Spoločnosť dm potvrdzuje pozitívny trend hospodárskych výsledkov z predchádzajúcich období, a to i napriek pandemickej situácii. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 13,6 percenta, keď dosiahol výšku takmer 267 miliónov eur. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje takmer 3 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o 5,3 percenta.
Materská firma z Rakúska sa na celkovom obrate spoločnosti podieľala sumou 980 miliónov eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje 67 %. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 13 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti obchodnému roku 2018/2019 zvýšil o 2,9 percenta na 11,5 mld. eur.
„Tento rok nás zasiahla nová, dosiaľ nepoznaná situácia, ktorá nás učí žiť inak, tak spoločensky, ako aj ekonomicky. Aj keď naša spoločnosť nebola priamo zasiahnutá reštrikciami, pretože sme mohli a stále môžeme mať otvorené predajne a zásobovať ľudí produktmi dennej spotreby, stálo nás to veľa úsilia, ako aj finančných nákladov, ktoré sme investovali do ochrany zdravia našich spolupracovníkov a zákazníkov. Ako spoločnosť s vedúcim postavením na trhu sme si plne vedomí svojej povinnosti a zodpovednosti voči spoločnosti, voči svojim zákazníkom a všetkým spolupracovníkom,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.
Náklady spojené s pandémiou Covid-19
V neočakávanej a náročnej situácii, v ktorej sa ocitla nielen dm, bolo jej prvoradou snahou zabezpečiť ochranu spolupracovníkov a zákazníkov. Hneď nato nadväzovala snaha zabezpečiť dostatok tovaru, ktorý sa v najhektickejšom období míňal enormnou rýchlosťou. Do realizovaných opatrení na ochranu zdravia pri práci pre spolupracovníkov dm bol zahrnutý prídel antibakteriálnych gélov, ochranných rúšok a štítov, dezinfekčných sprejov, rukavíc, vitamínov a pracích prostriedkov nevyhnutných na údržbu ochranných rúšok.
Náklady dm spojené s realizáciou opatrení sa vyšplhali do konca septembra 2020 na úroveň jedného milióna eur. Tieto náklady zahŕňajú prostriedky na ochranu zdravia spolupracovníkov a zákazníkov, dezinfekciu priestorov, mzdové náklady agentúrnych pracovníkov, SBS a mnohé ďalšie. Navyše bilancia hospodárskych výsledkov umožnila dm aj vyplatenie finančného príspevku takmer
1700 spolupracovníkom v celkovom náklade približne 600 tisíc eur. dm sa rozhodla vyplatiť príspevok aj tým spolupracovníkom, ktorí sa v čase pandémie priamo nepodieľali na chode spoločnosti.
Nové investície a rozvoj pobočkovej siete
V uplynulom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške približne 10 miliónov eur, z čoho najväčšia časť – 8,9 milióna eur – bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 475 430 eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 510 000 eur a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 295 500 eur.
Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2019/2020 k 30. septembru 2020 zvýšil na 152. Do konca tohto kalendárneho roka plánuje dm na Slovensku otvoriť ďalšie dve nové filiálky, a to v Prešove a v Senci. Do konca nového obchodného roka by tak na Slovensku malo byť celkovo 158 filiálok dm.
dm aj v minulom obchodnom roku sledovala zmeny na trhu, ktoré sa premietli aj do prestavby spojenej so zväčšením plochy vybraných filiálok. V rámci projektu pracovnej skupiny „Zo skladu do regálov“ bolo na prestavbu prehĺbenia regálov vybraných 20 filiálok. Cieľom tohto projektu je podľa spoločnosti prehĺbiť police v layoutoch na filiálke, kde sa objemovo odpredá najviac tovaru, čo optimalizuje procesy organizácie obchodu, zaisťuje vyššiu dostupnosť produktov pre zákazníkov, prispieva aj k zníženiu manipulácie s tovarom a odľahčeniu skladu na filiálke. Ďalšia zmena rozloženia sa má začať v nasledujúcom obchodnom, čo prinesie zefektívnenie procesov toku tovaru v predajni. Okrem iného v súčasnosti prebieha testovanie nových cenovkových líšt.
Zákazníci nakupovali menej často, avšak vo väčšom objeme
V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom sa znížilo množstvo zákazníckych nákupov na takmer 20,15 milióna, čo predstavuje približný pokles o 2,7 %. Napriek miernemu poklesu v počte zákazníckych nákupov, ktorý odráža zmenu nákupného správania zákazníkov v dôsledku pandémie, sa oproti minulému roku eviduje výraznejší nárast výšky priemerného nákupu zákazníkov. Zákazníci tak realizovali nákupy v menšej frekvencii, ale vo vyšších hodnotách. V obchodnom roku 2019/20 bol priemerný denný počet zákazníckych nákupov 55 040 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 1,678 milióna.