Spoločnosť Lidl sa rozhodla úplne zrušiť distribúciu týždňových letákov do domácností. Vďaka ekologickým opatreniam z posledných rokov ušetrila celkovo viac ako 4000 ton papiera ročne. Ušetrené finančné prostriedky sa diskont rozhodol investovať do zníženia cien niektorých výrobkov.
V obchodom roku 2018 zmenil Lidl formát letáku z rozmeru A3 na A4 a ušetril viac ako 1520 ton papiera. O rok neskôr zrušil distribúciu letákov v tretine regiónov a znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton. Aktuálne už letáky spoločnosti Lidl vo svojich schránkach spotrebitelia nenájdu, a to bez ohľadu na to, v ktorej časti Slovenska bývajú. Výsledkom je úspora približne 1700 ton papiera. Celkovo diskont ušetrí 4100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70 000 dospelých stromov.
Letáky nahradil online newsletter
„Kríza spojená so šírením koronavírusu významne zasiahla nás všetkých, no zároveň ukázala, že sa dá fungovať aj inak než sme boli doteraz zvyknutí. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém, a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ uviedol Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika. „Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a začnú sa správať ekologickejšie. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newsletterov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikáciách,“ dodal.
Podľa spoločnosti Lidl rozhodnutie o zrušení distribúcie papierových letákov oceňujú aj zákazníci. Až 86 % z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile diskontného reťazca online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou.
Plošné zrušenie pravidelnej týždňovej distribúcie papierových letákov do schránok prináša aj finančnú úsporu, ktorú sa Lidl rozhodol investovať do zníženia cien niektorých vybraných produktov.