
Startup DoDo, spadajúci do portfólia investičnej skupiny V-Sharp pokračuje vo svojej expanzii. Po vstupe do Poľska a na Slovensko vstupuje logistický startup taktiež do Maďarska. DoDo v posledných mesiacoch pokračuje v silnom raste, ktorý je podporený najmä celkovým zrýchlením digitalizácie retailu v dôsledku pandémie Covid-19.
Kľúčom k ďalšiemu rastu DoDo je okrem posilňovania pozície na českom trhu taktiež zahraničná expanzia. V nadväznosti na záujem zo strany nových partnerov naďalej rozširuje svoje služby v regióne a o niekoľko mesiacov skôr, ako bolo pôvodne v pláne, vstupuje do Maďarska.
Český startup pokračuje v expanzii
V Maďarsku startup zaisťuje logistiku pre významného hráča na poli predaja potravín. Po rýchlom otvorení pobočky sa počíta so 70 novými kolegami, ktorí budú spočiatku pôsobiť v mestách Szombathely, Tatabánya, Miskolc a čoskoro taktiež v Budaörs.
„Expanzia do zahraničia je pre nás jednou z tohtoročných priorít. V rámci rozširovania našich služieb cez hranice nám veľmi pomáhajú nadnárodní partneri, ktorí sú dlhodobo spokojní s našimi službami v Česku a rovnako chcú našu logistiku využívať aj na zahraničných trhoch. V zahraničí sa nám tak prirodzene otvára cesta k ďalším lokálnym firmám, ktoré majú o naše logistické služby záujem,“ uvádza Michal Menšík, CEO startupu DoDo.
V ktorých slovenských mestách sa DoDo objaví?
Na Slovensku je prevádzka aktuálne ustálená a DoDo po vstupe do najväčších metropol expanduje aj do ďalších slovenských miest ako je Banská Bystrica, Poprad či Trenčín. Prioritou pre DoDo však naďalej zostáva najmä Česká republika, kde momentálne pôsobí v Prahe spolu s priľahlými mestami. Pre tento rok však počíta s expanziou do ďalších miest.
Pilierom zahraničnej expanzie je aktuálne segment rozvozu potravín DoDo Fresh. Aby mohla firma v tomto špecifickom a logisticky náročnom segmente progresívnejšie inovovať a pokračovať v raste, rozvoz potravín bol oddelený od tejto špecializovanej divízie. Startup uvádza, že v marci tohto roka, po necelom polroku od založenia, zaznamenal na lokálnom trhu zhruba 50 % nárast objednávok, pričom na rozvoz potravín pre online supermarkety Košík, Rohlík a Tesco bolo v priebehu marca vyčlenených zhruba o 50 vozov a 200 kuriérov viac než v predchádzajúci mesiac.