Slovenskí zákazníci internetových obchodov pri nákupoch myslia na životné prostredie a zodpovednosť k prírode vyžadujú aj od e-shopov, ktoré využívajú. Až takmer polovica z nich je ochotná za environmentálny prístup či produkty šetrné k prírode zaplatiť viac. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti DPD E-shopper barometer, ktorého výsledky zároveň naznačujú, že Slováci sú v prístupe k životnému prostrediu pri online nákupoch zodpovednejší ako priemerní Európania.
Zodpovedný prístup k životnému prostrediu je podľa zákazníkov dôležitou súčasťou internetového obchodu. Až 73 % respondentov, ktorí sa zapojili do prieskumu E-shopper barometer 2019, ktorí pravidelne nakupujú na internete, si myslí, že značky a firmy by mali byť environmentálne zodpovedné. Dve tretiny z nich pritom pri nákupe uprednostnia produkty šetrné k životnému prostrediu vždy, keď je to možné. „Takmer polovica zákazníkov je dokonca ochotná si za produkty a služby priplatiť, ak vedia, že sú šetrné k životnému prostrediu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR manažérka DPD na Slovensku.
Zodpovednosť k životnému prostrediu je pritom na Slovensku vyššia ako európsky priemer. Podľa prieskumu uprednostňuje ekologické produkty a služby každý druhý európsky zákazník internetových obchodov a ochotu priplatiť si vyjadrilo 43 % ľudí. „Ukazuje sa, že životné prostredie je pre slovenských zákazníkov veľmi dôležitá téma a internetové obchody, ktoré chcú byť dlhodobo úspešné, by očakávania zákazníkov mali zohľadniť,“ uvádza Andrea Bačíková. Dôveru zákazníkov si tak e-shop môže získať i zodpovedným prístupom k prírode, využívaním recyklovaných materiálov či spoluprácou so zodpovednými dodávateľmi.
Prieskum E-shopper barometer 2019 pre kuriérsku spoločnosť DPD prebiehal od 27. mája do 10. júla 2019 na vzorke 23 255 respondentov starších ako 18 rokov z 21 európskych krajín. Zo Slovenska bolo zastúpených 1001 respondentov.