logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré značky prešli sitom kvality, ktorú...
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...

Katarína Droppová: Jesenná predpoveď maloobchodu

13. augusta 2020
Blog 0
2208
Katarína Droppová: Jesenná predpoveď maloobchodu

Koronakríza zmenila nakupovanie, čo znamená, že aj obchodníci musia zmeniť svoje stratégie a zvýšiť úsilie pred najsilnejším predajným obdobím roka. Je potrebné si uvedomiť, že toto ochorenie len tak nezmizne, preto je dôležité prispôsobiť sa očakávaniam zákazníkov. Aké budú? Tu je pár maloobchodných trendov na jeseň.

Druhý kvartál tohto roka spôsobil utlmenie ekonomiky a zmenil správanie spotrebiteľov. Tí sa obávali o svoje zdravie, a tak nakupovali online a v menšej miere. Medzinárodná štúdia Bazaarvoice sledovala a analyzovala nákupné správanie spotrebiteľov, predajcov a značiek v Severnej Amerike a Európe v minulom roku, v období trvania koronakrízy i po nej, aby zistila, na čo sa majú maloobchodníci pripraviť túto jeseň.

Hladký online predaj

Až 85 % maloobchodníkov je presvedčených, že väčšina zákazníkov bude túto jeseň nakupovať online v porovnaní s minulým rokom a 61 % z nich očakáva, že spotrebitelia tak urobia cez sociálne siete, ako napr. Facebook. Aj z tohto dôvodu viac ako polovica značiek (55 %) plánuje investície do vylepšenia svojej webovej stránky pre bezproblémové a hladké nakupovanie a 54 % plánuje posilniť a vylepšiť svoju komunikáciu, ponuku a predaj v prostredí sociálnych sietí.

Prieskum darčekov

Štúdia uvádza, že v posledných troch mesiacoch minulého roka narástla miera zobrazení webových stránok o 31,4 % v porovnaní s inými mesiacmi a počet online objednávok narástol o 65,9 %. Zákazníci sa pritom zameriavajú na zvýhodnené akcie a ponuku Black Friday, aby maximalizovali výhody nákupov. Aké je teda odporúčanie na tento rok?

Uvedomte si, že Covid-19 túto situáciu o niečo zhorší, pretože miera nezamestnanosti stúpla, a tak budú zákazníci zvažovať, na čo použijú svoje financie. Budú však aj naďalej výrazne sledovať ponuku najmä v online prostredí, pričom sa zamerajú na cenové porovnávanie tovarov, na recenzie iných zákazníkov, ale tiež kvalitné fotografie produktov. Myslite preto na to, aby vaša webová stránka všetko toto ponúkala a bola users friendly. Ak taká ešte nie je, je najvyšší čas začať s jej optimalizáciou.

Otázky a zdieľanie skúseností

Už v minulom roku došlo k nárastu (o 4,5 %) otázok od zákazníkov smerujúcich na podporu obchodov, nedávny nárast online objednávok to ešte viac posilnil. V dôsledku toho sa očakáva ešte vyššia interakcia nakupujúcich, ktorí sa budú zaujímať o funkcionalitu produktov a detailnejšiu ponuku. Výskum tiež uvádza, že zákazníci vo zvýšenej miere začínajú uprednostňovať kladenie otázok prostredníctvom sociálnych médií. Je preto na mieste zamerať sa aj na vaše kontaktné centrá, chatboty a iné podporné aplikácie určené na kontakt s klientmi.

Ako som už uviedla, nakupujúci sledujú recenzie spotrebiteľov, ktorí už daný tovar v obchode nakúpili, aby zistili, či sú s ním spokojní, prípadne aké nedostatky môžu očakávať. Tieto informácie čoraz viac ovplyvňujú rozhodnutia zákazníkov o tom, aby vložili tovar do nákupného košíka alebo nie. 48 % nakupujúcich uvádza, že značky, ktoré majú recenzie, zvyšujú svoje šance na kúpu produktu.

Ako si udržať zákazníkov?

Niet teda pochýb o tom, že túto jeseň sa bude viac ako kedykoľvek predtým nakupovať online. Je preto vhodné vylepšiť svoju ponuku cez webové stránky a sociálne médiá, umiestniť na ne recenzie zákazníkov, odpovedať na otázky nakupujúcich a hlavne s nimi kontinuálne komunikovať. Samozrejme, okrem týchto základných odporúčaní je potrebné myslieť aj na to, aby ste boli pre svojich zákazníkov viditeľní v online svete a objednaný tovar im doručili čím skôr a zdravotne bezpečným spôsobom. Len tak zabezpečíte maximalizáciu príležitostí na vyšší príjem a to, že sa k vám zákazníci radi vrátia. Tento rok bol pre maloobchodníkov, ale aj spotrebiteľov náročný. Snažte sa teda pochopiť zmeny správania, ktoré vyvolala korona a prispôsobiť sa, aby ste účinne oslovili zákazníkov.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok