logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Jakub Berčík: Obmedzenia ako nový štandard? Reakciou na zmenu môže byť nová technológia

20. mája 2020
Blog 0
2584
Jakub Berčík: Obmedzenia ako nový štandard? Reakciou na zmenu môže byť nová technológia

Obmedzenia v súvislosti s pandémiou sa v jednotlivých fázach uvoľňujú a život sa postupne vracia do normálu. Aj keď sa ekonomika postupne otvára, pandémia zmenila naše myslenie a tiež nákupné správanie. Čo všetko sa teda za ten čas zmenilo? Vrátime sa ešte do zabehnutého „normálu“?

Katedra marketingu o obchodu FEM SPU v Nitre vykonala prieskum na vzorke 520 respondentov v mesiaci apríl, kde 85 % opýtaných považuje opatrenia v súvislosti so šírením vírusu za primerané. Podľa tohto prieskumu sa najväčšia zmena z hľadiska nákupného správania prejavila v objeme realizovaných nákupov či vytvárania zásob, ako aj zvýšení využívania kuriérskych služieb, používania platobných kariet, online bankovníctva, nákupe trvanlivých potravín a tiež zvýšení nákupu dezinfekčných prostriedkov,  vitamínov a výživových doplnkov.

Pri otázke „Kedy si myslíte, že sa vrátime k predchádzajúcemu spôsobu života?“ odpovedalo takmer 25 % opýtaných, že to bude v lete, takmer 40 % si myslí, že na jeseň 2020, 3 % si myslia, že o dva roky a 4 % ľudí sa vyjadrilo, že už nikdy a budeme si musieť zvyknúť na život s obmedzeniami.

Odpoveď prichádza v podobe technológie

Tak či onak, ďalší vývoj bude závisieť od vývoja vakcíny. Zatiaľ sa napriek uvoľňovaniu obmedzení do popredia dostáva otázka prevencie, ktorá môže jednoduchým a účinným spôsobom prispieť k ochrane zamestnancov, ale aj zákazníkov a klientov v danom priestore. Firmy postupne prichádzajú s technológiami, ktoré ponúkajú preventívne riešenia v súvislosti so šírením vírusových ochorení, napr. obmedzený počet ľudí v priestore, nosenie rúška, automatická dezinfekcia, bezdotykové meranie teploty atď. Jedným z nich je aj QEHeC – systém na kontrolu telesnej teploty a rozpoznávania ochrany tváre. Ide o relatívne lacné a rýchle riešenie pomocou systému, ktorý rozpoznáva, či má zákazník ochranu tváre a zároveň mu zmeria telesnú teplotu pomocou termovízie (tá umožňuje bezkontaktne zisťovať povrchovú teplotu).

Systém môže byť priamo prepojený s navádzačom pri vstupe do prevádzky, ktorý umožní vstúpiť len osobe, ktorá spĺňa vyššie spomínané kritériá, pričom v opačnom prípade sa ozve varovný signál. Toto zariadenie pri meraní telesnej teploty zohľadňuje aj okolité prostredie (kvalitu vzduchu a počasie), ktoré môžu bezprostredne ovplyvniť telesnú teplotu človeka. Taktiež myšlienka merania teploty bola vylepšená o automatické nastavenie výšky zariadenia, aby technológia správne zosnímala ľudí rôznych výšok (meranie teploty v glabelle) a v prípade detekcie osoby so zvýšenou teplotou vie zariadenie preventívne spustiť aromatizačnú jednotku s náplňou, ktorá má dezinfekčný účinok. Samozrejme, podobné technológie ako je QEHeC sa už na trhu objavili, pričom väčšina z nich bola vyrobená v Číne, avšak toto konkrétne zariadenie je vylepšené o niekoľko funkcionalít, ktoré môžu zabezpečiť obchodníkovi či prevádzkovateľovi využiteľnosť počas celého roka. Samozrejmosťou je počítanie osôb, pričom  trvalá udržateľnosť spočíva vo vyhodnocovaní zákazníckej spokojnosti na prevádzke (emocionálny index EI prevádzky). Spoločnosť či prevádzkovateľ tak okrem prevencie a ochrany svojich zamestnancov a zákazníkov získa aj pridanú hodnotu v podobe pravidelných reportov o zákazníckej spokojnosti, a to porovnaním dát na vstupe a výstupe.

Prevencia a automatizované systémy

Obmedzenie množstva ľudí v priestore na 25 m2/osoba, ktoré bude po novom 15 m2/osoba je v niektorých prevádzkach zabezpečené vyčlenením určitého počtu nákupných vozíkov a košíkov a vo väčších priestoroch manuálnym počítaním zákazníkov, ktorí prichádzajú a odchádzajú z predajnej plochy. Osobu, ktorá zabezpečuje kontrolu počtu osôb na predajni  niekedy dopĺňa aj brigádnik, ktorý manuálne podáva ľuďom dezinfekciu. Prevádzke tak vznikajú značné dodatočné náklady, ktoré by mohli byť časom nahradené automatizovaným systémom s viacerými funkcionalitami. Dá sa predpokladať, že prevencia sa stane dôležitou súčasťou našich životov počas celého roka rovnako ako systémy, ktoré dokážu rýchlo odhaliť príznaky ochorenia. Aj keď infikovaný človek nemusí mať príznaky spojené s vyššou teplotou, vo všeobecnosti sa asi zhodneme na tvrdení, že preventívne meranie teploty pred vstupom do priestoru predajne nikomu uškodiť nemôže, práve naopak, môže zvýšiť bezpečnosť a preventívne zabrániť aj šíreniu bežných vírusových ochorení.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera