logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Ako sa rozhodujeme? Víťazí rozum či cit?

10. septembra 2020
Blog 0
1851
Katarína Droppová: Ako sa rozhodujeme? Víťazí rozum či cit?

Množstvo z nás si myslí, že sme racionálni ľudia, ktorí sa rozhodujú na základe poznatkov, informácií. Výskumy však ukazujú, že je to presne naopak. Predovšetkým, no nielen, pri nakupovaní víťazia nad rozumom práve emócie.

Výskumy v oblasti neurológie naznačujú, že naše telo reaguje rýchlejšie ako myseľ. Aj keď je telo a mozog jeden celok, prím hrá fyziológia. Určite je väčšina z nás presvedčených, že náš výber je založený na racionálnej analýze. Výsledky štúdie profesora Geralda Zaltmana však ukazujú, že 95 % nákupných rozhodnutí sa uskutočňuje podvedome. Ako si teda vyberáme výrobky v obchode? A odpoveď? Bez mihnutia oka.

Čo to však znamená pre predajcov?

Ľudia sa emocionálne spájajú s rovnakými hodnotami, ako sami vyznávajú. A rovnako sú náchylnejší siahnuť po značkách, ktoré majú rovnaké hodnoty. Preto sa môže stať, že uprednostnia značkové a tým pádom drahšie výrobky, ak v nich nájdu emócie, ktoré u nich zarezonujú. Pozitívne emócie voči značke tak majú v skutočnosti väčší vplyv na lojalitu spotrebiteľa, ako logické argumenty. Je preto dôležité zvládnuť umenie emocionálneho prepojenia so zákazníkmi.

Ako môžu maloobchodníci zvýšiť návštevnosť obchodov?

Usporiadanie obchodu a správanie spotrebiteľa

Mozog uprednostňuje prirodzené textúry, jemnejšie osvetlenie. Navyše, človek má rád vizuálne podnety. Na druhej strane nemá rád ostré uhly, umelé textúry či verbálne podnety. Usporiadajte váš obchod podľa očakávaní spotrebiteľov, nech sa pri nakupovaní cítia príjemne.

Napríklad neuromarketing tiež naznačuje, že zákazníci prejavujú silnú lojalitu k známym, overeným značkám. Znamená to, že ak sa hneď pri vstupe do obchodu stretnú s niečím novým, neočakávaným, spustí to v nich uvoľnenie stresových hormónov, ktoré sa podieľajú na reakcii k boju či úteku. Namiesto toho umiestnite obľúbené a známe veci či značky pred obchod, alebo ku vstupu a povzbuďte ich k nákupu.

Na farbách záleží

Testovanie farieb loga firiem je známou vecou pri predaji. Nie nadarmo si spoločnosť Starbucks zvolila ako svoju dominantnú farbu bielu, hnedú a zelenú. Vďaka neuromarketingu sa totiž zistilo, že dané farby oslovujú ľudí s otvorenou mysľou, so sklonom k prírode a zmyslom pre harmóniu. Aj to pomáha vytvoriť pozitívne emócie k vašej značke a povzbudiť spotrebiteľov k tomu, aby si vaše výrobky chceli priniesť domov.

Kupujeme ľahko dostupné výrobky

Opakované testy neuromarketingových nástrojov zistili, že pokušenie niečo si kúpiť sa maximalizuje, ak sú dané produkty strategicky umiestnené a dajú sa kúpiť s čo najmenšou mierou námahy. Nazýva sa to aj impulzívne nakupovanie, ktoré potláča porovnávacie nakupovanie, pri ktorom zákazníci sledujú nielen cenu, ale aj ďalšie vlastnosti výrobku. Ľudský mozog skrátka hovorí, že sa nechávame radi odmeňovať aj sami sebou a keď zbadáme niečo milé a malé, radi si to pre vlastné potešenie kúpime.

Ak chcete teda rozvíjať svoju značku, zamyslite sa nad tým, ako by mala vyzerať, cítiť, voňať a poskytnite túto víziu aj svojim zákazníkom. Predstavte im príbeh, zážitok, emócie. Pretože ako naznačujú neuromarketingové výskumy, ľudia nie sú stroje, majú radi pocit blízkosti, radi zdieľajú pocity a radi si budú váš produkt kupovať, ak spolu s ním získajú hodnoty, ktoré odzrkadľujú ich názory a životný štýl.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera