logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Potravinári a obchodníci nesúhlasia so zvýšením recyklačných poplatkov

21. septembra 2020
Správy 0
1279
Potravinári a obchodníci nesúhlasia so zvýšením recyklačných poplatkov

Ministerstvo životného prostredia SR pripravuje  zvýšenie recyklačných poplatkov pre výrobcov a maloobchodníkov. Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) informovala, že pre mnohých slovenských výrobcov môžu byť tieto poplatky likvidačné, jedinú možnosť aktuálne vidia v premietnutí nových poplatkov do cien produktov, čím sa môže znížiť ich konkurencieschopnosť.

V júni predstavilo Ministerstvo životného prostredia SR v rámci medzirezortného pripomienkového konania novelu vyhlášky, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o odpadoch. Okrem iného sa v nej navrhuje zmena systému nastavenia štandardov zberu, doplnenie podmienky primeranej donáškovej vzdialenosti a zahrnutie do triedeného zberu aj odpad podnikateľských subjektov. Potravinárske spoločnosti vzniesli zásadné pripomienky. SAMO upozorňuje na to, že tieto pripomienky neboli do dnešného dňa prerokované v rozporovom konaní, a to napriek tomu, že navrhovaná úprava by mohla zvýšiť náklady na triedený zber, čo by malo výrazný dopad na podnikateľské prostredie či ceny spotrebného tovaru, vrátane potravín.

Začiatkom septembra ministerstvo informovalo o príprave zákona, ktorý bude stanovovať minimálne poplatky na triedený zber odpadov z obalov a odpadov z neobalových výrobkov v obci. Minimálnu výšku nákladov by pritom mala stanovovať vyhláška ministerstva. Zároveň informovalo o tom, že účinnosť zákona o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje sa plánuje posunúť z 1. januára 2023 na rok 2022. Účinnosť zálohovania pritom bola už v apríli tohto roka presunutá ako jedno z opatrení rezortu reagujúce na krízu spôsobenú pandémiou Covid-19.

Negatívne ohlasy výrobcov a maloobchodníkov

Ministerstvo ohlásilo predloženie nového cenníka nákladov na separáciu odpadu na nadchádzajúcom zasadnutí parlamentu. SAMO informuje, že výrobcovia spotrebného tovaru a maloobchodníci reagovali na postup, ktorého cieľom by podľa ich vyjadrení malo byť výrazné navýšenie nákladov. Ministrovi adresovali list, v ktorom signatári žiadajú o vytvorenie dostatočného časového priestoru na zhodnotenie všetkých dopadov.

„V čase, kedy prebieha druhá vlna ochorenia Covid-19 a podnikatelia v súvislosti s hospodárskou krízou volajú po znižovaní finančnej záťaže zo strany štátu, s rozčarovaním prijímame informácie o plánovaných zásadných zmenách v systéme triedeného zberu a zvyšovaní recyklačných poplatkov. Niektorí domáci výrobcovia momentálne nedokážu pokryť zvýšenie v rámci aktuálnych prevádzkových nákladov. Zvýšenie recyklačných poplatkov v niektorých prípadoch až päťnásobne, môže byť pre mnohých slovenských výrobcov likvidačné a jedinou cestou môže byť premietnutie zvýšených nákladov do cien produktov, vrátane potravín, čím sa môže znížiť ich konkurencieschopnosť. Navyše sa to deje v čase ekonomickej krízy, kedy ľudia na Slovensku starostlivo zvažujú všetky svoje výdavky,“ uvádza v liste v mene všetkých zúčastnených organizácií Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

Obavy z urýchlenia procesu zálohovania   

Výrobcovia a maloobchodníci v liste zároveň vyjadrujú obavy v súvislosti s plánovaným posunom zavedenia systému zálohovania jednorazových obalov na nápoje z roku 2023 na 2022. Snahu ministerstva životného prostredia o urýchlenie procesu vnímajú ako neúmernú a obávajú sa následkov procesu, ktorý by podľa ich vyjadrení mohol zahŕňať neželané kompromisné riešenia v podobe nedostatočnej hustoty siete zberných miest, nedostatočnú pripravenosť spotrebiteľov, zvýšenie nákladov či ohrozenie najslabších subjektov na trhu, ktoré by sa za krátky čas nemuseli efektívne adaptovať na nové administratívne a finančné podmienky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera