logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Spotrebitelia si zvykli na online nákupy. Množstvo objednávok po pandémii kleslo len mierne

15. júla 2020
Správy 0
1938
Spotrebitelia si zvykli na online nákupy. Množstvo objednávok po pandémii kleslo len mierne

Obmedzené možnosti nakupovania a bezpečnostné opatrenia počas koronakrízy zmenili nákupné správanie spotrebiteľov. V období, kedy boli obchody z bezpečnostných dôvodov uzavreté, sa pre ľudí stali online nákupy nutnosťou. Mnohí zákazníci preto počas tohto obdobia objavili ich výhody a internetovým obchodom ostali verní aj po zmiernení bezpečnostných opatrení.

Bezpečnostné opatrenia súvisiace so šírením koronavírusu spôsobili v prvých týždňoch výrazný nárast nákupov internetových predajní. „Množstvo zásielok, ktoré sme v tomto období doučili zákazníkom, sa blížil tomu, čo poznáme z predvianočného obdobia,“ hovorí generálny riaditeľ DPD na Slovensku, Peter Pavuk. Zatvorené kamenné predajne presmerovali na internet aj ľudí, ktorí dovtedy uprednostňovali výhradne klasické obchody.

Koronakríza urýchlila rozvoj e-commerce

Mnohí zákazníci si však na pohodlie online nakupovania zvykli. „Zdá sa, že ľudia objavili výhody nakupovania na internete. Aj keď objemy prepravovaných tovarov klesli, nevrátili sme sa na hodnoty, aké  sme v tomto období očakávali pred koronakrízou,“ vysvetľuje Peter Pavuk. Oblasť e-commerce na Slovensku má stále priestor na rozvoj a koronakríza tento rozvoj urýchlila. Nákupné správanie ľudí sa mení a zvyšuje sa záujem o nakupovanie v internetových obchodoch. Ponuka tovarov a množstvo kvalitných internetových obchodov sa stále rozširuje.

Inovácie v doručovaní zásielok

Koronakríza však mala vplyv aj na zavádzanie inovácií do doručovateľských služieb. DPD sa rozhodlo urýchliť niektoré projekty, ktoré pomôžu bezproblémovému doručovaniu v prípade, ak by sa podobná situácia zopakovala. „Ide najmä o projekty, ktoré zvyšujú efektivitu doručovania a znižujú potrebu osobného kontaktu kuriéra so zákazníkom. Pomôžu nám lepšie zvládnuť situáciu, ak by sa prejavila druhá vlna koronavírusu,“ vysvetľuje Peter Pavuk.

Už v najbližších dňoch spoločnosť plánuje spustiť doručovanie zásielok prostredníctvom PIN kódu. Zákazník sa tak nebude musieť preukazovať dokladom totožnosti ani podpisovať prebratie zásielky. Na vyzdvihnutie balíka stačí štvormiestny PIN kód, ktorý mu DPD doručí mailom. Prebratie zásielky tak prebehne úplne bezkontaktne.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera