logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Spotrebitelia dávajú prednosť nákupom v lokálnych predajniach

12. októbra 2020
Správy 0
25821
Spotrebitelia dávajú prednosť nákupom v lokálnych predajniach

Tri štvrtiny nakupujúcich preferujú v porovnaní s obdobím pred pandémiou obchody a služby v blízkom okolí. Nákupy od ľudí, ktorých poznajú, preferuje 77 % osôb a 72 % zákazníkov dôveruje odporúčaniam svojich lokálnych predajcov. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Mastercard realizovaného v šestnástich európskych krajinách.

Prieskum spoločnosti Mastercard, ktorý realizovala spoločnosť OnePoll na vzorke 13 tisíc respondentov, ukázal, že ľudia naprieč Európou aktuálne omnoho viac míňajú v blízkom okolí predovšetkým kvôli pohodliu, čo uviedlo 50 % respondentov prieskumu. Druhá polovica uviedla ako hlavný dôvod pomoc miestnym predajcom. Medzi ďalšie významné dôvody patria novovytvorené vzťahy s predajcami a nezávislými obchodmi a dôvera v odporúčania druhých.

Medzi hlavné dôvody rastu obľúbenosti nakupovania vo svojom najbližšom okolí v období pandémie respondenti prieskumu uvádzali opäť pohodlie (45 %), obmedzenie pre cestovanie (38 %) či dlhé rady pri pokladniach v supermarketoch (34 %).

Lokálni predajcovia majú dôveru zákazníkov

Firmy s lokálnou pôsobnosťou v tomto roku výrazným spôsobom zasiahla koronakríza. Malé podniky však, podľa spoločnosti Mastercard, budú schopné, ako v rámci komunít, tak aj v globálnom meradle, opäť vstať na nohy práve vďaka dôvere zákazníkov. Lokálni predajcovia sa podľa prieskumu tešia historicky najvyššej dôvere spotrebiteľov.

Uplatňovanie bezpečnostných opatrení proti pandémii Covid-19 má podľa prieskumu podobný vplyv aj na trendy vývoja komunitných hodnôt. Oproti minulému roku dnes až 58 % ľudí častejšie pozdraví svojich susedov, 44 % ľudí preberá zásielky svojich susedov, približne každý piaty má kľúč od susedov a 18 % uvádza, že sú členmi miestnej skupiny v aplikácii WhatsApp. Prieskum ďalej preukázal, že pre miestne komunity hrajú zásadnú rolu najmä lokálne školy, krčmy a kaviarne, poštové úrady, parky, kaderníctva, mäsiarstva či pekárne.

Pomoc malým podnikateľom

„Drobné podniky sú základným kameňom hospodárstva. S tým, ako si ľudia opäť nachádzajú cestu k svojim lokálnym komunitám, objavujú aj rôznorodosť a jedinečnosť miestnych firiem. Na pomoc malým podnikom sme po celom svete a konkrétne aj v Európe zaviedli rad nových služieb a posilnili existujúce. Zároveň vyzývame každého, aby sa k nám v podpore drobných podnikateľov a miestnych predajcov pridal. Obnova ekonomiky začína v bezprostrednom susedstve každého z nás, lebo miestne obchody a lokálne komunity majú pre hospodárske oživenie a návrat k rastu zásadný význam,“ uviedol k výsledkom prieskumu prezident európskeho zastúpenia spoločnosti Mastercard Mark Barnett.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera