logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Najobľúbenejšie slovenské produkty sú tradičné

20. júla 2020
Správy 0
1625
Najobľúbenejšie slovenské produkty sú tradičné

Slováci sú verní tradičným domácim výrobkom. Naznačuje to prieskum spoločnosti Billa, zameraný na zistenie top 20 slovenských potravín. Najobľúbenejšou slovenskou potravinou sa stala bryndza, nezaostávajú však ani ostatné tradičné mliečne produkty.

Spoločnosť Billa v spolupráci s agentúrou 2muse realizovala prieskum zameraný na zistenie najobľúbenejších typických slovenských výrobkov. Prieskum prebiehal koncom júna na vzorke 1005 respondentov. „Chceli sme lepšie porozumieť tomu, čo je pre Slovákov stále typická potravina, ako ju konzumujú, pri akých príležitostiach a čo sú ich obľúbené kombinácie,“ upresňuje hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová.

Prvé miesto obsadila slovenská bryndza

Bryndza je podľa prieskumu top slovenskou potravinou pre takmer tri štvrtiny Slovákov. Ľudia ju majú radi pre jej jedinečnosť, výraznú odlišnú chuť i zdravotné benefity. Prvú päticu produktov uzatvárajú spoločne na piatom mieste oštiepok, parenica a korbáčiky. Tie spolu so žinčicou, ktorá obsadila tretie miesto v rebríčku, jasne naznačujú, že Slováci sú stále verní tradičným chutiam.

Podľa prieskumu spotrebitelia tieto tradičné syrové výrobky radi kombinujú i s rôznymi nápojmi. „Oštiepky, parenice alebo korbáčiky si najviac ľudia vychutnávajú s pivom, ktoré sa zároveň ocitlo v rebríčku na druhom mieste za bryndzou. Ovčí syr zas zvyknú zapíjať kyslomliečnymi výrobkami,“ tvrdí Michal Vyšinský z agentúry 2muse.

„Záujem Slovákov o slovenské výrobky je veľký. Až štyria z piatich oceňujú najmä ich chuť a čerstvosť, ale nezabúdajú ani na tradíciu a ich pôvod. Dokonca, v niektorých prípadoch zaváži pôvod výrobku viac ako iné faktory,“ uvádza Kvetoslava Kirchnerová a zároveň dodáva, že i tieto zistenia dávajú zmysel novej kampani spoločnosti, ktorá je známa pod názvom Doba slovenská. Slovenské výrobky zákazníci v poslednom období aktívne vyhľadávajú.

Zastúpenie získala i Kofola či Horalka

Nielen mliečne výrobky si však našli svoje zastúpenie v prieskume. Pri cestovaní, výletoch do hôr či na kúpalisko ľudia obľubujú už tradičnú Horalku s Kofolou. Svoje v tomto zohráva aj fakt, že oba výrobky sú jednoducho skladné na prepravu v batohu či v kufri auta a odolajú aj vyšším letným teplotám. Takmer tretina aktívnych ľudí ich rada vzájomne kombinuje a viac ako polovica (59 %) Slovákov si rada Kofolu vychutnáva hlavne na horách. V rebríčku top 20 sa Kofola ocitla častejšie u žien ako u mužov. Zaujímavé je aj to, že podľa prieskumu takmer polovica zahraničných priateľov Slovákov ochutnala Kofolu a boli príjemne prekvapení jej chuťou.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera