logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Katarína Droppová: Ako sa rozhodujeme? Víťazí rozum či cit?

10. septembra 2020
Blog 0
1570
Katarína Droppová: Ako sa rozhodujeme? Víťazí rozum či cit?

Množstvo z nás si myslí, že sme racionálni ľudia, ktorí sa rozhodujú na základe poznatkov, informácií. Výskumy však ukazujú, že je to presne naopak. Predovšetkým, no nielen, pri nakupovaní víťazia nad rozumom práve emócie.

Výskumy v oblasti neurológie naznačujú, že naše telo reaguje rýchlejšie ako myseľ. Aj keď je telo a mozog jeden celok, prím hrá fyziológia. Určite je väčšina z nás presvedčených, že náš výber je založený na racionálnej analýze. Výsledky štúdie profesora Geralda Zaltmana však ukazujú, že 95 % nákupných rozhodnutí sa uskutočňuje podvedome. Ako si teda vyberáme výrobky v obchode? A odpoveď? Bez mihnutia oka.

Čo to však znamená pre predajcov?

Ľudia sa emocionálne spájajú s rovnakými hodnotami, ako sami vyznávajú. A rovnako sú náchylnejší siahnuť po značkách, ktoré majú rovnaké hodnoty. Preto sa môže stať, že uprednostnia značkové a tým pádom drahšie výrobky, ak v nich nájdu emócie, ktoré u nich zarezonujú. Pozitívne emócie voči značke tak majú v skutočnosti väčší vplyv na lojalitu spotrebiteľa, ako logické argumenty. Je preto dôležité zvládnuť umenie emocionálneho prepojenia so zákazníkmi.

Ako môžu maloobchodníci zvýšiť návštevnosť obchodov?

Usporiadanie obchodu a správanie spotrebiteľa

Mozog uprednostňuje prirodzené textúry, jemnejšie osvetlenie. Navyše, človek má rád vizuálne podnety. Na druhej strane nemá rád ostré uhly, umelé textúry či verbálne podnety. Usporiadajte váš obchod podľa očakávaní spotrebiteľov, nech sa pri nakupovaní cítia príjemne.

Napríklad neuromarketing tiež naznačuje, že zákazníci prejavujú silnú lojalitu k známym, overeným značkám. Znamená to, že ak sa hneď pri vstupe do obchodu stretnú s niečím novým, neočakávaným, spustí to v nich uvoľnenie stresových hormónov, ktoré sa podieľajú na reakcii k boju či úteku. Namiesto toho umiestnite obľúbené a známe veci či značky pred obchod, alebo ku vstupu a povzbuďte ich k nákupu.

Na farbách záleží

Testovanie farieb loga firiem je známou vecou pri predaji. Nie nadarmo si spoločnosť Starbucks zvolila ako svoju dominantnú farbu bielu, hnedú a zelenú. Vďaka neuromarketingu sa totiž zistilo, že dané farby oslovujú ľudí s otvorenou mysľou, so sklonom k prírode a zmyslom pre harmóniu. Aj to pomáha vytvoriť pozitívne emócie k vašej značke a povzbudiť spotrebiteľov k tomu, aby si vaše výrobky chceli priniesť domov.

Kupujeme ľahko dostupné výrobky

Opakované testy neuromarketingových nástrojov zistili, že pokušenie niečo si kúpiť sa maximalizuje, ak sú dané produkty strategicky umiestnené a dajú sa kúpiť s čo najmenšou mierou námahy. Nazýva sa to aj impulzívne nakupovanie, ktoré potláča porovnávacie nakupovanie, pri ktorom zákazníci sledujú nielen cenu, ale aj ďalšie vlastnosti výrobku. Ľudský mozog skrátka hovorí, že sa nechávame radi odmeňovať aj sami sebou a keď zbadáme niečo milé a malé, radi si to pre vlastné potešenie kúpime.

Ak chcete teda rozvíjať svoju značku, zamyslite sa nad tým, ako by mala vyzerať, cítiť, voňať a poskytnite túto víziu aj svojim zákazníkom. Predstavte im príbeh, zážitok, emócie. Pretože ako naznačujú neuromarketingové výskumy, ľudia nie sú stroje, majú radi pocit blízkosti, radi zdieľajú pocity a radi si budú váš produkt kupovať, ak spolu s ním získajú hodnoty, ktoré odzrkadľujú ich názory a životný štýl.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera