Skupine Kofola sa navzdory aktuálnej situácii, ktorá zasiahla i nápojový priemysel, podržalo udržať obrat. Na tržbách získala len o 0,1 % menej, ukazovateľ EBITDA je však vyšší o 0,6 %. Manažment spoločnosti avizuje, že sú rovnako pripravení aj na ďalšie mesiace, a to aj v prípade, ak by sa ekonomika prebúdzala len veľmi pomaly.
„Prvý kvartál sme, podľa môjho názoru, zvládli veľmi dobre vďaka niekoľkým faktorom. Trh nám bol od začiatku roka veľmi naklonený silným rastom, ale pomohla aj práca, ktorú sme v Kofole urobili za predchádzajúce roky. Investovali sme veľa prostriedkov a energie do rozšírenia portfólia, aby sme lepšie ustáli výkyvy jednotlivých segmentov na trhu. V neposlednom rade nás krízy v minulosti naučili pozorne načúvať zmenám spotrebiteľského správania a rýchlo na ne reagovať,“ uvádza Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.
Ktorým značkám sa darilo?
Podobne ako v minulých štvrťrokoch rástol, podľa tvrdení spoločnosti, najmä Adriatický región, ktorý si pripísal vyššie tržby a dokázal čiastočne vyvážiť nižšie tržby na československom trhu. Zo značiek sa dobre darilo sirupom Jupí, energetickým nápojom Semptex a celému vodnému portfóliu, vrátane pramenitej vody Rajec na Slovensku a v Česku. Úspešne sa uviedla taktiež značka minerálnej vody Kláštorná Kalcia, ktorá bola, po úspešnom spustení predaja na Slovensku, predstavená aj českým zákazníkom.
Nepriaznivé správy zo segmentu HoReCa
Minerálne vody Korunní a Ondrášovka, ktoré do portfólia Skupiny pribudli v apríli 2020, si v prvom kvartáli viedli veľmi dobre a zaznamenali dvojciferný rast tržieb. Naopak, nepriaznivé správy sa týkajú segmentu HoReCa, kde má Skupina Kofola v posledných rokoch silnú pozíciu. Opatrenia proti šíreniu koronavírusu zasiahli najviac značku Ugo, ktorá zastrešuje 79 freshbarov a salaterií.
K výhľadu na najbližšie obdobie Skupiny sa vyjadril Jannis Samaras. „Samozrejme, nevieme aký priebeh budú mať nasledujúce mesiace, ale veríme, že ich zvládneme dobre, pretože sme pre to urobili maximum. Vďaka novým prijatým úsporným opatreniam, silnému roku 2019 a začiatku tohto roku máme dostatočný finančný vankúš a to nielen pre kritický druhý kvartál, ale sme pripravení aj na scenár, ak by sa ekonomika prebúdzala len pozvoľna. Každopádne veríme, že to najhoršie už máme za sebou a v ďalších mesiacoch sa bude všetkým lepšie dýchať.“