logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Kofola hlási pokles tržieb, naďalej však zostáva v zisku

23. septembra 2020
Správy 0
1259
Kofola hlási pokles tržieb, naďalej však zostáva v zisku

Skupina Kofola obhájila svoju pozíciu na trhu v jednom z historicky najzložitejších kvartálov. K dobrým výsledkom spoločnosti dopomohla dlhodobá stratégia postavená na tradičných a lokálnych značkách. Kofola zároveň oznámila úspešné prevzatie spoločností Ondrášovka a Korunní, vďaka čomu došlo k navýšeniu jej trhového podielu v českom retaile. Manažment Kofoly očakáva postupné prebúdzanie trhu.

Náročný druhý kvartál roku 2020, ovplyvnený pandémiou Covid-19 a súvisiacimi epidemiologickými opatreniami Skupina Kofola zvládla. I keď došlo k medzikvartálnemu poklesu tržieb o takmer 16 %, Kofola skončila v čistom zisku a ukazovateľ EBITDA marže sa držal na 15,7 %.

Lokálne značky bodujú i počas krízy

„Ustáli sme to a povedal by som, že s gráciou,“ hovorí Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola a vysvetľuje: „Pred mnohými rokmi sme stavili na to, že budeme vyrábať tradičné lokálne značky. Ukázalo sa, že naša stratégia je správna a že spotrebitelia sa k silným značkám obracajú aj v čase krízy. Prekonať zložité obdobie nám pomohlo rýchle rozhodovanie, ktoré sme aj napriek veľkosti našej firmy boli stále schopní robiť a efektívne hľadanie úspor. Sústredili sme sa na veci nevyhnutné, tie ostatné sme odsunuli alebo zrušili. Jeden z najťažších kvartálov v histórii sme zvládli vďaka nasadeniu a flexibilite všetkých ľudí v Skupine, za čo som im vďačný.“

Vplyv pandémie a produktové inovácie

Najsilnejší československý segment na úrovni tržieb v Skupine Kofola a bez vplyvu akvizícií poklesol medzi kvartálmi o 25,1 %, čo je vzhľadom na veľmi negatívny vývoj v apríli roku 2020 priaznivý výsledok. V Adriatickom segmente potom tržby klesli ešte menej, a to o 23,3 %. Naopak najvýraznejšie dopadol vplyv epidémie Covid-19 na Ugo, ktoré so zatvorením obchodných centier a gastro prevádzok prišlo zo dňa na deň o absolútnu väčšinu svojich tržieb. Na zložitú situáciu ale zareagovalo zavedením nových služieb, ako je Ugo rozvoz a posilnením spolupráce s partnerskými donáškovými službami.

Aj napriek nepriazni doby však spoločnosť prišla s produktovými inováciami. Na trh uviedla ďalšiu z rady ochutených pramenitých vôd z vlastných bylín, Rajec Šípka, ale aj Kofolu v pollitrových plechovkách. Pre české gastro pripravila novinku v podobe minerálnej vody Korunní vo vratnom skle a v bylinnom segmente uviedla originálnu zmes byliniek Leros Cold Brew na prípravu ľadového čaju.

„Máme za sebou ťažké obdobie. Veríme, že z prevádzkovo náročného druhého kvartálu vychádzame silnejší a že sme pripravení aj na prípadné ďalšie výkyvy. Do konca roku sa zameriame predovšetkým na rozvinutie potenciálu Ondrášovky a Korunní, v ktorých vidíme perspektívu, a na posilnenie nášho kávovo-čajového biznisu,“ doplňuje Jannis Samaras.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera