logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Kongres Samoška v Bratislave predstaví možnosti obchodu novej éry

9. septembra 2020
Správy 0
922
Kongres Samoška v Bratislave predstaví možnosti obchodu novej éry

V októbri sa v hoteli DoubleTree by Hilton Bratislava uskutoční 16. kongres Samoška, ktorý slúži na podporu domáceho maloobchodného trhu. Odborný program sa tentoraz ponesie v duchu témy obchod v novej realite, v rámci ktorej predstaví nové inovácie v maloobchode, odhalí aktuálne dáta predajnosti jednotlivých predajných kanálov a nazrie na perspektívu smerovania slovenského maloobchodu.

Súčasná situácia vplyvom šírenia pandémie Covid-19 spravila z obchodníkov hrdinov v prvej línii a úcta k ich povolaniu stúpla. Do popredia sa dostala dôležitosť obchodov v pešej vzdialenosti, spolupráca s lokálnymi dodávateľmi a súčinnosť s obcami. Aktuálnou sa stala najmä téma inovácií v online oblasti. Kongres Samoška, ktorý sa uskutoční už 1. októbra 2020 v hoteli DoubleTree by Hilton Bratislava, je v poradí šestnástym usporiadaným kongresom na podporu slovenského maloobchodu a predstaví aktuálnu reflexiu tradičného trhu.

Ako nás pandémia zmenila?

V rámci odborného programu vystúpi behaviorálny ekonóm Matej Šucha zo spoločnosti Mindworx, ktorý prezradí viac o vplyve stresových situácií a zmenách v nákupnom správaní spotrebiteľov. Okrem iného poradí, ako si udržať zákazníka v čase krízy, aj ako si poradiť s krízovou komunikáciou v pracovnom tíme. Na súčasnú situáciu však vrhne svetlo aj názor ekonóma. Čaká slovenskú ekonomiku počas koronakrízy pád na kolená, alebo ide len o zakopnutie? Aké zmeny prinesie aktuálna ekonomická situácia, či má ekonomický pokles aj svoje pozitíva a ako sa dotkne zamestnanosti, sa dozviete na kongrese.

Dáta predajnosti jednotlivých produktových kategórií počas pandémie Covid-19 predstaví rečou čísel Pavol Zajac, client business partner spoločnosti Nielsen. V rámci svojej prednášky odhalí odpovede na otázky, ako sa zmenilo správanie spotrebiteľov a ich preferencie predajných kanálov, do akej miery bol ovplyvnený tradičný trh, aj ktorých kategórií a ich predajov sa zmeny dotkli najviac.

Je potravinová sebestačnosť Slovenska reálnym cieľom?

Horlivo diskutovanou témou sa v tomto čase stala najmä téma potravinovej sebestačnosti Slovenska. Je možné ju zmeniť? Ako je na tom konkurencieschopnosť slovenských výrobcov a aké príležitosti majú na domácom trhu? Mala by pre nás byť dôležitejšia potravinová sebestačnosť alebo potravinová bezpečnosť? O tom, či potravinová sebestačnosť predstavuje reálny cieľ, alebo je len naivným snom, sa bude diskutovať v rámci panelovej diskusie. Vystúpi v nej napríklad Martin Katriak, prezident Zväzu obchodu SR a podpredseda predstavenstva Coop Jednoty Slovensko, Mojmír Klešč, obchodný riaditeľ spoločnosti Tauris Group, Pavol Mikušiak, podpredseda predstavenstva CBA Verex, Jaroslav Remža, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, či Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.

Obchodníci naskočili na vlnu inovácií 

Inovácie dostali počas koronakrízy zelenú. Ak obchodníci doteraz váhali a predstava budovania e-shopu, bezkontaktných platieb či príprav nákupu priamo do tašiek bola v nedohľadne, súčasná situácia dokázala, že kto sa chce v obchode udržať, musí naskočiť na vlnu inovácií. Možno teda koronakrízu považovať za akcelerátor internetového predaja potravín? Viac o tom, či ide len o dočasný trend alebo povinnú jazdu pre obchodníkov, ktorí sa chcú udržať na trhu, a či je e-shop príležitosťou pre každého, prezradia rečníci v panelovej diskusii. K téme sa vyjadrí napríklad Ladislav Csengeri, riaditeľ Spotrebiteľského panelu pre Českú republiku a Slovensko GfK, Jaroslav Fotul, výkonný riaditeľ spoločnosti Labaš, či Jaroslav Klein, riaditeľ Kaso Technologies.

Hygiena v predajniach mení pravidlá

V čase vypuknutia pandémie boli obchodníci nútení prijať prísnejšie hygienické opatrenia. S akými nedostatkami v nariadeniach bojovali, aké zmeny možno očakávať s prípadnou ďalšou vlnou pandémie a či toto obdobie predstavuje štart pre nové štandardy hygienických opatrení v predajniach, objasní Marta Kodadová, odborný radca Odboru hygieny výživy, bezpečnosti potravín a kozmetických výrobkov z Úradu verejného zdravotníctva SR.

Ako predpovedať budúcnosť predaja?

Ako možno doslova v reálnom čase prispôsobovať komunikáciu, či dokonca samotný predaj produktov a služieb? Na záver odborného programu porozpráva o potenciáli veľkých dát ako prostriedkoch k predpovedaniu budúcnosti a správania zákazníkov Jakub Mazán, head of digital spoločnosti Istropolitana Ogilvy.

Súčasťou kongresu je i večerné neformálne stretnutie, ktoré je ideálnou príležitosťou na nadviazanie nových obchodných vzťahov. Príjemnú networkingovú náladu tentoraz navyše spestrí i hudobné vystúpenie jazzovej skupiny Froid.

Nenechajte si ujsť jedinečné podujatie plné inšpirácie a stretnite sa s kľúčovými osobnoťami slovenského maloobchodu v jedinečnej atmosfére kongresu Samoška. Registrujte sa ešte dnes vyplnením jednoduchej registrácie na www.samoska-kongres.sk/registracia/registracia-bratislava/.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera