logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Kongres Samoška v Bratislave predstaví možnosti obchodu novej éry

9. septembra 2020
Správy 0
1037
Kongres Samoška v Bratislave predstaví možnosti obchodu novej éry

V októbri sa v hoteli DoubleTree by Hilton Bratislava uskutoční 16. kongres Samoška, ktorý slúži na podporu domáceho maloobchodného trhu. Odborný program sa tentoraz ponesie v duchu témy obchod v novej realite, v rámci ktorej predstaví nové inovácie v maloobchode, odhalí aktuálne dáta predajnosti jednotlivých predajných kanálov a nazrie na perspektívu smerovania slovenského maloobchodu.

Súčasná situácia vplyvom šírenia pandémie Covid-19 spravila z obchodníkov hrdinov v prvej línii a úcta k ich povolaniu stúpla. Do popredia sa dostala dôležitosť obchodov v pešej vzdialenosti, spolupráca s lokálnymi dodávateľmi a súčinnosť s obcami. Aktuálnou sa stala najmä téma inovácií v online oblasti. Kongres Samoška, ktorý sa uskutoční už 1. októbra 2020 v hoteli DoubleTree by Hilton Bratislava, je v poradí šestnástym usporiadaným kongresom na podporu slovenského maloobchodu a predstaví aktuálnu reflexiu tradičného trhu.

Ako nás pandémia zmenila?

V rámci odborného programu vystúpi behaviorálny ekonóm Matej Šucha zo spoločnosti Mindworx, ktorý prezradí viac o vplyve stresových situácií a zmenách v nákupnom správaní spotrebiteľov. Okrem iného poradí, ako si udržať zákazníka v čase krízy, aj ako si poradiť s krízovou komunikáciou v pracovnom tíme. Na súčasnú situáciu však vrhne svetlo aj názor ekonóma. Čaká slovenskú ekonomiku počas koronakrízy pád na kolená, alebo ide len o zakopnutie? Aké zmeny prinesie aktuálna ekonomická situácia, či má ekonomický pokles aj svoje pozitíva a ako sa dotkne zamestnanosti, sa dozviete na kongrese.

Dáta predajnosti jednotlivých produktových kategórií počas pandémie Covid-19 predstaví rečou čísel Pavol Zajac, client business partner spoločnosti Nielsen. V rámci svojej prednášky odhalí odpovede na otázky, ako sa zmenilo správanie spotrebiteľov a ich preferencie predajných kanálov, do akej miery bol ovplyvnený tradičný trh, aj ktorých kategórií a ich predajov sa zmeny dotkli najviac.

Je potravinová sebestačnosť Slovenska reálnym cieľom?

Horlivo diskutovanou témou sa v tomto čase stala najmä téma potravinovej sebestačnosti Slovenska. Je možné ju zmeniť? Ako je na tom konkurencieschopnosť slovenských výrobcov a aké príležitosti majú na domácom trhu? Mala by pre nás byť dôležitejšia potravinová sebestačnosť alebo potravinová bezpečnosť? O tom, či potravinová sebestačnosť predstavuje reálny cieľ, alebo je len naivným snom, sa bude diskutovať v rámci panelovej diskusie. Vystúpi v nej napríklad Martin Katriak, prezident Zväzu obchodu SR a podpredseda predstavenstva Coop Jednoty Slovensko, Mojmír Klešč, obchodný riaditeľ spoločnosti Tauris Group, Pavol Mikušiak, podpredseda predstavenstva CBA Verex, Jaroslav Remža, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, či Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.

Obchodníci naskočili na vlnu inovácií 

Inovácie dostali počas koronakrízy zelenú. Ak obchodníci doteraz váhali a predstava budovania e-shopu, bezkontaktných platieb či príprav nákupu priamo do tašiek bola v nedohľadne, súčasná situácia dokázala, že kto sa chce v obchode udržať, musí naskočiť na vlnu inovácií. Možno teda koronakrízu považovať za akcelerátor internetového predaja potravín? Viac o tom, či ide len o dočasný trend alebo povinnú jazdu pre obchodníkov, ktorí sa chcú udržať na trhu, a či je e-shop príležitosťou pre každého, prezradia rečníci v panelovej diskusii. K téme sa vyjadrí napríklad Ladislav Csengeri, riaditeľ Spotrebiteľského panelu pre Českú republiku a Slovensko GfK, Jaroslav Fotul, výkonný riaditeľ spoločnosti Labaš, či Jaroslav Klein, riaditeľ Kaso Technologies.

Hygiena v predajniach mení pravidlá

V čase vypuknutia pandémie boli obchodníci nútení prijať prísnejšie hygienické opatrenia. S akými nedostatkami v nariadeniach bojovali, aké zmeny možno očakávať s prípadnou ďalšou vlnou pandémie a či toto obdobie predstavuje štart pre nové štandardy hygienických opatrení v predajniach, objasní Marta Kodadová, odborný radca Odboru hygieny výživy, bezpečnosti potravín a kozmetických výrobkov z Úradu verejného zdravotníctva SR.

Ako predpovedať budúcnosť predaja?

Ako možno doslova v reálnom čase prispôsobovať komunikáciu, či dokonca samotný predaj produktov a služieb? Na záver odborného programu porozpráva o potenciáli veľkých dát ako prostriedkoch k predpovedaniu budúcnosti a správania zákazníkov Jakub Mazán, head of digital spoločnosti Istropolitana Ogilvy.

Súčasťou kongresu je i večerné neformálne stretnutie, ktoré je ideálnou príležitosťou na nadviazanie nových obchodných vzťahov. Príjemnú networkingovú náladu tentoraz navyše spestrí i hudobné vystúpenie jazzovej skupiny Froid.

Nenechajte si ujsť jedinečné podujatie plné inšpirácie a stretnite sa s kľúčovými osobnoťami slovenského maloobchodu v jedinečnej atmosfére kongresu Samoška. Registrujte sa ešte dnes vyplnením jednoduchej registrácie na www.samoska-kongres.sk/registracia/registracia-bratislava/.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera