logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami

7. októbra 2020
Správy 0
898
Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami

Správa OSN vyzdvihla Tesco v strednej Európe ako pozitívny príklad spoločnosti, ktorá efektívne znižuje potravinový odpad. Táto problematika je však podľa vyjadrení spoločnosti príliš veľkou výzvou na to, aby ju dokázala vyriešiť jedna firma. Kľúčovou je v tomto prípade preto najmä spolupráca a zdieľanie skúseností. V boji proti plytvaniu potravinami tak Tesco posilňuje spoluprácu s dodávateľmi.

Spoločnosť Tesco sa stalo v roku 2017 prvým maloobchodným reťazcom na Slovensku, ktorý transparentne sprístupnil verejnosti podrobné údaje o svojom potravinovom odpade. Množstvo potravinového odpadu znížilo slovenské Tesco o 71 %, a to počas krátkeho obdobia troch rokov. Cieľ OSN tak splnilo s predstihom 11 rokov už minulý rok.

„Celosvetové štatistiky hovoria jasnou rečou. Až tretina všetkých potravín skončí každý rok ako odpad alebo sa stráca pri ceste z farmy na tanier spotrebiteľa. Nástup globálnej pandémie túto situáciu ešte viac zhoršil. Aj v tomto kontexte sa veľmi teším zo skvelých výsledkov, ktoré sa Tescu v tejto oblasti darí dosahovať, a to na slovenskej, ako aj na stredoeurópskej úrovni nášho podnikania. Vážim si úsilie všetkých kolegov Tesca, pretože bez nich by takáto pozitívna zmena nebola možná. V našom úsilí rozhodne nepoľavujeme, práve naopak. Vďaka rozšíreniu spolupráce s našimi dodávateľmi teraz dokážeme spoločnými silami ešte viac, čo potvrdzujú aj ich vlastné správy o potravinovom odpade,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Podobne priaznivé výsledky v boji s potravinovým odpadom Tesco vykazuje aj v ostatných krajinách strednej Európy, kde pôsobí, ako napríklad v Česku, Maďarsku či Poľsku. Úspechy Tesca potvrdzuje výročná správa skupiny Champions pod záštitou OSN, ktorá je zastúpená celosvetovými lídrami potravinárskeho priemyslu.

Spolupráca s dodávateľmi  

Na stredoeurópskej úrovni rozšírilo Tesco svoju spoluprácu s dodávateľmi a piati partneri Tesca po prvýkrát uverejňujú svoje vlastné správy o potravinovom odpade, medzi nimi aj slovenská spoločnosť BROP.

„Ako tradičný slovenský dodávateľ sa zameriavame hlavne na pestovanie intenzívnych plodín, či už ide o zemiaky, cibuľu alebo napríklad kapustu. Veľmi si vážime našu dlhoročnú spoluprácu s Tescom, vďaka ktorej sa teraz môžeme podieľať aj na budovaní otvoreného a transparentného prístupu naprieč celým dodávateľským reťazcom. Uvedomujeme si, akou veľkou výzvou je boj proti potravinovému odpadu. Rovnako chápeme, že ju dokážeme zvládnuť iba spoločnými silami. Naďalej preto chceme úzko spolupracovať s Tescom a ďalšími relevantnými organizáciami a expertmi v sektore potravinárstva,“ uviedol František Mácsadi, obchodný zástupca BROP Slovensko.

Druhá šanca pre nespotrebované potraviny

Reťazec v rámci problematiky prijal množstvo preventívnych opatrení. V prvom rade optimalizuje svoje interné procesy, aby znižoval množstvo prebytočných potravín. Príkladom je napríklad zlepšenie objednávkových systémov či zjednodušenie procesov.

„V Tescu sa snažíme, aby čo najväčší objem nepredaných potravín dostal druhú šancu. Do programu darovania nepredaných potravín je zapojený každý zo 152 slovenských obchodov Tesca. V strednej Európe hovoríme celkovo až o 773 predajniach Tesca, ktoré darujú nepredané potraviny. V Tescu myslíme aj na potraviny, ktoré nie je možné darovať na ľudskú konzumáciu. Takéto potraviny darujeme ako krmivo pre zvieratá,“ uzatvára Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok