
Spoločnosť Tesco oznámila predaj svojich aktivít v Poľsku dánskej maloobchodnej firme Salling Group. Transakcia, ktorá podlieha antimonopolnému schváleniu, zahŕňa predaj 301 predajní, dvoch distribučných centier a ústredne.
Vo štvrtok 18. júna oznámený predaj poľských aktivít komentoval Dave Lewis, generálny riaditeľ spoločnosti Tesco: „V našom podnikaní v strednej Európe sme zaznamenali výrazný pokrok, stále však vidíme ťažkosti na trhu v Poľsku. Dnešné oznámenie nám umožňuje zamerať sa v tomto regióne na naše podnikanie v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku, kde máme silnejšie pozície na trhu s dobrými vyhliadkami na rast a dosahujeme maržu peňažných tokov a výnosov, ktoré sú pre našu skupinu prírastkové.“ Celkový čistý výnos transakcie bude činiť približne 819 miliónov zlotých (približne 184 miliónov eur), pričom jej dokončenie sa očakáva v aktuálnom finančnom roku. Výťažok z predaja bude použitý pre všeobecné korporátne účely.
Rebranding na Netto 3.0 do roka a pol
Transakcia, ktorú ešte musia schváliť antimonopolné úrady, zahŕňa 301 obchodov, dva sklady a 7000 zamestnancov. „Plánujeme zdvojnásobiť predaje v Poľsku a v priebehu nasledujúcich 12 až 18 mesiacov budeme investovať miliardu zlotých do začlenenia obchodov Tesco do nášho nového moderného konceptu Netto 3.0,“ uviedol Per Bank, generálny riaditeľ Salling Group.
Spoločnosť Salling Group už v Poľsku prevádzkuje 386 obchodov Netto, ktoré zamestnávajú cez 5000 ľudí.