštrikciami, pretože sme mohli a stále môžeme mať otvorené predajne a zásobovať ľudí produktmi dennej spotreby, stálo nás to veľa úsilia, ako aj finančných nákladov, ktoré sme investovali do ochrany zdravia našich spolupracovníkov a zákazníkov. Ako spoločnosť s vedúcim postavením na trhu sme si plne vedomí svojej povinnosti a zodpovednosti voči spoločnosti, voči svojim zákazníkom a všetkým spolupracovníkom,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

Náklady spojené s pandémiou Covid-19

V  neočakávanej a náročnej situácii, v ktorej sa ocitla nielen dm, bolo jej prvoradou snahou zabezpečiť ochranu spolupracovníkov a  zákazníkov. Hneď nato nadväzovala snaha zabezpečiť dostatok tovaru, ktorý sa v najhektickejšom období míňal enormnou rýchlosťou. Do realizovaných opatrení na ochranu zdravia pri práci pre spolupracovníkov dm bol zahrnutý prídel antibakteriálnych gélov, ochranných rúšok a štítov, dezinfekčných sprejov, rukavíc, vitamínov a pracích prostriedkov nevyhnutných na údržbu ochranných rúšok.

Náklady dm spojené s realizáciou opatrení sa vyšplhali do konca septembra 2020 na úroveň jedného milióna eur. Tieto náklady zahŕňajú prostriedky na ochranu zdravia spolupracovníkov a zákazníkov, dezinfekciu priestorov, mzdové náklady agentúrnych pracovníkov, SBS a mnohé ďalšie. Navyše bilancia hospodárskych výsledkov umožnila dm aj vyplatenie finančného príspevku takmer
1700 spolupracovníkom v celkovom náklade približne 600 tisíc eur. dm sa rozhodla vyplatiť príspevok aj tým spolupracovníkom, ktorí sa v čase pandémie priamo nepodieľali na chode spoločnosti.

Nové investície a rozvoj pobočkovej siete

V uplynulom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške približne 10 miliónov eur, z čoho najväčšia časť – 8,9 milióna eur – bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 475 430 eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 510 000 eur a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 295 500 eur.

Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2019/2020 k 30. septembru 2020 zvýšil na 152. Do konca tohto kalendárneho roka plánuje dm na Slovensku otvoriť ďalšie dve nové filiálky, a to v Prešove a v Senci. Do konca nového obchodného roka by tak na Slovensku malo byť celkovo 158 filiálok dm.

dm aj v minulom obchodnom roku sledovala zmeny na trhu, ktoré sa premietli aj do prestavby spojenej so zväčšením plochy vybraných filiálok. V rámci projektu pracovnej skupiny „Zo skladu do regálov“ bolo na prestavbu prehĺbenia regálov vybraných 20 filiálok. Cieľom tohto projektu je podľa spoločnosti prehĺbiť police v layoutoch na filiálke, kde sa objemovo odpredá najviac tovaru, čo optimalizuje procesy organizácie obchodu, zaisťuje vyššiu dostupnosť produktov pre zákazníkov, prispieva aj k zníženiu manipulácie s tovarom a odľahčeniu skladu na filiálke. Ďalšia zmena rozloženia sa má začať v nasledujúcom obchodnom, čo prinesie zefektívnenie procesov toku tovaru v predajni. Okrem iného v súčasnosti prebieha testovanie nových cenovkových líšt.

Zákazníci nakupovali menej často, avšak vo väčšom objeme

V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom sa znížilo množstvo zákazníckych nákupov na takmer 20,15 milióna, čo predstavuje približný pokles o 2,7 %. Napriek miernemu poklesu v počte zákazníckych nákupov, ktorý odráža zmenu nákupného správania zákazníkov v dôsledku pandémie, sa oproti minulému roku eviduje  výraznejší nárast výšky priemerného nákupu zákazníkov. Zákazníci tak realizovali nákupy v menšej frekvencii, ale vo vyšších hodnotách. V obchodnom roku 2019/20 bol priemerný denný počet zákazníckych nákupov 55 040 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 1,678 milióna.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok