logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...

Jakub Berčík: Obmedzenia ako nový štandard? Reakciou na zmenu môže byť nová technológia

20. mája 2020
Blog 0
2772
Jakub Berčík: Obmedzenia ako nový štandard? Reakciou na zmenu môže byť nová technológia

Obmedzenia v súvislosti s pandémiou sa v jednotlivých fázach uvoľňujú a život sa postupne vracia do normálu. Aj keď sa ekonomika postupne otvára, pandémia zmenila naše myslenie a tiež nákupné správanie. Čo všetko sa teda za ten čas zmenilo? Vrátime sa ešte do zabehnutého „normálu“?

Katedra marketingu o obchodu FEM SPU v Nitre vykonala prieskum na vzorke 520 respondentov v mesiaci apríl, kde 85 % opýtaných považuje opatrenia v súvislosti so šírením vírusu za primerané. Podľa tohto prieskumu sa najväčšia zmena z hľadiska nákupného správania prejavila v objeme realizovaných nákupov či vytvárania zásob, ako aj zvýšení využívania kuriérskych služieb, používania platobných kariet, online bankovníctva, nákupe trvanlivých potravín a tiež zvýšení nákupu dezinfekčných prostriedkov,  vitamínov a výživových doplnkov.

Pri otázke „Kedy si myslíte, že sa vrátime k predchádzajúcemu spôsobu života?“ odpovedalo takmer 25 % opýtaných, že to bude v lete, takmer 40 % si myslí, že na jeseň 2020, 3 % si myslia, že o dva roky a 4 % ľudí sa vyjadrilo, že už nikdy a budeme si musieť zvyknúť na život s obmedzeniami.

Odpoveď prichádza v podobe technológie

Tak či onak, ďalší vývoj bude závisieť od vývoja vakcíny. Zatiaľ sa napriek uvoľňovaniu obmedzení do popredia dostáva otázka prevencie, ktorá môže jednoduchým a účinným spôsobom prispieť k ochrane zamestnancov, ale aj zákazníkov a klientov v danom priestore. Firmy postupne prichádzajú s technológiami, ktoré ponúkajú preventívne riešenia v súvislosti so šírením vírusových ochorení, napr. obmedzený počet ľudí v priestore, nosenie rúška, automatická dezinfekcia, bezdotykové meranie teploty atď. Jedným z nich je aj QEHeC – systém na kontrolu telesnej teploty a rozpoznávania ochrany tváre. Ide o relatívne lacné a rýchle riešenie pomocou systému, ktorý rozpoznáva, či má zákazník ochranu tváre a zároveň mu zmeria telesnú teplotu pomocou termovízie (tá umožňuje bezkontaktne zisťovať povrchovú teplotu).

Systém môže byť priamo prepojený s navádzačom pri vstupe do prevádzky, ktorý umožní vstúpiť len osobe, ktorá spĺňa vyššie spomínané kritériá, pričom v opačnom prípade sa ozve varovný signál. Toto zariadenie pri meraní telesnej teploty zohľadňuje aj okolité prostredie (kvalitu vzduchu a počasie), ktoré môžu bezprostredne ovplyvniť telesnú teplotu človeka. Taktiež myšlienka merania teploty bola vylepšená o automatické nastavenie výšky zariadenia, aby technológia správne zosnímala ľudí rôznych výšok (meranie teploty v glabelle) a v prípade detekcie osoby so zvýšenou teplotou vie zariadenie preventívne spustiť aromatizačnú jednotku s náplňou, ktorá má dezinfekčný účinok. Samozrejme, podobné technológie ako je QEHeC sa už na trhu objavili, pričom väčšina z nich bola vyrobená v Číne, avšak toto konkrétne zariadenie je vylepšené o niekoľko funkcionalít, ktoré môžu zabezpečiť obchodníkovi či prevádzkovateľovi využiteľnosť počas celého roka. Samozrejmosťou je počítanie osôb, pričom  trvalá udržateľnosť spočíva vo vyhodnocovaní zákazníckej spokojnosti na prevádzke (emocionálny index EI prevádzky). Spoločnosť či prevádzkovateľ tak okrem prevencie a ochrany svojich zamestnancov a zákazníkov získa aj pridanú hodnotu v podobe pravidelných reportov o zákazníckej spokojnosti, a to porovnaním dát na vstupe a výstupe.

Prevencia a automatizované systémy

Obmedzenie množstva ľudí v priestore na 25 m2/osoba, ktoré bude po novom 15 m2/osoba je v niektorých prevádzkach zabezpečené vyčlenením určitého počtu nákupných vozíkov a košíkov a vo väčších priestoroch manuálnym počítaním zákazníkov, ktorí prichádzajú a odchádzajú z predajnej plochy. Osobu, ktorá zabezpečuje kontrolu počtu osôb na predajni  niekedy dopĺňa aj brigádnik, ktorý manuálne podáva ľuďom dezinfekciu. Prevádzke tak vznikajú značné dodatočné náklady, ktoré by mohli byť časom nahradené automatizovaným systémom s viacerými funkcionalitami. Dá sa predpokladať, že prevencia sa stane dôležitou súčasťou našich životov počas celého roka rovnako ako systémy, ktoré dokážu rýchlo odhaliť príznaky ochorenia. Aj keď infikovaný človek nemusí mať príznaky spojené s vyššou teplotou, vo všeobecnosti sa asi zhodneme na tvrdení, že preventívne meranie teploty pred vstupom do priestoru predajne nikomu uškodiť nemôže, práve naopak, môže zvýšiť bezpečnosť a preventívne zabrániť aj šíreniu bežných vírusových ochorení.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera