
Kongres OBALKO už ôsmy rok neodmysliteľne patrí k obchodným a spoločenským akciám českého a slovenského obalového trhu. Celodenný kongres je organizovaný spoločnosťou ATOZ Group a venuje sa novinkám a trendom obalového priemyslu. Kongres OBALKO je taktiež ideálnym miestom k debate o obalovom svete, nadviazaniu nových obchodných kontaktov a predstavuje taktiež inšpiráciu pre budúce kroky v oblasti obalových materiálov. Tohtoročný ôsmy ročník kongresu OBALKO sa uskutoční 15. októbra v hoteli Aquapalace Praha v Čestliciach.
Hlavná téma ôsmeho ročníka: „Zákazník a obal“
Kongres OBALKO každý rok prináša novinky a trendy v obalovom priemysle. Denne si spotrebitelia pri nákupe tovaru kladú otázku ako: Je tento obal recyklovateľný? Prečo musia písať zloženie tak malým písmom? Ten design je iný – je to vôbec rovnaký výrobok? Na množstvo otázok si však nevedia odpovedať úplne alebo správne. Obal je prvá vec, ktorú zákazník vidí pri výbere produktu. A práve preto je vnímaniu obalu zákazníkom venovaný aktuálny ročník, ktorého hlavnou témou bude Zákazník a obal.
„Zákazník“ v kontexte businessu nie je len spotrebiteľ; má i B2B význam, „zákazník“ je i naším klientom. A preto budeme riešiť na kongrese nielen to, čo očakáva od obalov spotrebiteľ, ale aj ako medzi sebou komunikujeme v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov.
Nie jeden či dvaja, ale hneď traja úvodní rečníci
Hlavnou časťou kongresu OBALKO je celodenná konferencia zložená zo spoločnej dopoludňajšej časti a popoludňajších workshopových sekcií. Prvý deň kongresu navštívi každoročne viac než 400 obalových profesionálov z Českej republiky a Slovenska. Prvý blok dopoludňajšieho programu bude v duchu Zákazník ako klient, a namiesto jedného kľúčového rečníka budeme mať na zahájení kongresu hneď troch zástupcov hlavných odborov pre obalový trh – FMCG, retail a automotive, ktorí budú hovoriť o svojich skúsenostiach na českom i slovenskom obalovom trhu, a čo očakávajú od svojich dodávateľov obalových riešení.
Exkluzívny výskum zameraný na spotrebiteľa a obal
Spoločnosť GfK sa stala partnerom výskumu kongresu a pripraví špeciálny prieskum trhu týkajúci sa vnímania zákazníka na tému obalu a recyklácie. Výsledky výskumu na tému Zákazník a obal následne exkluzívne predstaví na kongrese OBALKO Ladislav Csengeri, consumer panel services director at GfK Czech & GfK Slovakia. K hlavnej časti programu neodmysliteľne patrí i panelová diskusia. Panelová diskusia bude nadväzovať na prieskum, a to ponúkne účastníkom možnosť vypočuť si, ako 5 kľúčových hráčov na trhu rieši otázku Spotrebiteľ a obal.
Popoludňajšie workshopové sekcie: marketingová, technologická, transportná, udržateľnosť
Popoludňajší program kongresu je rozdelený do troch sekcií – marketingovú, technologickú a transportnú, a po novom prinášame i sekciu zameranú na udržateľnosť. Marketingová sekcia je venovaná témam ako je zvyšovanie predajov pomocou obalu, redesignu obalu, a to všetko na konkrétnych príkladoch. Ukazujeme i ako pracovať s ďalšími nástrojmi obalového marketingu a venujeme sa i ďalším marketingovým témam. Technologická a transportná sekcia sa venuje témam ako robotizácia a automatizácia balenia, prepravné balenie, alebo ukazuje, ako vylepšiť identifikáciu a značenie obalov. Nová sekcia udržateľnosť je zameraná na ochranu životného prostredia. Pre ochranu životného prostredia je jednoznačne dôležité strategicky hospodáriť so zdrojmi a zaistiť, aby sa obaly stali súčasťou obehového hospodárstva.
Záverečný rečník: majster etikety Ladislav Špaček
Kongres zakončí majster etikety Ladislav Špaček, český spisovateľ, televízny novinár, moderátor, pedagóg a v neposlednom prípade taktiež bývalý tlačový hovorca prezidenta Václava Havla, a to s prednáškou „I náš osobný obal predáva“. V prednáške sa zameria na zákazníka predstavujúceho stredobod vašej spoločnosti. Ďalej objasní, ako úspešne v roli predávajúceho komunikovať a zoznámi nás so sociálnou rolou obchodu, a tým celkovo podčiarkne tému tohtoročného kongresu OBALKO „Zákazník a obal“.
Bohatý sprievodný program v duchu networkingu
Okrem konferenčnej časti ponúka OBALKO i BizPACK, systém speed-datingových organizovaných stretnutí partnerov kongresu s účastníkmi. BizPACK dáva účastníkom jedinečnú šancu zahájiť nové obchodné vzťahy v priebehu desaťminútových vopred dohodnutých slotov. Po konferenčnej časti nasleduje Galavečer súťaže Obal roka, ktorý je organizovaný spoločne s Obalovým inštitútom SYBA. V priebehu galavečera budú už druhýkrát v rámci kongresu OBALKO vyhlásené najlepšie obalové riešenia, a to v niekoľkých súťažných kategóriách. Celý prvý deň kongresu OBALKO zakončí obľúbený Obalový Business Mixer, ktorý ponúka priestor pre networking v neformálnej atmosfére. Nad pohárikom za sprievodu príjemnej hudby môžete pokračovať v diskusiách zahájených v priebehu konferenčného dňa, alebo začať úplne nové diskusie.
V druhý deň kongresu sa uskutoční Balenie v akcii, počas ktorého účastníci kongresu dostanú unikátnu príležitosť navštíviť výrobné závody vybraných partnerov kongresu s odborným výkladom. Návštevníci získajú šancu vidieť celý výrobný proces a lepšie pochopiť výhody týchto produktov i celú problematiku, a zároveň dostanú po druhýkrát šancu diskutovať o otázkach týkajúcich sa obalového priemyslu s profesionálmi a kolegami z odboru.
Registrujte sa už teraz
Prípravy kongresu sú v plnom prúde i napriek kríze, ktorá zasiahla trh. Program sa plní rýchlo, a nových rečníkov odhaľujeme takpovediac každý týždeň. Preto odporúčame registrovať sa k odberu newslettera kongresu na www.atozregistrace.cz/obalko, alebo sledovať web kongresu: www.obalko.cz. Ak už viete, že nemôžete na kongrese chýbať, môžete sa už teraz registrovať na www.obalko.cz/registrace.