
Spoločnosť Hell sa snaží nachádzať riešenia na zníženie svojej uhlíkovej stopy. Po testovaní niekoľkých možností balenia v rámci plastových fliaš, ktoré sa dajú recyklovať len v obmedzenom množstve, našla riešenie. Odpoveďou na otázky ohľadom ekologickejších materiálov je hliník. Plechovky vyrobené z hliníku sa dajú recyklovať takmer do nekonečna, zachovávajú však i svoju kvalitu a hodnotu.
Spoločnosť Hell testovala niekoľko alternatív balenia svojich energetických a nealkoholických nápojov so snahou o objavenie najekologickejšieho obalu. Plastové fľaše sa totiž dajú recyklovať, ale len v obmedzenom množstve. Odhaduje sa, že tieto obaly tvoria hlavný podiel úniku plastov do oceánu. Spoločnosť sa preto do roku 2025 zaviazala znížiť podiel plastových fliaš vo svojom portfóliu na jedno percento.
Vhodným alternatívnym materiálom sa podľa testovania stal práve hliník. Hliníkové plechovky sa totiž dajú recyklovať takmer donekonečna, pričom si zachovávajú svoju kvalitu a hodnotu. Ak výrobca garantuje 75 % alebo viac recyklovateľného obsahu, znamená to, že hliník, ktorý dosiahol koniec svojej životnosti ako produkt v prevádzke, sa vrátil späť do obehu.
„Sme hrdí, že sme ako prví výrobcovia energetických a nealkoholických nápojov uviedli na trh najekologickejšie plechovkové obaly s certifikovaným obsahom najmenej 75 percent recyklovaného hliníka. Usilujeme sa byť globálnym meradlom poskytovania nízkouhlíkových obalov pre našich spotrebiteľov. Čím vyšší je recyklovateľný obsah, tým nižšia je uhlíková stopa a tým lepšie životné prostredie,“ uviedol Barnabas Csereklye, generálny riaditeľ spoločnosti Hell Energy a generálny riaditeľ spoločnosti Quality Pack.