logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami

7. októbra 2020
Správy 0
657
Tesco bojuje proti plytvaniu potravinami

Správa OSN vyzdvihla Tesco v strednej Európe ako pozitívny príklad spoločnosti, ktorá efektívne znižuje potravinový odpad. Táto problematika je však podľa vyjadrení spoločnosti príliš veľkou výzvou na to, aby ju dokázala vyriešiť jedna firma. Kľúčovou je v tomto prípade preto najmä spolupráca a zdieľanie skúseností. V boji proti plytvaniu potravinami tak Tesco posilňuje spoluprácu s dodávateľmi.

Spoločnosť Tesco sa stalo v roku 2017 prvým maloobchodným reťazcom na Slovensku, ktorý transparentne sprístupnil verejnosti podrobné údaje o svojom potravinovom odpade. Množstvo potravinového odpadu znížilo slovenské Tesco o 71 %, a to počas krátkeho obdobia troch rokov. Cieľ OSN tak splnilo s predstihom 11 rokov už minulý rok.

„Celosvetové štatistiky hovoria jasnou rečou. Až tretina všetkých potravín skončí každý rok ako odpad alebo sa stráca pri ceste z farmy na tanier spotrebiteľa. Nástup globálnej pandémie túto situáciu ešte viac zhoršil. Aj v tomto kontexte sa veľmi teším zo skvelých výsledkov, ktoré sa Tescu v tejto oblasti darí dosahovať, a to na slovenskej, ako aj na stredoeurópskej úrovni nášho podnikania. Vážim si úsilie všetkých kolegov Tesca, pretože bez nich by takáto pozitívna zmena nebola možná. V našom úsilí rozhodne nepoľavujeme, práve naopak. Vďaka rozšíreniu spolupráce s našimi dodávateľmi teraz dokážeme spoločnými silami ešte viac, čo potvrdzujú aj ich vlastné správy o potravinovom odpade,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Podobne priaznivé výsledky v boji s potravinovým odpadom Tesco vykazuje aj v ostatných krajinách strednej Európy, kde pôsobí, ako napríklad v Česku, Maďarsku či Poľsku. Úspechy Tesca potvrdzuje výročná správa skupiny Champions pod záštitou OSN, ktorá je zastúpená celosvetovými lídrami potravinárskeho priemyslu.

Spolupráca s dodávateľmi  

Na stredoeurópskej úrovni rozšírilo Tesco svoju spoluprácu s dodávateľmi a piati partneri Tesca po prvýkrát uverejňujú svoje vlastné správy o potravinovom odpade, medzi nimi aj slovenská spoločnosť BROP.

„Ako tradičný slovenský dodávateľ sa zameriavame hlavne na pestovanie intenzívnych plodín, či už ide o zemiaky, cibuľu alebo napríklad kapustu. Veľmi si vážime našu dlhoročnú spoluprácu s Tescom, vďaka ktorej sa teraz môžeme podieľať aj na budovaní otvoreného a transparentného prístupu naprieč celým dodávateľským reťazcom. Uvedomujeme si, akou veľkou výzvou je boj proti potravinovému odpadu. Rovnako chápeme, že ju dokážeme zvládnuť iba spoločnými silami. Naďalej preto chceme úzko spolupracovať s Tescom a ďalšími relevantnými organizáciami a expertmi v sektore potravinárstva,“ uviedol František Mácsadi, obchodný zástupca BROP Slovensko.

Druhá šanca pre nespotrebované potraviny

Reťazec v rámci problematiky prijal množstvo preventívnych opatrení. V prvom rade optimalizuje svoje interné procesy, aby znižoval množstvo prebytočných potravín. Príkladom je napríklad zlepšenie objednávkových systémov či zjednodušenie procesov.

„V Tescu sa snažíme, aby čo najväčší objem nepredaných potravín dostal druhú šancu. Do programu darovania nepredaných potravín je zapojený každý zo 152 slovenských obchodov Tesca. V strednej Európe hovoríme celkovo až o 773 predajniach Tesca, ktoré darujú nepredané potraviny. V Tescu myslíme aj na potraviny, ktoré nie je možné darovať na ľudskú konzumáciu. Takéto potraviny darujeme ako krmivo pre zvieratá,“ uzatvára Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera