logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tesco znížilo potravinový odpad o 71 %

1. júla 2020
Správy 0
1250
Tesco znížilo potravinový odpad o 71 %

Spoločnosť Tesco na Slovensku začala vo svojich prevádzkach s meraním množstva potravinového odpadu. Tieto údaje sa zároveň rozhodla verejne publikovať. Počas troch rokov sa spoločnosti podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu až o 71 %. Všetkých 152 prevádzok sa zároveň zapojilo do darovania nepredaných potravín.

Tesco realizuje merania potravinového odpadu, ktoré vo forme dát následne publikuje už od roku 2017. Za toto obdobie Tesco na Slovensku zásadne znížilo potravinový odpad vo svojich predajniach, a to o 71 %.

„Napriek tomu, že vyše 800 miliónov ľudí na svete hladuje, tretina svetovej produkcie potravín skončí ako odpad. Tento problém je ešte akútnejší v čase, keď koronakríza negatívne zasiahla mnohé rodinné rozpočty. Dôsledky celosvetovej pandémie pociťujeme vo všetkých kútoch sveta vrátane Slovenska a mnohé rodiny si v súčasnosti nedokážu každý deň kúpiť jedlo,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca za Slovensku. Zároveň dodáva, že i vzhľadom na súčasnú situáciu naďalej pokračujú vo svojich projektoch, akým je napríklad darovanie potravín rodinám v núdzi.

Reťazec vyzýva k meraniu odpadu i ďalšie podniky

Vďaka zozbieraným údajom o potravinovom odpade má Tesco presný obraz o množstve nepredaných potravín a odpade v prevádzkach. Reťazec tak dokáže prijímať účinné opatrenia na minimalizáciu množstva potravinového odpadu. Tesco verí, že to, čo sa dá odmerať, je možné následne lepšie manažovať. Reťazec preto vyzýva aj ďalšie podniky v odvetví potravinárstva, aby sa pripojili pri meraní a zverejňovaní údajov o plytvaní potravinami.

Vlani Tesco darovalo 1 943 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. V súčasnosti je zapojených do programu darovania potravín už všetkých 152 obchodov Tesca. Hneď po otvorení sa tento rok do programu zapojili aj dva nové supermarkety Tesca, jeden v bratislavskej Petržalke a druhý v Turanoch na severe krajiny.

Ďalších 3 337 ton potravín sa podarilo reťazcu darovať ako krmivo pre zvieratá. Darované potraviny tak celkovo dosiahli 5 280 ton.

Zdroj: Tesco

Na našu planétu má potravinový odpad obrovský negatívny vplyv. Z pohľadu životného prostredia sú potravinové straty a potravinový odpad zodpovedné globálne za približne osem percent emisií skleníkových plynov. Keďže boj proti plytvaniu potravinami je témou presahujúcou hranice krajín, Tesco prichádza s dobrými správami aj na stredoeurópskej úrovni. Celkovo sa počas troch rokov reťazcu podarilo znížilo množstvo potravinového odpadu už o polovicu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera