Slovenskí zákazníci v poslednom období čoraz častejšie siahajú po produktoch lokálneho pôvodu. Na tento dopyt reagujú i obchodné reťazce. S projektom zameraným na rozšírenie ponuky slovenských produktov prišlo aj Tesco, a to s onačením Jedinečné chute Slovenska, v rámci ktorého najnovšie prináša novinky v podobe mäsových špecialít.
Spoločnosť Tesco spustila program Jedinečné chute Slovenska pred troma rokmi. V súčasnosti zákazníci nájdu lokálne farmárske výrobky pod týmto označením v 42 obchodoch reťazca. Približne 60 % produktov sa odlišuje podľa konkrétnych oblastí Slovenska. Zákazníci Tesca si tak môžu zakúpiť lokálne potraviny pochádzajúce z ich domáceho regiónu. Zvyšných 40 % výrobkov programu je rovnakých vo všetkých 42 obchodoch Tesca, kde je sortiment dostupný. Aj vďaka takejto širšej dostupnosti dokáže Tesco pomáhať malým dodávateľom pri ďalšom raste a rozširovaní výroby.
Výrobcom nových produktov v ponuke Tesca je spoločnosť Púchovský gazda, ktorá sa pri všetkých 13 mäsových výrobkoch spolieha na svoju tradičnú receptúru. „Naše výrobky vyrábame bez pridaných látok, s prírodnými koreninami a klasickou receptúrou – tak, ako sa vyrábalo pôvodne. Veríme, že naše kvalitné výrobky si obľúbia zákazníci po celom Slovensku,“ dopĺňa Darina Jankovičová, konateľka spoločnosti Púchovský gazda z Púchova.
Reťazec rozširoval ponuku programu už v máji. V ponuke pribudli mliečne výrobky, ktoré dodáva poľnohospodárske družstvo Slatina nad Bebravou. Reťazec nadviazal spoluprácu aj s úplne novými partnermi, ako je napríklad výrobca mäsových a mliečnych výrobkov Loišov Dvor z Bašky pri Košiciach. Ďalej ponúka kozie výrobky od rodinnej Farmy Bardy pri Rajci či mäsové výrobky spoločnosti Danubius.
Súčasťou ponuky Jedinečné chute Slovenska sú stovky produktov od 82 lokálnych dodávateľov. Medzi najviac obľúbené výrobky lokálnych farmárov a dodávateľov patrí napríklad maslo, jogurty či mäsové výrobky. Reťazec uvádza, že vlani predal takmer 630 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote viac ako 460 miliónov eur.