logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Najlepšie pivá tohto roka sú známe

26. októbra 2020
Správy 0
1481
Najlepšie pivá tohto roka sú známe

Slovenské pivovary majú i napriek náročnému roku chuť i motiváciu variť pivá. Dôkazom je aj 14. ročník anonymnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka. Prihlásilo sa 27 slovenských pivovarov, ktoré nominovali do boja o zlatú, striebornú a bronzovú pivnú korunku až 107 svojich pív. Vyhlásenie výsledkov sa uskutočnilo prostredníctvom online vysielania, v rámci ktorého bola vyhlásená i osobnosť pivovarníctva a sladovníctva.

Vysoká popularita piva u Slovákov sa nemení. Podľa viacerých prieskumov Slovenského združenia výrobcov piva a sladu majú Slováci najradšej svetlé pivá, a to klasické dvanástky a desiatky. O tom svedčí aj najväčší počet prihlásených pív v Slovenskej pivnej korunke. Svetlé pivá tvorili viac ako tretinu súťažiacich vzoriek od veľkých, malých a remeselných pivovarov. Avšak záujem Slovákov aj o rôzne pivné špeciály, ktoré sú predovšetkým doménou minipivovarov, pretrváva. Dôkazom toho je aj populárna kategória vrchne kvasených pív typu IPA, v ktorej o pivné korunky súperilo 20 vzoriek. Ďalšou silnou kategóriou sú obľúbené ochutené pivá, či radlery, ktorých bolo v súťaži prihlásených tiež 20. Tmavé a polotmavé filtrované a nefiltrované boli zastúpené 19 vzorkami pív a neochutené nealkoholické pivá súťažili v  konkurencii  6 vzoriek.

Objem predajnosti piva sa čiastočne presunul do maloobchodu

Pivovary sa museli v tomto roku prispôsobiť aj zmenám v spotrebiteľských a nákupných návykoch zákazníkov. Zatvorenie pohostinstiev a reštaurácií prinieslo na jar nečakané výpadky kľúčových príjmov. Aktuálna štúdia k dopadom prvej vlny Covid-19 na odvetvie pivovarníctva na Slovensku, ktorú v týchto dňoch pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu dokončuje spoločnosť EY, prináša zaujímavé fakty. „Vo všeobecnosti zatiaľ môžeme zhrnúť, že v prvom polroku 2020 sa predaj piva v pohostinstvách prepadol až o 40 %. Tento objem sa však iba čiastočne presunul z pohostinstiev do maloobchodu, ktorý narástol len o deväť percent. Prvá vlna koronakrízy sa tak v prvom polroku 2020 odzrkadlila na medziročnom poklese objemu predaného piva síce len o päť percent, ale na poklese tržieb pivovarov o jedenásť percent,“ sumarizuje prvé závery štúdie Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Súčasťou vyhlasovania víťazov Slovenskej pivnej korunky je aj udelenie ocenenia Osobnosť slovenského pivovarníctva a sladovníctva. Tieto ocenenia udeľuje Slovenské združenie výrobcov piva a sladu ľuďom, ktorí sa svojou dlhoročnou prácou významne pričinili o rozvoj slovenského pivovarníctva a sladovníctva. Ocenenie tento rok získal Ján Čerkala, pivovarník a dlhoročný manažér závodu Pivovar Šariš.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera