logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Katarína Droppová: Ako sa rozhodujeme? Víťazí rozum či cit?

10. septembra 2020
Blog 0
2025
Katarína Droppová: Ako sa rozhodujeme? Víťazí rozum či cit?

Množstvo z nás si myslí, že sme racionálni ľudia, ktorí sa rozhodujú na základe poznatkov, informácií. Výskumy však ukazujú, že je to presne naopak. Predovšetkým, no nielen, pri nakupovaní víťazia nad rozumom práve emócie.

Výskumy v oblasti neurológie naznačujú, že naše telo reaguje rýchlejšie ako myseľ. Aj keď je telo a mozog jeden celok, prím hrá fyziológia. Určite je väčšina z nás presvedčených, že náš výber je založený na racionálnej analýze. Výsledky štúdie profesora Geralda Zaltmana však ukazujú, že 95 % nákupných rozhodnutí sa uskutočňuje podvedome. Ako si teda vyberáme výrobky v obchode? A odpoveď? Bez mihnutia oka.

Čo to však znamená pre predajcov?

Ľudia sa emocionálne spájajú s rovnakými hodnotami, ako sami vyznávajú. A rovnako sú náchylnejší siahnuť po značkách, ktoré majú rovnaké hodnoty. Preto sa môže stať, že uprednostnia značkové a tým pádom drahšie výrobky, ak v nich nájdu emócie, ktoré u nich zarezonujú. Pozitívne emócie voči značke tak majú v skutočnosti väčší vplyv na lojalitu spotrebiteľa, ako logické argumenty. Je preto dôležité zvládnuť umenie emocionálneho prepojenia so zákazníkmi.

Ako môžu maloobchodníci zvýšiť návštevnosť obchodov?

Usporiadanie obchodu a správanie spotrebiteľa

Mozog uprednostňuje prirodzené textúry, jemnejšie osvetlenie. Navyše, človek má rád vizuálne podnety. Na druhej strane nemá rád ostré uhly, umelé textúry či verbálne podnety. Usporiadajte váš obchod podľa očakávaní spotrebiteľov, nech sa pri nakupovaní cítia príjemne.

Napríklad neuromarketing tiež naznačuje, že zákazníci prejavujú silnú lojalitu k známym, overeným značkám. Znamená to, že ak sa hneď pri vstupe do obchodu stretnú s niečím novým, neočakávaným, spustí to v nich uvoľnenie stresových hormónov, ktoré sa podieľajú na reakcii k boju či úteku. Namiesto toho umiestnite obľúbené a známe veci či značky pred obchod, alebo ku vstupu a povzbuďte ich k nákupu.

Na farbách záleží

Testovanie farieb loga firiem je známou vecou pri predaji. Nie nadarmo si spoločnosť Starbucks zvolila ako svoju dominantnú farbu bielu, hnedú a zelenú. Vďaka neuromarketingu sa totiž zistilo, že dané farby oslovujú ľudí s otvorenou mysľou, so sklonom k prírode a zmyslom pre harmóniu. Aj to pomáha vytvoriť pozitívne emócie k vašej značke a povzbudiť spotrebiteľov k tomu, aby si vaše výrobky chceli priniesť domov.

Kupujeme ľahko dostupné výrobky

Opakované testy neuromarketingových nástrojov zistili, že pokušenie niečo si kúpiť sa maximalizuje, ak sú dané produkty strategicky umiestnené a dajú sa kúpiť s čo najmenšou mierou námahy. Nazýva sa to aj impulzívne nakupovanie, ktoré potláča porovnávacie nakupovanie, pri ktorom zákazníci sledujú nielen cenu, ale aj ďalšie vlastnosti výrobku. Ľudský mozog skrátka hovorí, že sa nechávame radi odmeňovať aj sami sebou a keď zbadáme niečo milé a malé, radi si to pre vlastné potešenie kúpime.

Ak chcete teda rozvíjať svoju značku, zamyslite sa nad tým, ako by mala vyzerať, cítiť, voňať a poskytnite túto víziu aj svojim zákazníkom. Predstavte im príbeh, zážitok, emócie. Pretože ako naznačujú neuromarketingové výskumy, ľudia nie sú stroje, majú radi pocit blízkosti, radi zdieľajú pocity a radi si budú váš produkt kupovať, ak spolu s ním získajú hodnoty, ktoré odzrkadľujú ich názory a životný štýl.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera