logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Výrobcovia nápojov vyzývajú k zvýšeniu zberu a recyklácii PET fliaš

29. júla 2020
Správy 0
1322
Výrobcovia nápojov vyzývajú k zvýšeniu zberu a recyklácii PET fliaš

Aktívny zber nápojových PET fliaš je prvým, avšak dôležitým krokom k zvýšeniu využitia recyklovaného PET materiálu a  zníženia voľne pohodeného odpadu. V súčasnosti zber nápojových obalov stále nedosahuje želané výsledky, a to najmä v niektorých európskych krajinách, vrátane Slovenska. Problém s voľne pohodeným odpadom si preto podľa výrobcov nápojov vyžaduje spojenie síl všetkých zúčastnených strán.

Začiatkom roka zverejnili výrobcovia minerálnych a pramenitých vôd, združených v Európskej federácii balených vôd (EFBW), ambiciózne záväzky a odporúčania pre úspech zálohových systémov na nápojové obaly. Víziu pre udržateľnosť prijali aj výrobcovia nealkoholických nápojov združení v UNESDA.

Európska smernica o znižovaní vplyvu určitých plastových výrobkov na životné prostredie stanovila  pre členské štáty povinnosť zabezpečiť vyzbieranie 77 % plastových nápojových obalov uvedených na trh do roku 2025. Plastové obaly v objeme 90 % je potrebné recyklovať do roku 2029. Smernica zároveň zavádza pre PET fľaše povinný obsah aspoň 25 % recyklovaných plastov, čo je potrebné splniť do roku 2025 a aspoň 30 % do roku 2030.

Aké ambície majú výrobcovia nápojov?

Výrobcovia nealkoholických a minerálnych vôd majú v nadchádzajúcich rokoch ambíciu podporiť účinné a transparentné systémy zberu nápojových obalov a naštartovať lokálnu recykláciu v štýle „z fľaše do fľaše“. Ďalšou ambíciou je postupné zvýšenie recyklovaného obsahu nových PET obalov a dosiahnuť tak priemer minimálne 25 % z obalov uvedených na slovenský trh do roku 2025. Rovnako sa zaviazali pracovať na inováciách, ktoré pomôžu odstraňovať prekážky v nákladovo efektívnej recyklácii a dosiahnuť úplnú recyklovateľnosť  alebo kompostovateľnosť jednorazových nápojových obalov do roku 2030.

„Pre náš sektor je jedným z hlavných cieľov zvýšenie miery zberu a recyklácia nápojových obalov. PET a hliníkové obaly našich nápojov sú stopercentne recyklovateľným cenným materiálom, ktorý vieme a chceme použiť pri výrobe nových obalov, nemajú končiť voľne pohodené v prírode alebo na skládke,“ hovorí Lucia Morvai, výkonná riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku (AVNM).

Zo skúseností z iných krajín je vidieť, že zálohový systém na nápojové obaly, zriadený a prevádzkovaný povinnými osobami, má preukázateľné výhody z pohľadu dosiahnutia vysokých cieľov zberu, a tiež kvality vyzbieraného materiálu.

Zodpovednosť za odpad z obalov by mal prevziať i spotrebiteľ  

Výrobcovia minerálnych vôd a nealkoholických nápojov uvádzajú, že úspech recyklácie bude závisieť aj od miery zapojenia všetkých účastníkov trhu. Okrem výrobcov by sa preto do procesu mali zapojiť aj obce, maloobchodníci, recyklátori, tvorcovia politík a v neposlednom rade samotní spotrebitelia, ktorí sú taktiež nevyhnutnou súčasťou reťazca. Riešenie problému s odpadmi z obalov je tak spoločnou zodpovednosťou.

Nová šanca pre nápojové PET fľaše

„Veríme, že nás spotrebitelia podporia v našom úsilí, tak ako to deklarovali v prieskumoch a zapoja sa aktívne a s nadšením do pripravovaného zálohového systému. Zvýšením miery triedenia a odovzdávaním obalov naspäť do zálohového systému tak dajú  šancu nápojovým Pet-kám a plechovkám vrátiť sa v podobe nového obalu späť na pulty predajní, pomôžu šetriť zdroje, znižovať uhlíkovú stopu a chrániť životné prostredie“, uvádza Lucia Morvai.

Výrobcovia združení v AVNM vyjadrujú presvedčenie, že zálohovanie jednorazových nápojových obalov má potenciál zabezpečiť plnenie stanovených cieľov na Slovensku, za predpokladu, že sa trhu poskytne adekvátny čas na prípravu systému a dôslednú edukáciu spotrebiteľov. Len efektívne a ekonomicky nastavený systém, ktorému spotrebiteľ dôveruje a rozumie, bude schopný plniť ciele v oblasti zberu, recyklácie a znižovania voľne pohodeného odpadu. „Chceme byť konštruktívnym partnerom v tejto diskusii s novým vedením ministerstva a v spolupráci s ďalšími zástupcami výrobcov a obchodníkov prinášať konkrétne riešenia, ktorými budeme vedieť prispieť k zlepšeniu situácie s odpadom z obalov v podmienkach SR,“ dopĺňa Lucia Morvai.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera