Britský reťazec plánuje na slovenskom trhu expandovať cez franšízovú sieť Žabka. Tú už prevádzkuje deväť rokov v Česku, kde má viac ako sto predajní tejto značky. Najviac sa ich nachádza v Prahe a Stredočeskom kraji. Rozširuje sa však aj do ďalších lokalít. Najnovšie sa Tesco rozhodlo vstúpiť so Žabkou aj na Slovensko.
Pre magazín Index to povedal výkonný riaditeľ Tesco Stores SR Slovensku Martin Kuruc. Podľa jeho slov, chcú ponúknuť podnikateľskú možnosť tým, ktorí majú chuť a zručnosti, aby si vyskúšali viesť vlastný obchod aj bez vysokých vstupných nákladov. Spoločnosť chce do konca roka otvoriť niekoľko predajní. Spočiatku sa sústredí na Bratislavu a okolie.
Obchody Žabka fungujú formou franšízy. Sú teda v rukách nezávislých podnikateľov, ktorí ich vedú podľa štandardov definovaných Tescom. Zákazníkov lákajú na rýchly a pohodlný nákup i doplnkové služby. Nie sú určené na veľké rodinné nákupy, ale skôr na doplnkový nákup chýbajúcich produktov. Ide o formát malých predajní v centrách miest či na sídliskách s dlhými otváracími hodinami. Obchody majú zvyčajne predajnú plochu 80 až 100 metrov štvorcových.
Žabka vznikla v roku 1999 v Poľsku. Za osem rokov vybudovala sieť 1800 predajní, ktorú potom odkúpila skupina Penta. Tá s konceptom vstúpila aj na český trh. V roku 2011 českú Žabku prevzalo Tesco v Českej republike. Poľskú Žabku odkúpil fond Mid Europa Partners.