logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland a Lidl dosiahli v rámci svojej stratégie REset Plastic významný míľnik. Z toho dôvodu...
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...

Spotrebitelia si zvykli na online nákupy. Množstvo objednávok po pandémii kleslo len mierne

15. júla 2020
Správy 0
2027
Spotrebitelia si zvykli na online nákupy. Množstvo objednávok po pandémii kleslo len mierne

Obmedzené možnosti nakupovania a bezpečnostné opatrenia počas koronakrízy zmenili nákupné správanie spotrebiteľov. V období, kedy boli obchody z bezpečnostných dôvodov uzavreté, sa pre ľudí stali online nákupy nutnosťou. Mnohí zákazníci preto počas tohto obdobia objavili ich výhody a internetovým obchodom ostali verní aj po zmiernení bezpečnostných opatrení.

Bezpečnostné opatrenia súvisiace so šírením koronavírusu spôsobili v prvých týždňoch výrazný nárast nákupov internetových predajní. „Množstvo zásielok, ktoré sme v tomto období doučili zákazníkom, sa blížil tomu, čo poznáme z predvianočného obdobia,“ hovorí generálny riaditeľ DPD na Slovensku, Peter Pavuk. Zatvorené kamenné predajne presmerovali na internet aj ľudí, ktorí dovtedy uprednostňovali výhradne klasické obchody.

Koronakríza urýchlila rozvoj e-commerce

Mnohí zákazníci si však na pohodlie online nakupovania zvykli. „Zdá sa, že ľudia objavili výhody nakupovania na internete. Aj keď objemy prepravovaných tovarov klesli, nevrátili sme sa na hodnoty, aké  sme v tomto období očakávali pred koronakrízou,“ vysvetľuje Peter Pavuk. Oblasť e-commerce na Slovensku má stále priestor na rozvoj a koronakríza tento rozvoj urýchlila. Nákupné správanie ľudí sa mení a zvyšuje sa záujem o nakupovanie v internetových obchodoch. Ponuka tovarov a množstvo kvalitných internetových obchodov sa stále rozširuje.

Inovácie v doručovaní zásielok

Koronakríza však mala vplyv aj na zavádzanie inovácií do doručovateľských služieb. DPD sa rozhodlo urýchliť niektoré projekty, ktoré pomôžu bezproblémovému doručovaniu v prípade, ak by sa podobná situácia zopakovala. „Ide najmä o projekty, ktoré zvyšujú efektivitu doručovania a znižujú potrebu osobného kontaktu kuriéra so zákazníkom. Pomôžu nám lepšie zvládnuť situáciu, ak by sa prejavila druhá vlna koronavírusu,“ vysvetľuje Peter Pavuk.

Už v najbližších dňoch spoločnosť plánuje spustiť doručovanie zásielok prostredníctvom PIN kódu. Zákazník sa tak nebude musieť preukazovať dokladom totožnosti ani podpisovať prebratie zásielky. Na vyzdvihnutie balíka stačí štvormiestny PIN kód, ktorý mu DPD doručí mailom. Prebratie zásielky tak prebehne úplne bezkontaktne.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera