logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Obchodníci nesúhlasia s novými opatreniami, seniorské hodiny sa v praxi neosvedčili

13. októbra 2020
Správy 0
1382
Obchodníci nesúhlasia s novými opatreniami, seniorské hodiny sa v praxi neosvedčili

Zástupcovia Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) uvádzajú, že rešpektujú opatrenia proti šíreniu pandémie Covid-19, ktoré vyhlásil Ústredný krízový štáb a budú ich reflektovať. Jedným dychom však dodávajú, že takáto regulácia v obchode je kontraproduktívna a vláda sa z prvej vlny pandémie nepoučila.

Zavádzanie nových opatrení proti šíreniu pandémie Covid-19, ktoré vyhlásil Ústredný krízový štáb, sa stretáva s kritikou zo strany obchodíkov. Podľa zástupcov SAMO krízový štáb ďalej reguluje obchodné prevádzky napriek tomu, že doposiaľ nebolo preukázané šírenie vírusu v rámci obchodných prevádzok, keďže obchodníci prijali účinné hygienické a prevádzkové opatrenia. Najväčšiu výhradu majú k nesystémovému zavádzaniu opatrení, ktorá podľa ich vyjadrení prebiehala v duchu hesla „o nás bez nás“.

Rozhodnutia bez diskusie

Obchodníci združení v SAMO tvrdia, že vládu a krízový štáb od marca vyzývali, aby komunikovali zmeny s dotknutými subjektmi. Podľa ich slov k vyhodnoteniu opatrení z jari neprišlo a čas medzi prvou a druhou vlnou sa nevyužil na diskusiu. Obchodníci evidovali zhoršovanie situácie už začiatkom augusta, kedy žiadali osobne i verejne účasť v krízovou štábe alebo pozvanie na konzultácie, aby sa vedeli na neskoršiu situáciu efektívne a s predstihom pripraviť.  Zároveň by táto diskusia mohla slúžiť v prospech prijatých rozhodnutí v prípade, ak by sa zohľadnili reálne skúsenosti z praxe. Podľa obchodníkov sa o aktuálnych rozhodnutiach rozhodlo „od zeleného stola“ a bez diskusie.

Neefektívne nákupné hodiny pre seniorov

Seniorské hodiny sa podľa SAMO ukázali už počas prvej vlny ako kontraproduktívne. Zároveň upozorňujú, že i napriek tomu ich aktuálne krízový štáb opätovne zaviedol. Seniori podľa ich vyjadrení obchody v tomto čase nevyužívajú, alebo využívajú v minimálnej miere a blokujú napríklad mamičky na materskej dovolenke. Po ich skončení sa naopak z dôvodu regulácie zvyšuje koncentrácia zákazníkov. Obchodníci dlhodobo upozorňujú, že seniori využívajú tzv. one stop shopping, čiže potraviny a drogériu nakupujú na jednom mieste. Zavádzanie seniorských hodín preto vnímajú ako neopodstatnené a nelogické rozhodnutie.

„Ak sa nezmení prístup štátu, tak opäť budeme prijímať opatrenia, ktoré môžu mať oveľa negatívnejšie dopady na ekonomiku a môžu byť menej účinné ako tie, ktoré by vznikli v diskusii s dotknutými subjektmi z praxe. Žiadame preto vládu SR, aby prehodnotila reguláciu zo strany Ústredného krízového štábu, osobitne kontraproduktívne zavedenie seniorských hodín, ktoré sa v praxi neosvedčili. Zároveň žiadame, aby sa opatrenia neprijímali celoplošne, ale podľa miery rizika šírenia nákazy v jednotlivých odvetviach a aby sa efektivita a zavádzanie opatrení diskutovali s dotknutými subjektmi a tie sa ich nedozvedali iba z tlačových besied,“ uviedli zástupcovia SAMO.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok