
Všetko sa v týchto dňoch krúti okolo druhej vlny koronavírusovej pandémie a s tým súvisiacimi zmenami týkajúcimi sa našich životov. Koronakríza nás naučila byť inovatívnejšími, rýchlejšie zvládnuť viacero vecí súčasne a celkovo ukázala, že si dokážu poradiť len zdravo fungujúce firmy. Tak, ako sa zmenilo správanie spotrebiteľov, zmenila sa aj práca komunikačných agentúr. Týka sa to aj tej vašej?
Kedysi nemysliteľná práca z domu je dnes realitou. Už teraz je jasné, že dokážeme mať home office a navyše – dokážeme byť zároveň aj produktívni a vysoko efektívni. Dokonca aj keď sme mali homeschooling a popri nás pobehovali v byte naše deti.
Zmeny nastali aj v komunikácii. Pred koronou bolo jasným trendom zameranie sa na dlhodobé budovanie značky. Komunikační odborníci vysvetľovali, že nie je podstatný počet výstupov, ale ich kvalita. Pýtate sa, akú výhodu môže mať pre vašu firmu to, že začnete platiť vašu agentúru za výstupy?
Čas nie je podstatný
Už počas tendrov sa klienti zaujímajú, koľko času im agentúra venuje, koľko ľudí bude pracovať na ich značke. Je potrebné si uvedomiť, že v tomto období to skutočne nie je to podstatné. Ak je výstup vynikajúci, potom nezáleží, koľko času mu agentúra venovala alebo kde bol jej pracovník, keď sa ho podarilo zrealizovať. Práve na výstupoch uvidíte, či agentúra pracuje. Venujte svojej agentúre vyššiu verziu partnerstva a začnite jej dôverovať.
Pomôžte agentúre pomôcť vám
Spolupráca klienta s agentúrou chce však systémovú zmenu. V čase korony je podstatné, aby sa vaši zákazníci dozvedeli o tom, ako sa darí vašej spoločnosti, aké zmeny nastali, akú ponuku ste pre nich pripravili a aké hodnoty vyznávate. Rovnako je skvelé, ak podporíte dôveru vašich obchodných partnerov aj zamestnancov. Vhodným spôsobom na to sú práve výstupy – či už platené v printových alebo online médiách ruka v ruke s informáciami a článkami na vašich vlastných kanáloch, blogoch, webových stránkach, newslettroch. A práve toto všetko vám je schopná zabezpečiť kvalitná komunikačná agentúra.
Pozitívne zmeny
Moderný marketing ukazuje, že je vhodné zabezpečiť si kvalitný obsah v médiách, ktoré zaujímajú vašu cieľovú skupinu. Aj tu vám dokáže byť vaša agentúra nápomocná. Komunikácia v čase korony totiž vyžaduje platené výstupy. Potrebujete naliehavosť, objem aj kvalitu. Nie len márny boj s plánovaním, ale rýchlu akciu. Požiadajte vašu agentúru, nech vám predloží jasný plán s cenou za dohodnuté výstupy a prípravu obsahu. Nič viac, nič menej – presne a jasne vykázaná práca s istým a efektívnym výsledkom.
Samozrejme, všetko toto by mohol zvládnuť aj váš interný tím, avšak externé myslenie, sledovanie trendov a nadhľad je nevyhnutný. Tiež myslite na to, že toto všetko nie je možné obsiahnuť v krátkodobých projektoch, kvalitný servis vám dokáže zabezpečiť najlepšie len ten, kto vás pozná a vie sa naladiť na rovnakú vlnovú dĺžku.
Maximalizujte svoju hodnotu
Venujte vašej komunikačnej agentúre dôveru a zodpovednosť a zverte jej do rúk plánovanie, nákup výstupov, aj tvorbu obsahu. Netlačte na pílu – čím viac tlačíte ceny na dno a snažíte sa ušetriť na komunikačných službách, tým viac si to odnesie váš vzťah so zákazníkmi. A výhodu získa vaša konkurencia.
Ak chcete maximalizovať hodnotu vašej značky, bude to chcieť zosúladiť kroky vášho marketingového oddelenia a agentúry spolu s jasnou definíciou cieľov. Budovať dôveru nielen k partnerom, zákazníkom, ale aj k agentúre je jednoznačným pozitívnym posunom, ktorý prinesie vašej firme výsledky.