logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • V prechádzajúcom roku, ktorý výrazne poznačila pandémia, bolo mnoho tradičných nákupných...
  • Spoločnosť Mattoni 1873 oznámila personálne zmeny v marketingovom tíme.  Riadenia nápojových...
  • Spoločnosť Pivovary Staropramen má od januára nové vedenie. Riadenie spoločnosti prevzal Teo...
  • Síce vyzerajú a chutia ako mäso, ale ich pôvod je potrebné hľadať v rastlinnej ríši....

Slováci pri online nákupoch myslia na životné prostredie, za zelenšie služby si radi priplatia

2. júna 2020
Správy 0
911
Slováci pri online nákupoch myslia na životné prostredie, za zelenšie služby si radi priplatia

Slovenskí zákazníci internetových obchodov pri nákupoch myslia na životné prostredie a zodpovednosť k prírode vyžadujú aj od e-shopov, ktoré využívajú. Až takmer polovica z nich je ochotná za environmentálny prístup či produkty šetrné k prírode zaplatiť viac. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti DPD E-shopper barometer, ktorého výsledky zároveň naznačujú, že Slováci sú v prístupe k životnému prostrediu pri online nákupoch zodpovednejší ako priemerní Európania.

Zodpovedný prístup k životnému prostrediu je podľa zákazníkov dôležitou súčasťou internetového obchodu. Až 73 % respondentov, ktorí sa zapojili do prieskumu E-shopper barometer 2019, ktorí pravidelne nakupujú na internete, si myslí, že značky a firmy by mali byť environmentálne zodpovedné. Dve tretiny z nich pritom pri nákupe uprednostnia produkty šetrné k životnému prostrediu vždy, keď je to možné. „Takmer polovica zákazníkov je dokonca ochotná si za produkty a služby priplatiť, ak vedia, že sú šetrné k životnému prostrediu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR manažérka DPD na Slovensku.

Zodpovednosť k životnému prostrediu je pritom na Slovensku vyššia ako európsky priemer. Podľa prieskumu uprednostňuje ekologické produkty a služby každý druhý európsky zákazník internetových obchodov a ochotu priplatiť si vyjadrilo 43 % ľudí. „Ukazuje sa, že životné prostredie je pre slovenských zákazníkov veľmi dôležitá téma a internetové obchody, ktoré chcú byť dlhodobo úspešné, by očakávania zákazníkov mali zohľadniť,“ uvádza Andrea Bačíková. Dôveru zákazníkov si tak e-shop môže získať i zodpovedným prístupom k prírode, využívaním recyklovaných materiálov či spoluprácou so zodpovednými dodávateľmi.

Prieskum E-shopper barometer 2019 pre kuriérsku spoločnosť DPD prebiehal od 27. mája do 10. júla 2019 na vzorke 23 255 respondentov starších ako 18 rokov z 21 európskych krajín. Zo Slovenska bolo zastúpených 1001 respondentov.

Súvisiace články:

Zásielky spoločnosti DPD doručuje v Bratislave cyklokuriér DPD zjednodušila doručovanie zásielok Prieskum: Zákazníci e-shopov robia takmer každý šiesty nákup online Spotrebitelia si zvykli na online nákupy. Množstvo objednávok po pandémii kleslo len mierne

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 10.5k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.3k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.3k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 6.6k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.8k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

27 . – 28. 1. 2021, Kongres Obalko, Online

11. 2. 2021, Best of in-store, POPAI CE, Online

27. – 30. 4. 2021, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Retail s novými komunikačnými prvkami

Spoločnosť Samsung už dlhé roky vyvíja zobrazovacie zariadenia, ktoré sú určené aj pre retail a pomáhajú prevádzkam efektívnejšie komunikovať so zákazníkmi. Zrealizovaných projektov má Samsung po celom svete už nespočetné množstvo, vrátane Čiech a Slovenska. Jedným z príkladov, ako efektívne osloviť zákazníkov, je LED totem, ktorý využíva aj nákupné centrum Avion Shopping Park. Skladá sa z niekoľkých LED […]

Multimédia

„Zákazník je mojím hosťom,“ tvrdí Roderik Ledecký, majiteľ predajne BiodericO

12. januára 2021

„Jožko Farmárik nie je len o obchodoch, má hlbšiu myšlienku,“ tvrdí Jozef Šiška, majiteľ siete predajní

4. novembra 2019

Profily

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Na sídlisku vonia Francúzsko

12. novembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok