
Spoločnosť Alza.sk prináša ďalší rozmer online nakupovania v podobe novej platformy Zdieľaj a ušetri. Novinka prepája svet e-commerce so sociálnymi sieťami a zákazníkom umožňuje zakúpiť tovar so zľavou. Stačí zohnať pár priateľov, ktorí majú záujem o rovnaký produkt a nakúpiť spoločne ako tím za zníženú cenu.
Inovatívna platforma Zdieľaj a ušetri, s ktorou po novom prichádza Alza.sk, prináša tuzemským zákazníkom nové možnosti online nakupovania. Metóda je založená na zdieľaní s priateľmi, rodinou a známymi. „Využíva princípy tzv. social shoppingu, teda prepojenia online obchodovania a sociálnych sietí, ktorý sa vo svete teší stále väčšej popularite. Novinka presne kopíruje misiu Alzy, v ktorej sa snažíme využívať IT k transformácii e-commerce,“ vysvetľuje podpredseda predstavenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.
Zmena pravidiel tradičných online nákupov
„Zákazníci môžu vďaka interaktívnym skupinovým nákupom kúpiť vybrané produkty výhodnejšie a výšku zľavy navyše jednoducho ovplyvnia svojou aktivitou. Čím viac ľudí totiž do svojho tímu zoženú, tým lepšiu cenu všetci získajú,“ popisuje základnú mechaniku platformy Petr Bena a zároveň dodáva, že výška zľavy sa odvíja nielen od druhu produktu, ale aj od veľkosti skupiny, ktorá môže mať aj 20 členov. Na naplnenie tímu majú zákazníci vopred určený časový limit.
Ako to funguje?
Produkty zahrnuté do skupinových nákupov sú na webe označené piktogramom Zdieľaj a ušetri a záujemcovia sa do nich môžu zapojiť pomocou špeciálneho tlačidla priamo v detaile produktu. Následne stačí vybrať veľkosť skupiny, výšku zľavy a svoje členstvo v skupine potvrdiť platbou za produkt. Tým sa tovar pre zákazníka automaticky rezervuje a zároveň sa vygeneruje unikátna webová adresa, ktorú potom môže ako zakladateľ skupiny zdieľať na svojej sociálnej sieti. Iba prostredníctvom tejto URL adresy sa do jeho skupiny pripoja aj ďalší záujemcovia. Akonáhle si produkt zakúpi posledný člen, tým sa skupina uzavrie a tovar bude zaslaný všetkým zúčastneným podľa ich voľby.
Pokiaľ sa v stanovenej lehote skupina nenaplní, majú zákazníci dve možnosti, a to, že buď doplatia rozdiel a kúpia si tovar za pôvodnú nezľavnenú cenu alebo im e-shop vráti peniaze.