logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Jesenná predpoveď maloobchodu

13. augusta 2020
Blog 0
1819
Katarína Droppová: Jesenná predpoveď maloobchodu

Koronakríza zmenila nakupovanie, čo znamená, že aj obchodníci musia zmeniť svoje stratégie a zvýšiť úsilie pred najsilnejším predajným obdobím roka. Je potrebné si uvedomiť, že toto ochorenie len tak nezmizne, preto je dôležité prispôsobiť sa očakávaniam zákazníkov. Aké budú? Tu je pár maloobchodných trendov na jeseň.

Druhý kvartál tohto roka spôsobil utlmenie ekonomiky a zmenil správanie spotrebiteľov. Tí sa obávali o svoje zdravie, a tak nakupovali online a v menšej miere. Medzinárodná štúdia Bazaarvoice sledovala a analyzovala nákupné správanie spotrebiteľov, predajcov a značiek v Severnej Amerike a Európe v minulom roku, v období trvania koronakrízy i po nej, aby zistila, na čo sa majú maloobchodníci pripraviť túto jeseň.

Hladký online predaj

Až 85 % maloobchodníkov je presvedčených, že väčšina zákazníkov bude túto jeseň nakupovať online v porovnaní s minulým rokom a 61 % z nich očakáva, že spotrebitelia tak urobia cez sociálne siete, ako napr. Facebook. Aj z tohto dôvodu viac ako polovica značiek (55 %) plánuje investície do vylepšenia svojej webovej stránky pre bezproblémové a hladké nakupovanie a 54 % plánuje posilniť a vylepšiť svoju komunikáciu, ponuku a predaj v prostredí sociálnych sietí.

Prieskum darčekov

Štúdia uvádza, že v posledných troch mesiacoch minulého roka narástla miera zobrazení webových stránok o 31,4 % v porovnaní s inými mesiacmi a počet online objednávok narástol o 65,9 %. Zákazníci sa pritom zameriavajú na zvýhodnené akcie a ponuku Black Friday, aby maximalizovali výhody nákupov. Aké je teda odporúčanie na tento rok?

Uvedomte si, že Covid-19 túto situáciu o niečo zhorší, pretože miera nezamestnanosti stúpla, a tak budú zákazníci zvažovať, na čo použijú svoje financie. Budú však aj naďalej výrazne sledovať ponuku najmä v online prostredí, pričom sa zamerajú na cenové porovnávanie tovarov, na recenzie iných zákazníkov, ale tiež kvalitné fotografie produktov. Myslite preto na to, aby vaša webová stránka všetko toto ponúkala a bola users friendly. Ak taká ešte nie je, je najvyšší čas začať s jej optimalizáciou.

Otázky a zdieľanie skúseností

Už v minulom roku došlo k nárastu (o 4,5 %) otázok od zákazníkov smerujúcich na podporu obchodov, nedávny nárast online objednávok to ešte viac posilnil. V dôsledku toho sa očakáva ešte vyššia interakcia nakupujúcich, ktorí sa budú zaujímať o funkcionalitu produktov a detailnejšiu ponuku. Výskum tiež uvádza, že zákazníci vo zvýšenej miere začínajú uprednostňovať kladenie otázok prostredníctvom sociálnych médií. Je preto na mieste zamerať sa aj na vaše kontaktné centrá, chatboty a iné podporné aplikácie určené na kontakt s klientmi.

Ako som už uviedla, nakupujúci sledujú recenzie spotrebiteľov, ktorí už daný tovar v obchode nakúpili, aby zistili, či sú s ním spokojní, prípadne aké nedostatky môžu očakávať. Tieto informácie čoraz viac ovplyvňujú rozhodnutia zákazníkov o tom, aby vložili tovar do nákupného košíka alebo nie. 48 % nakupujúcich uvádza, že značky, ktoré majú recenzie, zvyšujú svoje šance na kúpu produktu.

Ako si udržať zákazníkov?

Niet teda pochýb o tom, že túto jeseň sa bude viac ako kedykoľvek predtým nakupovať online. Je preto vhodné vylepšiť svoju ponuku cez webové stránky a sociálne médiá, umiestniť na ne recenzie zákazníkov, odpovedať na otázky nakupujúcich a hlavne s nimi kontinuálne komunikovať. Samozrejme, okrem týchto základných odporúčaní je potrebné myslieť aj na to, aby ste boli pre svojich zákazníkov viditeľní v online svete a objednaný tovar im doručili čím skôr a zdravotne bezpečným spôsobom. Len tak zabezpečíte maximalizáciu príležitostí na vyšší príjem a to, že sa k vám zákazníci radi vrátia. Tento rok bol pre maloobchodníkov, ale aj spotrebiteľov náročný. Snažte sa teda pochopiť zmeny správania, ktoré vyvolala korona a prispôsobiť sa, aby ste účinne oslovili zákazníkov.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera