logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Slovenské jahňacie mäso sa vracia na pulty obchodov

18. mája 2020
Správy 0
2885
Slovenské jahňacie mäso sa vracia na pulty obchodov

Jahňacina pochádzajúca zo Slovenska sa po desaťročiach opäť vracia na pulty slovenských obchodov. Dôvodom je uzavretie hraníc Talianska, ktoré je popredným odberateľom slovenskej jahňaciny. Na Slovensku tak nastala kríza, ktorá však predstavila i príležitosť, ako sa oslobodiť od zahraničného trhu. Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) Ján Mičovský spolu so zástupcami chovateľov a obchodníkov predstavil nové označenie stopercentnej slovenskej jahňaciny.

Taliansko, ako tradičný odberateľ slovenskej jahňaciny od slovenských ovčiarov, bolo nútené v dôsledku šírenia koronavírusu uzavrieť hranice. Na Slovensku tak nastala kríza chovateľov oviec, ktorí nevedeli svoju produkciu nikde umiestniť. Slovenskí chovatelia preto prijali pomocnú ruku agrorezortu. Táto udalosť je však podľa MPRV SR zároveň aj príležitosťou, ako sa oslobodiť od zahraničného trhu a môcť umiestniť celú produkciu na slovenský trh.

„To čo bolo pre mnohých roky nemožné, sa nám podarilo vyriešiť za mesiac poctivej práce. Navyše v časoch, kedy nás intenzívne zamestnáva riešenie pandémie. Zachránili sme tak desiatky poľnohospodárov pred krachom a stovky ľudí pred stratou zamestnania. Výsledok je však ešte oveľa lepší, zdravý slovenský vidiek prináša zdravie aj do miest vo forme kvalitnej, výživnej a na slovenských lúkach chovanej jahňaciny,“ uviedol Ján Mičovský, minister MPRV SR.

Slovenská jahňacina už nebude len sezónnym tovarom

„Pred pár týždňami bola situácia v chove oviec kritická, potrebovali sme umiestniť približne 90 tisíc jahniat. Oslovili sme o pomoc každého, koho sme mohli. Spustili sme mediálnu propagáciu tejto situácie a výsledok je neuveriteľný. Záujem o kúpu jahňacieho mäsa na Slovensku nebol roky tak výrazný. Chovateľom volajú ľudia z celého Slovenska a mnohí majú záujem jahňacinu vyskúšať prvýkrát. Máme už aj odozvy od ľudí, ktorí vyskúšali jahňacinu prvýkrát na Veľkú noc, zachutila im a teraz chcú ďalšie mäso na sezónu letných grilovačiek,“ tvrdí Slavomír Reľovský, riaditeľ Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku.

Slovenskí spotrebitelia vďaka tejto spolupráci nájdu slovenskú jahňacinu na pultoch predajní pod spoločným označením „Zlaté jahňa – 100 % slovenské“ a označením Značky kvality. Agrorezort plánuje vidiecke produkty postupne uviesť do viacerých oblastí. Jahňacina sa tak stane nielen sezónnou záležitosťou, ale bude dostupná po celý rok. Chovatelia sa prispôsobia zvýšenému dopytu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera