Kuriérska spoločnosť DPD zaviedla rýchlejší spôsob preberania zásielok od kuriéra. Zákazníkom po novom stačí pri doručení balíka nadiktovať kuriérovi PIN kód, ktorý dostali vopred mailom alebo v SMS správe avizujúcej doručenie zásielky. Nový spôsob preberania zásielok je tak navyše bezkontaktný.
Zákazník sa už nemusí preukazovať dokladom totožnosti, ani podpisovať prebratie zásielky. Na vyzdvihnutie balíka stačí štvormiestny PIN kód, ktorý mu DPD doručí formou SMS správy. Keďže sa adresát pri prebratí zásielky nemusí preukázať dokladom totožnosti, kód môže zveriť i druhej osobe, ktorá zásielku preberie.
Zavedenie nového spôsobu doručovania urýchlila pandémia koronavírusu. Kuriéri sa každý deň stretávajú s desiatkami ľudí a DPD tak chce aj týmto spôsobom chrániť zdravie zamestnancov i zákazníkov. „Počas prvých týždňov koronakrízy sme zaznamenali enormný nárast dopytu po doručovacích službách. Doručovanie prostredníctvom PIN kódu pomôže ešte viac eliminovať kontakt medzi zákazníkom a kuriérom napríklad aj tým, že sa nebudú dotýkať dokladov. Budeme tak môcť oveľa viac znížiť riziká v prípade, ak by sa koronavírus vrátil v druhej vlne,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku.