logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Najlepšie pivá tohto roka sú známe

26. októbra 2020
Správy 0
1205
Najlepšie pivá tohto roka sú známe

Slovenské pivovary majú i napriek náročnému roku chuť i motiváciu variť pivá. Dôkazom je aj 14. ročník anonymnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka. Prihlásilo sa 27 slovenských pivovarov, ktoré nominovali do boja o zlatú, striebornú a bronzovú pivnú korunku až 107 svojich pív. Vyhlásenie výsledkov sa uskutočnilo prostredníctvom online vysielania, v rámci ktorého bola vyhlásená i osobnosť pivovarníctva a sladovníctva.

Vysoká popularita piva u Slovákov sa nemení. Podľa viacerých prieskumov Slovenského združenia výrobcov piva a sladu majú Slováci najradšej svetlé pivá, a to klasické dvanástky a desiatky. O tom svedčí aj najväčší počet prihlásených pív v Slovenskej pivnej korunke. Svetlé pivá tvorili viac ako tretinu súťažiacich vzoriek od veľkých, malých a remeselných pivovarov. Avšak záujem Slovákov aj o rôzne pivné špeciály, ktoré sú predovšetkým doménou minipivovarov, pretrváva. Dôkazom toho je aj populárna kategória vrchne kvasených pív typu IPA, v ktorej o pivné korunky súperilo 20 vzoriek. Ďalšou silnou kategóriou sú obľúbené ochutené pivá, či radlery, ktorých bolo v súťaži prihlásených tiež 20. Tmavé a polotmavé filtrované a nefiltrované boli zastúpené 19 vzorkami pív a neochutené nealkoholické pivá súťažili v  konkurencii  6 vzoriek.

Objem predajnosti piva sa čiastočne presunul do maloobchodu

Pivovary sa museli v tomto roku prispôsobiť aj zmenám v spotrebiteľských a nákupných návykoch zákazníkov. Zatvorenie pohostinstiev a reštaurácií prinieslo na jar nečakané výpadky kľúčových príjmov. Aktuálna štúdia k dopadom prvej vlny Covid-19 na odvetvie pivovarníctva na Slovensku, ktorú v týchto dňoch pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu dokončuje spoločnosť EY, prináša zaujímavé fakty. „Vo všeobecnosti zatiaľ môžeme zhrnúť, že v prvom polroku 2020 sa predaj piva v pohostinstvách prepadol až o 40 %. Tento objem sa však iba čiastočne presunul z pohostinstiev do maloobchodu, ktorý narástol len o deväť percent. Prvá vlna koronakrízy sa tak v prvom polroku 2020 odzrkadlila na medziročnom poklese objemu predaného piva síce len o päť percent, ale na poklese tržieb pivovarov o jedenásť percent,“ sumarizuje prvé závery štúdie Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Súčasťou vyhlasovania víťazov Slovenskej pivnej korunky je aj udelenie ocenenia Osobnosť slovenského pivovarníctva a sladovníctva. Tieto ocenenia udeľuje Slovenské združenie výrobcov piva a sladu ľuďom, ktorí sa svojou dlhoročnou prácou významne pričinili o rozvoj slovenského pivovarníctva a sladovníctva. Ocenenie tento rok získal Ján Čerkala, pivovarník a dlhoročný manažér závodu Pivovar Šariš.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera