logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Záujem o tovar s certifikáciou Fairtrade v Česku a na Slovensku rastie

10. augusta 2020
Správy 0
1453
Záujem o tovar s certifikáciou Fairtrade v Česku a na Slovensku rastie

Aj v roku 2019 rástli predaje tovaru s etickou certifikáciou Fairtrade. Najpredávanejšou položkou sa stalo fairtradové kakao, o štvrtinu však vzrástol taktiež objem predanej kávy.

„Rastúce predaje znamenali väčšiu podporu pre pestovateľov týchto surovín v krajinách Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. Len za fairtradový  tovar predaný v Česku dostali vlani družstvá pestovateľov okrem ceny, ktorá pokryla náklady ich práce, taktiež fairtradový príplatok viac než 19 miliónov českých korún,“ tvrdí Hana Malíková, riaditeľka neziskovej organizácie Fairtrade Česko a Slovensko.

Ktorí predajcovia ponúkaju Fairtrade kávu?

Fairtradovej kávy, ktorá je vlajkovou loďou Fairtrade, sa vlani na českom trhu predalo 891 ton, teda o 25 % viac než v roku 2018. Ide o hmotnosť nepražených zŕn, ktorá odpovedá približne 636 tonám praženej zrnkovej kávy. Z tohto množstva fairtradovej kávy by sa dalo pripraviť viac než 101 miliónov šálok espressa. Medzi najväčších predajcov fairtradovej kávy na českom trhu patrí spoločnosť Tchibo Praha, Unipetrol Benzina, Lidl, OMV a Kaufland.

Vyššia spotreba kakaa

O 41 % vzrástla v roku 2019 spotreba fairtradového kakaa, predalo sa celkom 1983 ton, prevažne vo forme čokolády, cukroviniek, zmrzlín a raňajkových cereálií. Lídrom v predaji fairtradového kakaa je spoločnosť Lidl, ktorá v priebehu roka zvýšila predaje o viac než 60 %. Najvyšší medziročný nárast, a to až o 92 % zaznamenala spoločnosť Gunz. Tá vlani predala cukrovinky vyrobené z 272 ton fairtradového kakaa a splnila tak svoj cieľ mať celý sortiment čokoládového tovaru s certifikáciou Fairtrade. Tretím najväčším predajcom fairtradového kakaa bola vlani spoločnosť Kaufland, ktorá zaznamenala nárast o 89 %.

KLASA, Bio a Fairtrade

Nezisková organizácia Fairtrade Česko a Slovensko si v máji a júni tohto roka nechala od spoločnosti Median vypracovať opäť po roku prieskum, v ktorom zisťovala znalosť certifikácie Fairtrade a známky Fairtrade. Známku pozná až 58 % českých spotrebiteľov, 35 % respondentov uviedlo,  že presne vedia, čo označenie znamená. Spontánnu znalosť tohto označenia prieskum zistil u 11 % respondentov. Ide tak o tretie najčastejšie spontánne uvedené označenie informujúce o pôvode tovaru alebo zaručujúce naplnenie určitých podmienok pri výrobe. Vyššia znalosť je zaznamenaná pri označeniach ako sú KLASA a Bio.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera