
Spoločnosť Lidl eviduje za posledný rok viac než stopäťdesiatpercentný nárast predaja produktov s certifikáciou Fairtrade. Celkový slovenský fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku 324 tisíc eur, z čoho 40 % z podielu tvorili výrobky predané v Lidli.
Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2019 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 623 ton kakaových bôbov, 33 ton bavlny, päť ton zelenej kávy, dve tony trstinového cukru a 68 kg vanilky.
„Rastúce predaje znamenajú väčšiu podporu pre pestovateľov týchto surovín v krajinách Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. Len za fairtradový tovar predaný na Slovensku dostali vlani, okrem ceny, ktorá skutočne pokrýva náklady ich práce, tiež fairtradový príplatok v objeme viac ako 320-tisíc eur,“ uviedla Hana Máliková, riaditeľka neziskovej organizácie Fairtrade Česko a Slovensko.
Spoločnosť Lidl na Slovensku uvádza, že má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roka 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100 % certifikované do konca roku 2020, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2022 má ísť o 50 %. Do konca roka 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami.
Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny.