logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Slovenské jahňacie mäso sa vracia na pulty obchodov

18. mája 2020
Správy 0
3284
Slovenské jahňacie mäso sa vracia na pulty obchodov

Jahňacina pochádzajúca zo Slovenska sa po desaťročiach opäť vracia na pulty slovenských obchodov. Dôvodom je uzavretie hraníc Talianska, ktoré je popredným odberateľom slovenskej jahňaciny. Na Slovensku tak nastala kríza, ktorá však predstavila i príležitosť, ako sa oslobodiť od zahraničného trhu. Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) Ján Mičovský spolu so zástupcami chovateľov a obchodníkov predstavil nové označenie stopercentnej slovenskej jahňaciny.

Taliansko, ako tradičný odberateľ slovenskej jahňaciny od slovenských ovčiarov, bolo nútené v dôsledku šírenia koronavírusu uzavrieť hranice. Na Slovensku tak nastala kríza chovateľov oviec, ktorí nevedeli svoju produkciu nikde umiestniť. Slovenskí chovatelia preto prijali pomocnú ruku agrorezortu. Táto udalosť je však podľa MPRV SR zároveň aj príležitosťou, ako sa oslobodiť od zahraničného trhu a môcť umiestniť celú produkciu na slovenský trh.

„To čo bolo pre mnohých roky nemožné, sa nám podarilo vyriešiť za mesiac poctivej práce. Navyše v časoch, kedy nás intenzívne zamestnáva riešenie pandémie. Zachránili sme tak desiatky poľnohospodárov pred krachom a stovky ľudí pred stratou zamestnania. Výsledok je však ešte oveľa lepší, zdravý slovenský vidiek prináša zdravie aj do miest vo forme kvalitnej, výživnej a na slovenských lúkach chovanej jahňaciny,“ uviedol Ján Mičovský, minister MPRV SR.

Slovenská jahňacina už nebude len sezónnym tovarom

„Pred pár týždňami bola situácia v chove oviec kritická, potrebovali sme umiestniť približne 90 tisíc jahniat. Oslovili sme o pomoc každého, koho sme mohli. Spustili sme mediálnu propagáciu tejto situácie a výsledok je neuveriteľný. Záujem o kúpu jahňacieho mäsa na Slovensku nebol roky tak výrazný. Chovateľom volajú ľudia z celého Slovenska a mnohí majú záujem jahňacinu vyskúšať prvýkrát. Máme už aj odozvy od ľudí, ktorí vyskúšali jahňacinu prvýkrát na Veľkú noc, zachutila im a teraz chcú ďalšie mäso na sezónu letných grilovačiek,“ tvrdí Slavomír Reľovský, riaditeľ Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku.

Slovenskí spotrebitelia vďaka tejto spolupráci nájdu slovenskú jahňacinu na pultoch predajní pod spoločným označením „Zlaté jahňa – 100 % slovenské“ a označením Značky kvality. Agrorezort plánuje vidiecke produkty postupne uviesť do viacerých oblastí. Jahňacina sa tak stane nielen sezónnou záležitosťou, ale bude dostupná po celý rok. Chovatelia sa prispôsobia zvýšenému dopytu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok