logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Kofola hlási pokles tržieb, naďalej však zostáva v zisku

23. septembra 2020
Správy 0
1642
Kofola hlási pokles tržieb, naďalej však zostáva v zisku

Skupina Kofola obhájila svoju pozíciu na trhu v jednom z historicky najzložitejších kvartálov. K dobrým výsledkom spoločnosti dopomohla dlhodobá stratégia postavená na tradičných a lokálnych značkách. Kofola zároveň oznámila úspešné prevzatie spoločností Ondrášovka a Korunní, vďaka čomu došlo k navýšeniu jej trhového podielu v českom retaile. Manažment Kofoly očakáva postupné prebúdzanie trhu.

Náročný druhý kvartál roku 2020, ovplyvnený pandémiou Covid-19 a súvisiacimi epidemiologickými opatreniami Skupina Kofola zvládla. I keď došlo k medzikvartálnemu poklesu tržieb o takmer 16 %, Kofola skončila v čistom zisku a ukazovateľ EBITDA marže sa držal na 15,7 %.

Lokálne značky bodujú i počas krízy

„Ustáli sme to a povedal by som, že s gráciou,“ hovorí Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola a vysvetľuje: „Pred mnohými rokmi sme stavili na to, že budeme vyrábať tradičné lokálne značky. Ukázalo sa, že naša stratégia je správna a že spotrebitelia sa k silným značkám obracajú aj v čase krízy. Prekonať zložité obdobie nám pomohlo rýchle rozhodovanie, ktoré sme aj napriek veľkosti našej firmy boli stále schopní robiť a efektívne hľadanie úspor. Sústredili sme sa na veci nevyhnutné, tie ostatné sme odsunuli alebo zrušili. Jeden z najťažších kvartálov v histórii sme zvládli vďaka nasadeniu a flexibilite všetkých ľudí v Skupine, za čo som im vďačný.“

Vplyv pandémie a produktové inovácie

Najsilnejší československý segment na úrovni tržieb v Skupine Kofola a bez vplyvu akvizícií poklesol medzi kvartálmi o 25,1 %, čo je vzhľadom na veľmi negatívny vývoj v apríli roku 2020 priaznivý výsledok. V Adriatickom segmente potom tržby klesli ešte menej, a to o 23,3 %. Naopak najvýraznejšie dopadol vplyv epidémie Covid-19 na Ugo, ktoré so zatvorením obchodných centier a gastro prevádzok prišlo zo dňa na deň o absolútnu väčšinu svojich tržieb. Na zložitú situáciu ale zareagovalo zavedením nových služieb, ako je Ugo rozvoz a posilnením spolupráce s partnerskými donáškovými službami.

Aj napriek nepriazni doby však spoločnosť prišla s produktovými inováciami. Na trh uviedla ďalšiu z rady ochutených pramenitých vôd z vlastných bylín, Rajec Šípka, ale aj Kofolu v pollitrových plechovkách. Pre české gastro pripravila novinku v podobe minerálnej vody Korunní vo vratnom skle a v bylinnom segmente uviedla originálnu zmes byliniek Leros Cold Brew na prípravu ľadového čaju.

„Máme za sebou ťažké obdobie. Veríme, že z prevádzkovo náročného druhého kvartálu vychádzame silnejší a že sme pripravení aj na prípadné ďalšie výkyvy. Do konca roku sa zameriame predovšetkým na rozvinutie potenciálu Ondrášovky a Korunní, v ktorých vidíme perspektívu, a na posilnenie nášho kávovo-čajového biznisu,“ doplňuje Jannis Samaras.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera