logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Kaufland sa stal rastlinným reťazcom roka

11. novembra 2020
Správy 0
2096
Kaufland sa stal rastlinným reťazcom roka

Nezávislá iniciatíva Jem pre Zem sa zamerala na 25 predajní piatich najväčších predajcov potravín na Slovensku s cieľom zistiť, ktorý z nich ponúka svojim zákazníkom najširší sortiment bezmäsitých výrobkov. Víťazom roka 2020 sa stal obchodný reťazec Kaufland, ktorý dlhodobo reflektuje rastúci trend alternatívneho stravovania na báze potravín čisto rastlinného pôvodu, čoho odrazom je i privátna značka K-take it veggie.

Podľa údajov agentúry Focus približne štyria z desiatich respondentov v roku 2019 nakupovali rastlinné alternatívy mäsa, údenín, syrov a mliečnych výrobkov. Hlavným kritériom pre tískanie titulu Rastlinný reťazec roka 2020 sa i z toho dôvodu stal najlepší výber rastlinných alternatív na pultoch jednotlivých obchodov na Slovensku.

„Keďže dopyt po alternatívach mäsa rastie, chceme našim zákazníkom ponúknuť široký sortiment, ktorý vyhovuje ich potrebám a preferenciám za výhodné ceny,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. „Veľmi nás teší označenie za Rastlinný reťazec roka 2020, keďže pri tvorbe sortimentu vždy pozeráme do budúcnosti. Zmeny klímy, nedostatok prírodných zdrojov, úbytok mnohých živočíšnych druhov, pribúdanie intolerancií a ochorení u ľudí – to všetko sú výzvy, ktoré si vyžadujú nielen našu pozornosť, ale aj ohľaduplnosť voči životnému prostrediu,“ dodáva.

Od rastlinných syrov či zmrzlín až po mrazené polotovary

Kaufland porotu zaujal predovšetkým výberom rastlinných syrov, v rámci čoho zákazníkom ponúka priemerne štyri druhy na predajňu. Celkovo reťazec zvíťazil v dvoch z piatich kategórií a nadpriemerné výsledky dosiahol v 23 z 26 podkategórií. Výnimočne dobre si Kaufland viedol v celej kategórii mäsových alternatív, kde bolo zaznamenaných najviac náhrad fašírok či mletého mäsa, údenín aj sójových alternatív ako tofu, tempeh či sójové kocky. Svojim zákazníkom ponúka i sortiment zmrzlín a rastlinných „smotanových“ nanukov, pričom časť zmrzlín spadá pod vlastnú značku K-take it veggie. Kaufland má okrem iného na svojich pultoch taktiež množstvo mrazených polotovarov bez živočíšnych zložiek.

Dostupnosť rastlinných jedál v slovenských obchodoch rastie

Dobrou správou podľa iniciatívy Jem pre Zem je, že základnú rastlinnú ponuku dnes zákazníci nájdu aj v bežnej predajnej sieti v porovnaní s minulosťou, kedy bezmäsité jedlá patrili výlučne do špecializovaných predajní. Väčšina reťazcov tomuto segmentu venuje zvýšenú pozornosť. Testuje a rozširuje svoj sortiment alebo dokonca vytvára vlastné značky čisto rastlinných výrobkov. Na druhom mieste sa v prieskume obchodných reťazcov umiestnilo Tesco a tretie miesto obsadila spoločnosť Billa na Slovensku. Rozsiahly rastlinný sortiment produktov však môžu zákazníci nájsť aj v predajniach Terno, ktoré obsadilo štvrté miesto či Lidl, ktorý sa umiesnil na piatej priečke.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera