logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Prieskum: Zákazníci e-shopov robia takmer každý šiesty nákup online

18. mája 2020
Správy 0
1610
Prieskum: Zákazníci e-shopov robia takmer každý šiesty nákup online

Slovenskí zákazníci nakupujú v internetových obchodoch čoraz častejšie. Podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti DPD robia pravidelní zákazníci až takmer 15 % všetkých nákupov online, čo predstavuje výrazný nárast oproti roku 2018. Internetové nákupy sa tak pravdepodobne stávajú bežnou súčasťou života.

Zákazníci internetových obchodov na Slovensku nakupujú na webe čoraz častejšie. Podľa aktuálneho prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD robia pravidelní zákazníci až takmer 15 % všetkých nákupov online, čiže takmer každý šiesty nákup. Ide pritom o výrazný nárast oproti roku 2018, kedy slovenskí zákazníci robili na internete približne každý desiaty nákup. Pravidelní zákazníci, ktorí nakupujú na internete minimálne raz za mesiac, tvoria 44 % všetkých nakupujúcich, ktorí využívajú služby internetových obchodov. Táto skupina však robí až 90 % všetkých online nákupov na Slovensku.

„Aj keď je pravidelných zákazníkov menej ako polovica, táto skupina ľudí urobí až deväť z desiatich nákupov v slovenských internetových obchodoch. Online nakupovanie sa pre nich stalo bežnou súčasťou života. Až dve tretiny týchto zákazníkov využíva online nakupovanie viac ako päť rokov,“ vysvetľuje Andrea Barčíková, marketingová a PR manažérka DPD na Slovensku.

Spotrebiteľ považuje online nákup za výhodnejší

Pre väčšinu ľudí je online nakupovanie spôsob, ako nakupovať tovar výhodnejšie. Až 72 % respondentov v prieskume uvidelo, že prostredníctvom nákupov na internete ušetria peniaze. Pre 85 % zákazníkov je dôležité, že im nákup z pohodlia domova ušetrí čas, pričom až viac ako dve tretiny opýtaných uvádza, že nakupovanie online je pre nich menej stresujúce v porovnaní s návštevou bežných kamenných obchodov.

Dôležitou súčasťou elektronického nakupovania je taktiež doručovanie tovaru. Väčšina pravidelných zákazníkov, čo predstavuje 81 %, považuje samotné doručenie či prebratie zásielky za jednoduché. Chcú však mať na výber z viacero možností. Až 83 % zákazníkov si necháva objednaný tovar doručiť na domácu adresu. Stále väčší počet ľudí, aktuálne 33 % respondentov, využíva výhody, ktoré ponúka doručovanie do odberných miest.

Prieskumu spoločnosti DPD sa zúčastnilo 23 255 respondentov z 21 európskych krajín, pričom zo Slovenska bolo zastúpených 1001 spotrebiteľov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera