logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Pekári chcú byť súčasťou debát o otvorení predajní počas nedele

28. mája 2020
Správy 0
1329
Pekári chcú byť súčasťou debát o otvorení predajní počas nedele

Z rozhodovania o tom, či budú počas nedele otvorené maloobchodné prevádzky, by nemali byť vypustení výrobcovia. Tak znie hlavná požiadavka slovenských pekárenských spoločností na predstaviteľov vlády. Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov zastrešuje dve tretiny všetkých výrobcov pečiva na slovenskom trhu, v debatách chcú preto presadiť i svoj názor.

„Na Slovensku podniká 700 pekárenských prevádzok, ktoré zamestnávajú spolu takmer dvanásťtisíc zamestnancov. Drvivá väčšina z nich má výrobu naviazanú na dodávky do maloobchodných prevádzok počas nedieľ. Preto zastávame názor, že by sme nemali byť vynechaní z debát ohľadom problematiky otvorenia či ponechania zatvorených prevádzok aj po odznení pandémie koronavírusu,“ tvrdí Tatiana Lopúchová, predsedkyňa Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov. Zväz pritom zastrešuje dve tretiny všetkých výrobcov pečiva na slovenskom trhu.

Dávajú otvorené prevádzky zmysel výrobcom?

Z hľadiska aktuálne platnej legislatívy pekárom vyplýva povinnosť dodať maloobchodným prevádzkam čerstvý chlieb do 24 hodín od upečenia a čerstvé pečivo do 2 hodín od upečenia. Z toho dôvodu, ak pekár dodáva do predajní, jeho zamestnanci musia pracovať počas soboty i nedele. „Dve vlny sociálneho balíčka prijaté v rokoch 2018 a 2019 zvýšili náklady na zamestnancov v priemere o 12 percent. Aktuálne náklady na ľudí tvoria necelú polovicu nákladov na výrobu pekárenského sortimentu. Príplatky tak výrazne negatívne zasiahli do ekonomiky každej pekárenskej spoločnosti, avšak tie sú akceptované do odbytových cien len čiastočne. Práve preto žiadame, aby sme boli prizvaní do debaty, či otvorené prevádzky dávajú zmysel aj výrobcom. Ak áno, tak za akých podmienok, “ dodáva Tatiana Lopúchov a zároveň dodáva, že dlhodobá výroba so stratou nie je možná. „Zároveň chceme predložiť argumenty, prečo by otvorenie nedeľných prevádzok do 12. hodiny, o čom sa diskutuje, bolo pre výrobcov ekonomicky absolútne nevýhodné. Pekári túto alternatívu považujú za neakceptovateľnú.“

Ukončenie výroby počas soboty je hraničným riešením  

Z prieskumu pekárenských spoločností vyplynulo, že vzhľadom na vysoký nárast nákladov na pracovníkov museli niektoré z nich reagovať. Až 55 % z opýtaných uviedlo, že boli donútení upraviť chod výroby. Časť z nich obmedzila, respektíve zúžila, ponúkaný sortiment, ktorý dodávajú počas víkendu z dôvodu potreby menšieho počtu ľudí. Niektorí si na výrobu najali brigádnikov. Časť z nich však musela zastaviť výrobu na nedeľnú dodávku. „Ukončenie výroby počas sobôt, kedy sa vyrába sortiment na nedeľu, je hraničným riešením. Mnohé, najmä tie menšie prevádzky v regiónoch Slovenska, však nemajú inú možnosť. Preto je nutné o možnostiach práce počas víkendu rokovať s predstaviteľmi štátu, aby na to nedoplatili ani výrobcovia, ani predajcovia a v konečnom dôsledku ani spotrebiteľ,“ dodáva Tatiana Lopúchová.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera