Za dva a pol roka svojho pôsobenia sa sieť potravín Kraj postupne rozšírila z hlavného mesta aj do iných kútov západného Slovenska. Najnovšie otvára jubilejnú 25. predajňu v Jarovciach. Spoločnosť plánuje expanziu aj do ďalších miest. Ešte tento rok by mala otvoriť predajňu v Novej Dedinke.
Nové potraviny Kraj v Jarovciach sa nachádzajú v projekte Triangel. Miestni obyvatelia v nej na ploche 283 metrov štvorcových nájdu kombináciu výrobkov od lokálnych a regionálnych dodávateľov zo Slovenska, ale aj sortiment pre spotrebiteľov s potravinovou intoleranciou či bežné produkty.
„Uprednostňujeme produkty od menších lokálnych a regionálnych výrobcov, ktoré v sebe spájajú kvalitu a dôveryhodný pôvod. Zdravé výrobky majú v Kraji tiež silné zastúpenie – od bio, dia, vegetariánskeho, vegánskeho či eko sortimentu až po špeciálny tovar pre ľudí s potravinovou intoleranciou, napríklad bez lepku, bez laktózy,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Terno real estate Stanislav Čajka.
Prvú predajňu Kraj spoločnosť otvorila v marci 2018, odkedy výrazne expandovala a dnes je tak v prevádzke celkovo 25 predajní, ktoré vytvorili pracovné miesta pre 292 ľudí. Na ich pultoch môžu zákazníci nájsť takmer 60 % slovenských výrobcov a dodávateľov.
Komunikácia cez sociálne siete
Potraviny Kraj začali s produktovou komunikáciou i prostredníctvom digitálnej platformy. Aktuálne realizujú tri podcastové relácie Aktívne a zdravo, Vegánstvo a Život bez obmedzení. „Ak dnes chceme mladým ľuďom ponúknuť čo najviac informácií o trendoch v stravovaní, najprirodzenejším nástrojom sú digitálne platformy. Aj preto sme sa rozhodli spolupracovať so Silviou Križanovou, milovníčkou zdravej stravy a cvičenia, ktorá preferovala zdravé a kvalitné potraviny už pred začiatkom našej spolupráce,“ objasňuje Marek Koštrna, marketingový riaditeľ Terno real estate.
Spoločnosť Terno real estate zároveň uvádza i aktuálne dáta predajnosti vybraných produktov. Za rok 2020 si zákazníci v predajniach Kraj zakúpili 2118 kg zrnkovej kávy od lokálnych dodávateľov. Obľúbenou kategóriou bolo i slovenské víno, ktoré si v tomto roku spotrebitelia zakúpili v objeme 158 609 fliaš, čo predstavuje 2/3 z celkového predaja vína.