logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Pavel Vavřínek bol vymenovaný za nového obchodného riaditeľa spoločnosti Mastercard s účinnosťou...
  • Maloobchodné tržby na Slovensku zaznamenali vo februári 2021 výrazný medziročný pokles, a to...
  • Dopyt po rastlinných produktoch každým rokom rastie v celej Európe. Podľa dát zozbieraných...
  • Spoločnosť Billa má od 1. apríla 2021 nového generálneho riaditeľa. Stal sa ním Arnd Riehl,...

Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny. Billa reaguje projektom „Doba slovenská“

19. júna 2020
Správy 0
1284
Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny. Billa reaguje projektom „Doba slovenská“

Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín.  V rámci „Doby slovenskej“ zviditeľňuje domáce výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach. Spoločnosť sa navyše verejne zaviazala zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 % a zároveň navýšiť ich podiel na pultoch. Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj týchto potravín o 14 %.

Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny, a preto je právom možno označiť túto novú etapu v modernom maloobchode ako boom v záujme a preferenciách slovenských potravín u samotných  zákazníkov.

Potraviny od domácich výrobcov sú trendom

„Projekt Doba slovenská je prejavom hrdosti na lokálne výrobky a symbolom dôvery v kvalitu slovenských potravín. V súlade s očakávaniami zákazníkov upravujeme i našu ponuku. Našim cieľom je ponúknuť spotrebiteľovi široký sortiment a prichádzať s novinkami. Mala by to byť jeho voľba, ktorý z mnohých produktov si vyberie. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov. Veríme, že Doba slovenská ešte viac prispeje k hrdosti a obľúbenosti slovenských potravín,“ uviedol pri príležitosti odštartovala dlhodobého projektu Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku.

V prvom štvrťroku tohto roka vzrástol predaj slovenských výrobkov v Billa medziročne o viac než 14 %. Zároveň sa rozšírila i ponuka slovenských produktov od slovenských dodávateľov o viac ako 80 položiek, ktoré zahŕňali potraviny v kategóriách šunky, salámy, chlieb a pečivo, mäso, múky, sušené ovocie, zelenina, sirupy či cukrovinky.

„Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu. Preto vrele vítame iniciatívu podieľať sa na dosahovaní tohto spoločného cieľa. Slovenské potraviny si skutočne zaslúžia viac priestoru na pultoch a lepšie zviditeľnenie,“ zdôraznil minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský.​

Spolupráca so stovkami slovenských dodávateľov

Spoločnosť Billa uvádza, že v minulom roku predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 milióna eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napríklad v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov či nápojov. „Veľmi ma teší, že sa nám v minulom roku podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako dvadsiatimi novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli desiatky nových produktov. Zároveň by som rád vyzdvihol, že komunikujeme s ďalšími slovenskými producentmi o novej spolupráci. Z TOP 50 našich dodávateľov tvoria slovenskí takmer polovicu,“ uviedol Dariusz Bator. Medzi najobľúbenejšie slovenské potraviny v Bille patrí rožok, maslo, šunka, kuracie rezne, zemiaky a mlieko.

„Z pozície predsedu výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie budem iniciovať maximum legislatívnych úprav, aby sme zjednodušili vstup slovenských producentov na pulty obchodných reťazcov. Slovensko má ideálne podmienky na produkciu potravín mierneho klimatického pásma a som presvedčený, že táto naša klimatická výhoda sa prejaví každoročným zvyšovaním podielu slovenských výrobkov, čím sa výrazne prispeje k potravinovej sebestačnosti štátu a k rozvoju slovenských regiónov. Aj vďaka zvýšeniu predaja slovenských výrobkov a presne projektmi ako sú „Doba slovenská“ spoločnosť Billa napomáha k tomu, aby sa zo slovenského vidieka stalo skutočné miesto pre život a aby aj slovenské mestá mali vždy k dispozícii slovenské potraviny“ hovorí Jaroslav Karahuta, predseda výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životného prostredie.

Najrýchlejšie rastúcou kategóriou je slovenské ovocie a zelenina  

Ďalším projektom na podporu slovenských dodávateľov spoločnosti Billa je napríklad ponuka produktov pod privátnou značkou Slovenská farma. Toto označenie je garanciou 100 % slovenského pôvodu, aktuálne sú takto v predajniach Billa označené ovocie a zelenina, ale aj mäso. „Práve ovocie a zelenina je kategória, v ktorej rastie podiel predaja slovenských produktov najrýchlejšie, a to  o takmer pätinu. Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 42 % obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty z kategórií mliečne výrobky, chlieb a pečivo, ovocie a zelenina a mäso,“ dodáva Dariusz Bator.

Súčasťou dlhodobého konceptu Doba slovenská je okrem iného i vzdelávanie a informovanie širokej verejnosti o tradíciách, výhodách a ľudských príbehoch, ktoré sú spojené so slovenskými potravinami a dodávateľmi. Zákazníci si tak začínajú uvedomovať, že kúpou slovenských potravín môžu symbolicky potriasť rukou jednej zo stoviek slovenských firiem, farmárov či pestovateľov.

Súvisiace články:

Nákupné správanie spotrebiteľov sa vplyvom pandémie zmenilo Doba slovenská sa v reálnych číslach obchodných reťazcov zatiaľ neprejavila Nákupné hodiny pre seniorov sa zmenili. Po novom môžu nakupovať aj mimo vyhradeného času

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

V akých formátoch najčastejšie nakupujete?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 11.1k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.4k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.5k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 7.1k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.9k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, online

28. – 30. 6. 2021, SALIMA, Brno

4. – 7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédiá

Bezobalové nakupovanie je zážitkové

8. marca 2021

Tradičný domáci reťazec sa inšpiroval folklórom a tradíciami

27. januára 2021

Profily

Jozef Berko, konateľ, Delia potraviny: Predajne chceme dať franšízovým partnerom

5. februára 2021

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera