logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Katarína Droppová: Jesenná predpoveď maloobchodu

13. augusta 2020
Blog 0
1563
Katarína Droppová: Jesenná predpoveď maloobchodu

Koronakríza zmenila nakupovanie, čo znamená, že aj obchodníci musia zmeniť svoje stratégie a zvýšiť úsilie pred najsilnejším predajným obdobím roka. Je potrebné si uvedomiť, že toto ochorenie len tak nezmizne, preto je dôležité prispôsobiť sa očakávaniam zákazníkov. Aké budú? Tu je pár maloobchodných trendov na jeseň.

Druhý kvartál tohto roka spôsobil utlmenie ekonomiky a zmenil správanie spotrebiteľov. Tí sa obávali o svoje zdravie, a tak nakupovali online a v menšej miere. Medzinárodná štúdia Bazaarvoice sledovala a analyzovala nákupné správanie spotrebiteľov, predajcov a značiek v Severnej Amerike a Európe v minulom roku, v období trvania koronakrízy i po nej, aby zistila, na čo sa majú maloobchodníci pripraviť túto jeseň.

Hladký online predaj

Až 85 % maloobchodníkov je presvedčených, že väčšina zákazníkov bude túto jeseň nakupovať online v porovnaní s minulým rokom a 61 % z nich očakáva, že spotrebitelia tak urobia cez sociálne siete, ako napr. Facebook. Aj z tohto dôvodu viac ako polovica značiek (55 %) plánuje investície do vylepšenia svojej webovej stránky pre bezproblémové a hladké nakupovanie a 54 % plánuje posilniť a vylepšiť svoju komunikáciu, ponuku a predaj v prostredí sociálnych sietí.

Prieskum darčekov

Štúdia uvádza, že v posledných troch mesiacoch minulého roka narástla miera zobrazení webových stránok o 31,4 % v porovnaní s inými mesiacmi a počet online objednávok narástol o 65,9 %. Zákazníci sa pritom zameriavajú na zvýhodnené akcie a ponuku Black Friday, aby maximalizovali výhody nákupov. Aké je teda odporúčanie na tento rok?

Uvedomte si, že Covid-19 túto situáciu o niečo zhorší, pretože miera nezamestnanosti stúpla, a tak budú zákazníci zvažovať, na čo použijú svoje financie. Budú však aj naďalej výrazne sledovať ponuku najmä v online prostredí, pričom sa zamerajú na cenové porovnávanie tovarov, na recenzie iných zákazníkov, ale tiež kvalitné fotografie produktov. Myslite preto na to, aby vaša webová stránka všetko toto ponúkala a bola users friendly. Ak taká ešte nie je, je najvyšší čas začať s jej optimalizáciou.

Otázky a zdieľanie skúseností

Už v minulom roku došlo k nárastu (o 4,5 %) otázok od zákazníkov smerujúcich na podporu obchodov, nedávny nárast online objednávok to ešte viac posilnil. V dôsledku toho sa očakáva ešte vyššia interakcia nakupujúcich, ktorí sa budú zaujímať o funkcionalitu produktov a detailnejšiu ponuku. Výskum tiež uvádza, že zákazníci vo zvýšenej miere začínajú uprednostňovať kladenie otázok prostredníctvom sociálnych médií. Je preto na mieste zamerať sa aj na vaše kontaktné centrá, chatboty a iné podporné aplikácie určené na kontakt s klientmi.

Ako som už uviedla, nakupujúci sledujú recenzie spotrebiteľov, ktorí už daný tovar v obchode nakúpili, aby zistili, či sú s ním spokojní, prípadne aké nedostatky môžu očakávať. Tieto informácie čoraz viac ovplyvňujú rozhodnutia zákazníkov o tom, aby vložili tovar do nákupného košíka alebo nie. 48 % nakupujúcich uvádza, že značky, ktoré majú recenzie, zvyšujú svoje šance na kúpu produktu.

Ako si udržať zákazníkov?

Niet teda pochýb o tom, že túto jeseň sa bude viac ako kedykoľvek predtým nakupovať online. Je preto vhodné vylepšiť svoju ponuku cez webové stránky a sociálne médiá, umiestniť na ne recenzie zákazníkov, odpovedať na otázky nakupujúcich a hlavne s nimi kontinuálne komunikovať. Samozrejme, okrem týchto základných odporúčaní je potrebné myslieť aj na to, aby ste boli pre svojich zákazníkov viditeľní v online svete a objednaný tovar im doručili čím skôr a zdravotne bezpečným spôsobom. Len tak zabezpečíte maximalizáciu príležitostí na vyšší príjem a to, že sa k vám zákazníci radi vrátia. Tento rok bol pre maloobchodníkov, ale aj spotrebiteľov náročný. Snažte sa teda pochopiť zmeny správania, ktoré vyvolala korona a prispôsobiť sa, aby ste účinne oslovili zákazníkov.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera