logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Slovenské produkty v obchodných reťazcoch. Aký podiel v nich nájdete?

19. mája 2020
Správy 0
1992
Slovenské produkty v obchodných reťazcoch. Aký podiel v nich nájdete?

Medzinárodné obchodné reťazce tvrdia, že podpora a spolupráca so slovenskými dodávateľmi patrí k ich dlhodobým prioritám. Spoločnosť Tesco uvádza, že rozširuje ponuku slovenských potravín od malých lokálnych výrobcov, o výraznejšej spolupráci hovorí aj Lidl a Kaufland na Slovensku.

Obchodnému reťazcu Tesco na Slovensku sa tento rok podarilo rozšíriť spoluprácu s poľnohospodárskym družstvom Slatina nad Bebravou, ktoré dodáva do obchodov Tesca mliečne výrobky. Pribudli aj úplne noví partneri, ako napríklad výrobca mäsových a mliečnych výrobkov Loišov Dvor z Bašky pri Košiciach, kozie výrobky od rodinnej Farmy Bardy pri Rajci či mäsové výrobky Danubius.

„V súčasnosti už 40 percent výrobkov zaradených do programu Jedinečné chute Slovenska nájdu zákazníci vo všetkých 42 predajniach Tesca, kde je tento sortiment k dispozícii. Zvyšná ponuka sa tak naďalej odlišuje podľa konkrétnych oblastí Slovenska, v ktorých si zákazníci Tesca môžu nakúpiť obľúbené lokálne potraviny pochádzajúce z ich regiónu,“ uviedol Pavol Kiss, manažér nákupu Tesca na Slovensku. Projekt podpory malý farmárov Jedinečné chute Slovenska spustilo Tesco pred troma rokmi a odvtedy sa rozrástlo do 42 predajní naprieč Slovenskom. Súčasťou ponuky sú lokálne produkty od trvanlivých až po čerstvé potraviny. Vlani reťazec predal takmer 630 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote viac ako 460 miliónov eur.

Husi, kačice a morky sú dovážaným sortimentom

Dlhodobú podporu slovenských dodávateľov potvrdzuje aj spoločnosť Kaufland na Slovensku. Primárne ide najmä o ponuku hydiny a vajec. „Podiel predaja kurčiat a kuracích dielov pochádzajúcich zo Slovenska na našich pultoch bol v roku 2019 viac ako 76 percent, dvadsaťtripercentný podiel tvorili produkty s českým pôvodom a zvyšný podiel jedno percento tvoria produkty so slovinským pôvodom. Z iných krajín tieto produkty neodoberáme,“ zdôraznila Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko. Zároveň uvádza, že jediným sortimentom, ktorý je potrebné dovážať, sú husi, kačice a morky, ktoré slovenskí dodávatelia v zásade neponúkajú.

Z dát prieskumu GfK z júla 2019 o podiele vystavených slovenských produktov v reťazcoch vyplynulo, že kým priemerný podiel v rámci hydiny je 59 %, v Kauflande ide o 62 % podiel. V absolútnych číslach vystavení slovenských výrobkov Kaufland uvádza, že má oproti celoslovenskému priemeru na úrovni 44 v predaniach 130 výrobkov.

Projekty na podporu slovenských dodávateľov

Spoločnosť Lidl uvádza, že od slovenských dodávateľov nakúpila v  obchodnom roku 2019  tovar za viac ako 321 500 000 €. Ide pritom o nákupné, a nie predajné ceny. Spomenutých vyše 320 miliónov je teda suma, ktorá putovala na účty slovenských firiem. V porovnaní s predošlým obchodným rokom ide o viac ako trinásťpercentný nárast.

Diskontný reťazec taktiež realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Okrem iného ich taktiež oslovil s výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. „V súčasných náročných časoch sme opätovne oslovili slovenských výrobcov, od ktorých pre šírenie koronavírusu prestali odoberať tovar hotely či reštaurácie, alebo im významne klesli objednávky zo zahraničia,“ uviedol Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera