logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Spotrebitelia dávajú prednosť nákupom v lokálnych predajniach

12. októbra 2020
Správy 0
26189
Spotrebitelia dávajú prednosť nákupom v lokálnych predajniach

Tri štvrtiny nakupujúcich preferujú v porovnaní s obdobím pred pandémiou obchody a služby v blízkom okolí. Nákupy od ľudí, ktorých poznajú, preferuje 77 % osôb a 72 % zákazníkov dôveruje odporúčaniam svojich lokálnych predajcov. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Mastercard realizovaného v šestnástich európskych krajinách.

Prieskum spoločnosti Mastercard, ktorý realizovala spoločnosť OnePoll na vzorke 13 tisíc respondentov, ukázal, že ľudia naprieč Európou aktuálne omnoho viac míňajú v blízkom okolí predovšetkým kvôli pohodliu, čo uviedlo 50 % respondentov prieskumu. Druhá polovica uviedla ako hlavný dôvod pomoc miestnym predajcom. Medzi ďalšie významné dôvody patria novovytvorené vzťahy s predajcami a nezávislými obchodmi a dôvera v odporúčania druhých.

Medzi hlavné dôvody rastu obľúbenosti nakupovania vo svojom najbližšom okolí v období pandémie respondenti prieskumu uvádzali opäť pohodlie (45 %), obmedzenie pre cestovanie (38 %) či dlhé rady pri pokladniach v supermarketoch (34 %).

Lokálni predajcovia majú dôveru zákazníkov

Firmy s lokálnou pôsobnosťou v tomto roku výrazným spôsobom zasiahla koronakríza. Malé podniky však, podľa spoločnosti Mastercard, budú schopné, ako v rámci komunít, tak aj v globálnom meradle, opäť vstať na nohy práve vďaka dôvere zákazníkov. Lokálni predajcovia sa podľa prieskumu tešia historicky najvyššej dôvere spotrebiteľov.

Uplatňovanie bezpečnostných opatrení proti pandémii Covid-19 má podľa prieskumu podobný vplyv aj na trendy vývoja komunitných hodnôt. Oproti minulému roku dnes až 58 % ľudí častejšie pozdraví svojich susedov, 44 % ľudí preberá zásielky svojich susedov, približne každý piaty má kľúč od susedov a 18 % uvádza, že sú členmi miestnej skupiny v aplikácii WhatsApp. Prieskum ďalej preukázal, že pre miestne komunity hrajú zásadnú rolu najmä lokálne školy, krčmy a kaviarne, poštové úrady, parky, kaderníctva, mäsiarstva či pekárne.

Pomoc malým podnikateľom

„Drobné podniky sú základným kameňom hospodárstva. S tým, ako si ľudia opäť nachádzajú cestu k svojim lokálnym komunitám, objavujú aj rôznorodosť a jedinečnosť miestnych firiem. Na pomoc malým podnikom sme po celom svete a konkrétne aj v Európe zaviedli rad nových služieb a posilnili existujúce. Zároveň vyzývame každého, aby sa k nám v podpore drobných podnikateľov a miestnych predajcov pridal. Obnova ekonomiky začína v bezprostrednom susedstve každého z nás, lebo miestne obchody a lokálne komunity majú pre hospodárske oživenie a návrat k rastu zásadný význam,“ uviedol k výsledkom prieskumu prezident európskeho zastúpenia spoločnosti Mastercard Mark Barnett.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok