logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

FM Logistic vykázala za fiškálny rok 2019/2020 tržby 1,43 miliardy eur

18. júna 2020
Správy 0
2087
FM Logistic vykázala za fiškálny rok 2019/2020 tržby 1,43 miliardy eur

Spoločnosť FM Logistic zverejnila svoje výsledky za fiškálny rok 2019/2020, ktorý sa skončil 31. marca 2020. Firma vykázala za predmetné obdobie  tržby 1,43 miliardy eur, čo je o 8,7 % viac ako v predchádzajúcom roku. Zisk pred úrokmi a daňami predstavoval 42,5 milióna eur, čo je o 21 % viac ako v predchádzajúcom roku. Tieto výsledky odrážajú zameranie spoločnosti na selektívnejší a ziskovejší rast vďaka silným vzťahom so zákazníkmi a zlepšenému prevádzkovému výkonu.

Na margo výsledkov Jean-Christophe Macheta, CEO v FM Logistic, poznamenáva: „FM Logistic opäť dosiahol v roku 2019/2020 silný výkon. Nárast EBIT o 21 percent potvrdzuje pozitívny vplyv nášho programu Focus. Rast výnosov bol výhradne organický, podporovaný silným prevedením predaja a zavedením nových služieb, najmä v oblastiach omnichannelu a mestskej logistiky. Covid-19 mal na finančný rok končiaci v marci 2020 obmedzený vplyv. Začiatok nového fiškálneho roka bol však náročnejší. V apríli a máji 2020 sme zaznamenali celkový pokles príjmov o deväť percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom a výrazné zvýšenie prevádzkových nákladov súvisiacich s preventívnymi opatreniami proti Covid-19.“

Spoločnosť aj naďalej podniká kroky na ochranu zamestnancov, plnenie potrieb zákazníkov a posilnenie vlastnej súvahy. Takmer všetky stránky firmy sú funkčné. „Najdôležitejšie je, že máme niekoľko významných silných stránok, a to zdravú finančnú situáciu, vyvážené portfólio zákazníkov potravinárskych a nepotravinárskych spoločností a maloobchodníkov v oblasti FMCG, našu schopnosť e-logistiky, prevažne domáce činnosť a stabilnú štruktúru podielov rodín. Služby dodávateľského reťazca pomáhajú uspokojiť základné potreby obyvateľov a podnikov. To všetko nám dáva dôveru v našu schopnosť prejsť týmto neobvyklým obdobím.“

Príjmy boli dobre rozložené naprieč regiónmi, pričom Francúzsko predstavovalo 38 % a ostatné krajiny 62 %. Príjmy vo Francúzsku vzrástli o 7,7 % na 550 miliónov eur. V strednej a východnej Európe sa rast výnosov pohyboval od 8 % do 16 %. FM Logistic Central Europe, skladajúci sa zo štyroch krajín (Poľsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko), dosiahli vo finančnom roku 2019/2020 tržby 322 miliónov eur. Najrýchlejší rast bol zaznamenaný v Českej republike, medziročne o 13 %. Najdynamickejším segmentom bola logistika a zberná služba v oblasti elektronického obchodu, kde tržby vzrástli o 19 % v dôsledku snáh o zvýšenie hustoty dopravnej siete spoločnosti, a to pridaním troch nových krížových dokovacích staníc v Lodži a vo Varšave a v Hornom Sliezsko.

Novými veľkými a významnými zákazníkmi, ktorí si v priebehu účtovného obdobia vybrali spoločnosť FM Logistic, bol Lorenz Bahlsen Snack-World – výrobca slaného občerstvenia a popredný poľský farmaceutický výrobca Polpharma. Špeciálne pre druhú menovanú bolo rozšírené miesto Błonie pri Varšave, kde pod názvom FM Health operator prevádzkuje najväčšie logistické centrum pre farmaceutický sektor v strednej Európe. Ďalšie dve rozšírenia boli vykonané v Będzin, v Hornom Sliezsku v Poľsku a na severe Českej republiky, v Lovosiciach.

Spoločnosť pokračovala v investíciách do inovácií, počnúc budovaním silného inovačného oddelenia so skúseným tímom inžinierov až po implementáciu rôznych inovatívnych riešení. Automatické brány boli inštalované do niekoľkých úložísk a krížových dokov. Cieľom tohto riešenia je zabezpečiť automatický záznam príchodu vodiča, automatizáciu vstupu a výstupu nákladného vozidla a tiež znížiť náklady externých poskytovateľov. Roboti boli tiež implementovaní pre presun paliet a ťažkých nákladov v skladoch. V roku 2019 získala spoločnosť FM Logistic CE aj rad certifikátov kvality, napríklad: Certifikácia IFS Food, IFS Logistics a AEO odrážajú prevádzkovej dokonalosť firmy.

„Finančný rok 2019/2020 bol pre strednú Európu veľmi úspešný. Urobili sme veľký krok k ďalšej realizácii stratégie definované v roku 2018. Navyše sme dosiahli oveľa lepšie výsledky ako v predchádzajúcom roku vo väčšine obchodných jednotiek. Fiškálny rok, ktorý začal v apríli, priniesol nebývalé výzvy a postavil nás do novej reality. Relatívne rýchlo sme zaznamenali pokles objemu prepravnej služby. Dnes vieme, že to bolo dočasné, nepresiahlo to približne asi dvanásť percent. V súčasnej dobe zákazníci vzhľadom k dynamicky sa meniacej situácii od nás očakávajú ešte väčšiu flexibilitu. Spoločne s našimi zákazníkmi sa snažíme vyhovieť meniacim sa potrebám a objemom, okrem iného, skladov skladovaných v skladoch a táto úloha je výrazne ťažšie ako v minulom roku. Musíme samozrejme a sme pripravení čeliť týmto a ďalším výzvam, ktoré očakávame v nasledujúcich mesiacoch,“ znie komentár k výsledkom spoločnosti zo strany Daniela Frankeho, managing directora FM Logistic CE.

FM Logistic pokračovala v budovaní svojej prítomnosti na rozvíjajúcich sa trhoch. Otvorila nové sklady a distribučné centrá pre viac klientov v Indii a Vietname, aby uspokojila dlhodobú dopyt po službách a zariadeniach vyššieho dodávateľského reťazca. FM Logistic získala niekoľko nových kontraktov vo Vietname. Obrat podnikania v Brazílii pokračoval pod vedením generálneho riaditeľa vymenovaného v roku 2019. Spoločnosť FM Logistic v roku 2019/2020 udržala obchodnú dynamiku podpisom nových zmlúv v hodnote cez 150 miliónov eur. Rast tržieb bol obzvlášť silný v odvetviach kozmetiky (+ 20 %) a e-commerce, najmä vo Francúzsku, Španielsku, Indii a Rusku. V poslednej uvedenej krajine vzrástol objem e-commerce spracovaný spoločnosťou FM Logistic v roku 2019 o 32 % oproti predchádzajúcemu roku. Vo Francúzsku získala spoločnosť FM Logistic významnú zákazku na poskytovanie logistických služieb elektronickému obchodu pre veľkých medzinárodných maloobchodníkov.

Rast výnosov bol tiež podporený zavedením nových služieb, ktoré zodpovedajú spotrebiteľským trendom, ako je nárast e-commerce a udržateľnosť. Napríklad spoločnosť FM Logistic predstavila riešenie dodávateľského reťazca pre výrobcov a maloobchodníkov, ktorí predávajú voľne vyložené produkty v maloobchodných predajniach a supermarketoch, a tiež služby dropshipping pre výrobcov, ktorí svoje produkty predávajú priamo spotrebiteľom prostredníctvom trhov. Príjmy za dopravu presiahli 500 miliónov eur (36 % z celkovej sumy). Plynulo to z rozšírenia nákladu menej ako nákladných vozidiel (LTL) a z logistických služieb v mestách. Služba FM Logistic Citylogin, ktorá kombinuje dodávky poslednej míle a malé mestské logistické uzly, je teraz k dispozícii v približne 30 mestách v Európe. Najnovšími prírastkami do zoznamu sú španielske mestá Bilbao, Saragossa a Córdoba.

V roku 2019/2020 podnikla spoločnosť FM Logistic ďalšie kroky, aby prispela k udržateľnejšiemu dodávateľskému reťazcu. Išlo o program bezpečnosti práce vo všetkých 14 krajinách, kde pôsobí, spoločný vývoj, spoločne s francúzskou strojárenskú školou UTC, ergo skeletu určeného pre výbery skladov, meranie environmentálneho a sociálneho vplyvu dopravných a logistických služieb poskytovaných konkrétnym zákazníkov a začatie projektu nulového odpadu. Vďaka tomuto úsiliu získala spoločnosť FM Logistic hodnotenia EcoVadis Gold a zaradila ho do top 5 % spoločností v oblasti sociálnej zodpovednosti podnikov (CSR).

FM Logistic pokračovala aj v automatizácii vybraných skladových a kancelárskych procesov. Boli sprevádzkované ďalšie AGV a robotické zbrane. Počet užívateľov myške, online zákazníckeho portálu spoločnosti, vzrástol o 9,5 %. Ťažiskom bola tiež digitalizácia prepravných dokumentov. Po náraste o 9,3 % v rokoch 2018/2019 sa rast počtu zamestnancov v roku 2019/2020 spomalil na 1,3 %. Odráža to úspech úsilia v oblasti rozvoja zručností a programov odbornej prípravy, najmä pri skladovacích operáciách. FM Logistic zamestnáva približne 27 500 zamestnancov na plný úväzok.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera