logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Potravinári a obchodníci nesúhlasia so zvýšením recyklačných poplatkov

21. septembra 2020
Správy 0
1047
Potravinári a obchodníci nesúhlasia so zvýšením recyklačných poplatkov

Ministerstvo životného prostredia SR pripravuje  zvýšenie recyklačných poplatkov pre výrobcov a maloobchodníkov. Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) informovala, že pre mnohých slovenských výrobcov môžu byť tieto poplatky likvidačné, jedinú možnosť aktuálne vidia v premietnutí nových poplatkov do cien produktov, čím sa môže znížiť ich konkurencieschopnosť.

V júni predstavilo Ministerstvo životného prostredia SR v rámci medzirezortného pripomienkového konania novelu vyhlášky, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o odpadoch. Okrem iného sa v nej navrhuje zmena systému nastavenia štandardov zberu, doplnenie podmienky primeranej donáškovej vzdialenosti a zahrnutie do triedeného zberu aj odpad podnikateľských subjektov. Potravinárske spoločnosti vzniesli zásadné pripomienky. SAMO upozorňuje na to, že tieto pripomienky neboli do dnešného dňa prerokované v rozporovom konaní, a to napriek tomu, že navrhovaná úprava by mohla zvýšiť náklady na triedený zber, čo by malo výrazný dopad na podnikateľské prostredie či ceny spotrebného tovaru, vrátane potravín.

Začiatkom septembra ministerstvo informovalo o príprave zákona, ktorý bude stanovovať minimálne poplatky na triedený zber odpadov z obalov a odpadov z neobalových výrobkov v obci. Minimálnu výšku nákladov by pritom mala stanovovať vyhláška ministerstva. Zároveň informovalo o tom, že účinnosť zákona o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje sa plánuje posunúť z 1. januára 2023 na rok 2022. Účinnosť zálohovania pritom bola už v apríli tohto roka presunutá ako jedno z opatrení rezortu reagujúce na krízu spôsobenú pandémiou Covid-19.

Negatívne ohlasy výrobcov a maloobchodníkov

Ministerstvo ohlásilo predloženie nového cenníka nákladov na separáciu odpadu na nadchádzajúcom zasadnutí parlamentu. SAMO informuje, že výrobcovia spotrebného tovaru a maloobchodníci reagovali na postup, ktorého cieľom by podľa ich vyjadrení malo byť výrazné navýšenie nákladov. Ministrovi adresovali list, v ktorom signatári žiadajú o vytvorenie dostatočného časového priestoru na zhodnotenie všetkých dopadov.

„V čase, kedy prebieha druhá vlna ochorenia Covid-19 a podnikatelia v súvislosti s hospodárskou krízou volajú po znižovaní finančnej záťaže zo strany štátu, s rozčarovaním prijímame informácie o plánovaných zásadných zmenách v systéme triedeného zberu a zvyšovaní recyklačných poplatkov. Niektorí domáci výrobcovia momentálne nedokážu pokryť zvýšenie v rámci aktuálnych prevádzkových nákladov. Zvýšenie recyklačných poplatkov v niektorých prípadoch až päťnásobne, môže byť pre mnohých slovenských výrobcov likvidačné a jedinou cestou môže byť premietnutie zvýšených nákladov do cien produktov, vrátane potravín, čím sa môže znížiť ich konkurencieschopnosť. Navyše sa to deje v čase ekonomickej krízy, kedy ľudia na Slovensku starostlivo zvažujú všetky svoje výdavky,“ uvádza v liste v mene všetkých zúčastnených organizácií Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

Obavy z urýchlenia procesu zálohovania   

Výrobcovia a maloobchodníci v liste zároveň vyjadrujú obavy v súvislosti s plánovaným posunom zavedenia systému zálohovania jednorazových obalov na nápoje z roku 2023 na 2022. Snahu ministerstva životného prostredia o urýchlenie procesu vnímajú ako neúmernú a obávajú sa následkov procesu, ktorý by podľa ich vyjadrení mohol zahŕňať neželané kompromisné riešenia v podobe nedostatočnej hustoty siete zberných miest, nedostatočnú pripravenosť spotrebiteľov, zvýšenie nákladov či ohrozenie najslabších subjektov na trhu, ktoré by sa za krátky čas nemuseli efektívne adaptovať na nové administratívne a finančné podmienky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera