logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • IKEA Slovensko v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur. To v porovnaní s rokom...
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...

Obchodníci nesúhlasia s novými opatreniami, seniorské hodiny sa v praxi neosvedčili

13. októbra 2020
Správy 0
1214
Obchodníci nesúhlasia s novými opatreniami, seniorské hodiny sa v praxi neosvedčili

Zástupcovia Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) uvádzajú, že rešpektujú opatrenia proti šíreniu pandémie Covid-19, ktoré vyhlásil Ústredný krízový štáb a budú ich reflektovať. Jedným dychom však dodávajú, že takáto regulácia v obchode je kontraproduktívna a vláda sa z prvej vlny pandémie nepoučila.

Zavádzanie nových opatrení proti šíreniu pandémie Covid-19, ktoré vyhlásil Ústredný krízový štáb, sa stretáva s kritikou zo strany obchodíkov. Podľa zástupcov SAMO krízový štáb ďalej reguluje obchodné prevádzky napriek tomu, že doposiaľ nebolo preukázané šírenie vírusu v rámci obchodných prevádzok, keďže obchodníci prijali účinné hygienické a prevádzkové opatrenia. Najväčšiu výhradu majú k nesystémovému zavádzaniu opatrení, ktorá podľa ich vyjadrení prebiehala v duchu hesla „o nás bez nás“.

Rozhodnutia bez diskusie

Obchodníci združení v SAMO tvrdia, že vládu a krízový štáb od marca vyzývali, aby komunikovali zmeny s dotknutými subjektmi. Podľa ich slov k vyhodnoteniu opatrení z jari neprišlo a čas medzi prvou a druhou vlnou sa nevyužil na diskusiu. Obchodníci evidovali zhoršovanie situácie už začiatkom augusta, kedy žiadali osobne i verejne účasť v krízovou štábe alebo pozvanie na konzultácie, aby sa vedeli na neskoršiu situáciu efektívne a s predstihom pripraviť.  Zároveň by táto diskusia mohla slúžiť v prospech prijatých rozhodnutí v prípade, ak by sa zohľadnili reálne skúsenosti z praxe. Podľa obchodníkov sa o aktuálnych rozhodnutiach rozhodlo „od zeleného stola“ a bez diskusie.

Neefektívne nákupné hodiny pre seniorov

Seniorské hodiny sa podľa SAMO ukázali už počas prvej vlny ako kontraproduktívne. Zároveň upozorňujú, že i napriek tomu ich aktuálne krízový štáb opätovne zaviedol. Seniori podľa ich vyjadrení obchody v tomto čase nevyužívajú, alebo využívajú v minimálnej miere a blokujú napríklad mamičky na materskej dovolenke. Po ich skončení sa naopak z dôvodu regulácie zvyšuje koncentrácia zákazníkov. Obchodníci dlhodobo upozorňujú, že seniori využívajú tzv. one stop shopping, čiže potraviny a drogériu nakupujú na jednom mieste. Zavádzanie seniorských hodín preto vnímajú ako neopodstatnené a nelogické rozhodnutie.

„Ak sa nezmení prístup štátu, tak opäť budeme prijímať opatrenia, ktoré môžu mať oveľa negatívnejšie dopady na ekonomiku a môžu byť menej účinné ako tie, ktoré by vznikli v diskusii s dotknutými subjektmi z praxe. Žiadame preto vládu SR, aby prehodnotila reguláciu zo strany Ústredného krízového štábu, osobitne kontraproduktívne zavedenie seniorských hodín, ktoré sa v praxi neosvedčili. Zároveň žiadame, aby sa opatrenia neprijímali celoplošne, ale podľa miery rizika šírenia nákazy v jednotlivých odvetviach a aby sa efektivita a zavádzanie opatrení diskutovali s dotknutými subjektmi a tie sa ich nedozvedali iba z tlačových besied,“ uviedli zástupcovia SAMO.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera