
Obchodný reťazec Kaufland otvoril svoju prvú predajňu na Slovensku v roku 2000 v Poprade. Za dve dekády má dnes v prevádzke už 70 predajní po celej krajine. Prvý obchod s názvom Kaufland spoločnosť otvorila v roku 1984 na nemeckom trhu, začiatok nového milénia priniesol sieť predajní i na Slovensko.
Onedlho uplynie 100 rokov od chvíle, keď Jozef Schwarz v roku 1929 založil svoj prvý veľkoobchod s potravinami. O rok neskôr sa spojil s obchodom s južným ovocím Antona Lidla a vytvoril spoločnosť Lidl & Schwarz KG. Prvý obchod s názvom Kaufland spoločnosť otvorila až v roku 1984 v nemeckom Neckarsulme. Po páde Berlínskeho múru sa pre Kaufland začalo obdobie najväčšej expanzie na domácom trhu. Začiatok nového milénia bol rokom, keď sa prvá predajňa spoločnosti otvorila aj na Slovensku.
Produkty vyrobené pod privátnou značkou
Prvá vlastná značka reťazca, ktorá niesla v názve „K“, bola slovenskému trhu predstavená začiatkom októbra 2009. Išlo o značku mäsa K-Purland, ktorej výrobky sú spracované a dodávané reťazcu z vlastného mäsokombinátu. Vlajková loď Kauflandu, K-Classic, prišla do slovenských predajní o necelý rok neskôr, v máji 2010. Po desiatich rokoch ju na pultoch predstavuje viac ako 1 500 druhov potravinového, kozmetického, textilného a iného tovaru. Neskôr sa vo výrobe v rámci privátnej značky spoločnosť zamerala i na zákazníkov trpiacich intoleranciami či vegeteriánov a vegánov. V roku 2018 rovnako začala pod privátnou značkou vyrábať i bio produkty.
Ako je to s podielom slovenských produktov?
Svoje 20-ročné pôsobenie na Slovensku Kaufland využil i na spoluprácu so slovenskými pestovateľmi, farmármi a výrobcami potravín či ich dodávateľmi. Od slovenských pestovateľov ovocia a zeleniny odoberá ročne desiatky tisíc ton, mäso od domácich dodávateľov prináša napríklad v rámci projektu 100 % slovenské mäso.
Inovácie a ekologické riešenia do budúcnosti
Devätnásť z predajní Kauflandu na Slovensku dnes šetrí prírodné zdroje prostredníctvom rekuperácie, 49 využíva LED osvetlenia v predajni, na parkovisku i vo vedľajších plochách. V úvode roka Kaufland zároveň otvoril i prvú slovenskú predajňu so strechou pokrytou rastlinami. „Snažíme sa zavádzať ekologické riešenia všade tam, kde je to možné, a zároveň spotrebiteľov vzdelávať a motivovať k zodpovednému správaniu voči životnému prostrediu. Aj preto v okolí predajní postupne inštalujeme elektronabíjačky pre autá či elektrobicykle, zberné nádoby na použitý kuchynský olej a zameriavame sa na jednorazové plasty, ktoré pomaly miznú z našich predajní,“ uviedla Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.