logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Katarína Droppová: Päť tipov na udržanie predaja cez e-shop

16. júla 2020
Blog 0
2737
Katarína Droppová: Päť tipov na udržanie predaja cez e-shop

Aj keď sa zdá, že sme sa po koronakríze dostali opäť do normálu, zdanie môže klamať. Stále je množstvo ľudí, ktorí nenabehli do svojho štandardného životného procesu, ale pracujú z domu a vyhýbajú sa nákupom v obchodných centrách. Radšej nakupujú online, čo je pre nich výhodné nielen zo zdravotného hľadiska, ale najmä pohodlné a nezriedka aj lacnejšie. Na jeseň sa navyše očakáva ďalšia pandemická vlna. Ak ešte nemáte e-shop, je načase, aby ste o ňom začali premýšľať.

V predošlých blogoch som písala, že online predaj vzrástol počas koronakrízy v niektorých prípadoch až o 300 %, pričom sa, samozrejme, v tomto období dopyt o niečo znížil. Aj maloobchodník by mal svoju predajnú stratégiu prispôsobiť aktuálnej situácii. A tou je práve ponuka služieb a produktov cez e-shop. Tu je pár tipov, ako zabezpečiť, aby bol online predaj konkurencieschopný a stabilný.

Dôsledne budujte lojalitu k značke

Prieskumy uvádzajú, že šanca na predaj vašich produktov existujúcim zákazníkom je medzi 60 – 70 %, pričom novým je to len 5 – 20 %. Preto najlepším spôsobom, ako udržať odbyt na vašom e-shope, je nadviazanie lojality s vašimi stabilnými zákazníkmi. Ako na to?

Okrem klasických nástrojov nezabudnite na komunikáciu a obsah:

– Ponúkajte proaktívny zákaznícky servis prostredníctvom rôznych kanálov, vrátane sociálnych médií, e-mailu a telefónu.

–  Vyškoľte svoj tím, aby dokázal zvládnuť požiadavky zákazníkov aj v krízovej situácii. Týkať sa môžu najmä oneskoreného dodania zapríčineného problémami s dodávateľským reťazcom a prepravou. Naučte ich rôzne spôsoby, ako zdôrazniť, že sa skutočne z celých síl snažíte aj v nepriaznivom období.

– Buďte čo najtransparentnejší – informujte zákazníkov o aktuálnej situácii, či prípadných obmedzeniach. Ak dôjde k oneskoreniu dodávky, informujte zákazníka vopred. Nečakajte na poslednú chvíľu a nezabudnite sa ospravedlniť.

– Využite e-maily alebo pošlite správy v aplikácii a zistite, ako sa darí vašim zákazníkom.

– Ponúkajte doplnkové služby, ako napríklad predĺženú záruku.

– Pochopte problémy, ktoré teraz riešia vaši zákazníci a prispôsobte tomu aj vašu komunikáciu a ponuku.

Zaraďte najnovšie trendy

Ak už predávate cez e-shop, mali by ste sledovať aktuálne trendy, aby ste vyhoveli potrebám svojich zákazníkov. Preto by vás nemalo prekvapiť, že podľa najnovších výskumov spoločností Criteo a ShipBob sa aktuálne zvýšil dopyt po výživových doplnkoch, dezinfekčných prostriedkoch, webových kamerách, produktoch na holenie či herných zariadeniach. Rast zaznamenal aj online predaj oblečenia a potravín. Pri predaji populárnych produktoch je to o čosi ľahšie, nezabudnite ich však zvýrazniť na hlavnej stránke vášho webu. Ak patríte k „menej vyvoleným“, uvažujte o partnerstvách s inými firmami (cross promo) a optimalizujte riadenie vzťahov so zákazníkmi pomocou rôznych online nástrojov, ktoré sú k dispozícii. Dokážu tiež predikovať budúce požiadavky zákazníkov, preto dokážete lepšie pripraviť nielen vašu budúcu ponuku, ale aj marketingové kampane.

Predstavte svoju značku

Premýšľajte, ako rozšíriť svoju ponuku, diverzifikujte ju a nebojte sa expandovať. Eshop vám umožňuje rozšíriť zákaznícku základňu aj za hranice našej krajiny. Využite rôzne komunikačné kanály o zvýšení povedomia.

Obavy nie sú na mieste. Slovák Marián Pavel rozbehol svoje podnikanie v USA – rozhodol sa zvýrazniť takú ikonickú značku, akou je Route 66. Navigačnú aplikáciu, ktorá pomáha turistom historickú cestu nájsť, špeciálny turistický pas a ďalšie aktivity, ktoré tam spoločne so svojím spoločníkom Janom Švrčkom pripravil, však dočasne stopla kríza. Ani to ho však nezastavilo a tak rozbehol jedinečný eshop, ktorý reaguje na aktuálne trendy a tak sa v jeho ponuke objavili aj rúška.

Ak chcete posilniť váš eshop, predaj cez Amazon vám pomôže vybudovať si určitý stupeň dôveryhodnosti a navyše je to najobľúbenejší multi obchod na svete. Najväčšie sociálne médium na svete je zase Facebook. Aj keď sa proti nemu začal bojkot, nedá sa mu uprieť, že ho používa 2,6 milióna Slovákov a má viac ako 2,5 miliardy používateľov na celom svete. Umožňuje nielen zviditeľňovať vašu značku, ale tiež predávať priamou cestou cez vaše facebookové konto. Väčšina vyhľadávaní sa naopak začína na stránkach Google, preto stojí reklama na ňom taktiež za zváženie, rovnako ako už spomenutá optimalizácia vášho webu (SEO).

Komunikujte všetkými smermi

Efektívna propagácia vašich produktov by mala byť samozrejmou súčasťou vašej marketingovej stratégie. Ak má vaša stránka zaujímavý obsah, podporuje súčasne SEO tým, že integruje v sebe kľúčové slová. Vytvorte užitočný obsah súvisiaci s vašou firmou a produktmi. Môžu to byť zaujímavé blogy alebo videá. Pekným príkladom je blog Tchibo, ktorý prináša zaujímavé články oslovujúce túto cieľovú skupinu. Napríklad ak predávate kozmetické výrobky, zdieľajte tiež tipy týkajúce sa skrášľovania v domácom prostredí. Ak predávate kuchynské spotrebiče, ako to robí napríklad značka Sage, zákazníkov oslovia zdravé recepty. Ak sú vo vašej ponuke záhradkárske potreby, môžu to byť tipy na starostlivosť o rastliny, kľudne aj s vyjadreniami záhradného architekta.

Šírte ďalej tento obsah cez vaše vlastné kanály – sociálne siete, no tiež newsletter – informujte vašich zákazníkov o všetkých zmenách. Stále platí, že ide o jeden z najúčinnejších marketingových nástrojov. Aktualizovaním noviniek tiež pomáhate budovať dôveru vašich zákazníkov k značke.

Vhodným posilnením imidžu vašej značky a produktov je uverejnenie článku či rozhovoru v relevantných zásahových médiách. Môžete tak dať o sebe vedieť nielen novým zákazníkom, ale aj partnerom. Príkladom môže byť značka Planeo Elektro a jej článok na Tovar a Predaj a v iných médiách, ktorá aj takto dávala vedieť, že ju kríza nezloží na kolená. S plánom komunikácie je lepšie sa zveriť PR odborníkom – budete tak mať istotu, že bude odrážať vaše predstavy, očakávania a potreby.

Vyhodnocujte a nastavujte

Priebežná komunikácia vám umožní posilniť vzťah zákazníkov k vašim produktom a v prípade pozitívnej skúsenosti ich povzbudí, aby u vás nakupovali aj nabudúce. Nezabudnite však svoje aktivity pravidelne vyhodnocovať a nastavovať. Posúdenie nálady zákazníkov a ich celkovej spokojnosti vám pomôže určiť, ako sa dajú vaše obchodné procesy ešte vylepšiť.

Nákup cez e-shop umožňuje poslať zákazníkovi dotazník spokojnosti, v ktorom môže vyjadriť svoju skúsenosť, prípadne dokonca zdieľať svoje názory o produkte. Odporúčania a online recenzie iných zákazníkov umiestňujte na webovú stránku či sociálne siete, sú totiž ďalším odporúčacím bodom a kreditom pre vašu značku.

V týchto neistých časoch je potrebné vyvíjať zvýšené úsilie na rozvoj vášho podnikania. Nezabudnite však, že každá minca má dve strany a aj v prípade krízy sa dá nájsť pozitívum. Vaša značka z nej môže vyjsť víťazne, posilnená a navyše obohatená o výzvu, riešenie, vytrvalosť a obnovu. Sú to jedinečné chvíle, z ktorých vznikne autentický príbeh hodný zlata.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok