logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Katarína Droppová: Tešíte sa na oživenie predaja po korone? Pripravte sa, nakupovanie sa zmenilo

7. mája 2020
Blog 0
1922
Katarína Droppová: Tešíte sa na oživenie predaja po korone? Pripravte sa, nakupovanie sa zmenilo

V posledných dňoch sme na Slovensku zaznamenali uvoľnenie protikaranténnych opatrení a tak sa spoločnosťou začala šíriť vlna optimizmu a nádeje, že sa všetko vráti do starých koľají. Žiaľ, nevráti. Už natrvalo zmení životy nielen v domácnostiach, ale aj v maloobchode či akomkoľvek inom biznise.

Už v polovici marca som písala, ako by sa firmy mali pripraviť na život počas koronakrízy. Obdobie, ktoré nastalo, spomalilo náš život, no zároveň nám poskytlo čas na zamyslenie sa, ako zmeniť svoj biznis, jeho fungovanie a ešte viac a lepšie ho prispôsobiť očakávaniam zákazníkov.

Prijaté vládne opatrenia a zatvorené prevádzky značne zmenili fungovanie spoločnosti a spôsob života, nakupovania, správania aj myslenia nakupujúcich. Množstvo z nás zostalo pracovať z domu, kde sme zistili, že nie je až také nutné chodiť do obchodu každý deň, dokonca, že veľa vecí nie je až takých potrebných pre život. Nemusíme mať v skrini 20 riflí, ani 50 párov topánok. A tiež to, že ak niečo potrebujem, je vcelku pohodlné si to objednať online a dať si to doručiť domov alebo do zásielkovne. Ušetrí sa tým množstvo času, ktorý sa dá využiť zmysluplnejšie. Rodinu a zdravie sme postavili na prvé miesto. A práve to je podstatné si uvedomiť aj pre fungovanie vašej firmy, obchodu – zaužívané zvyklosti odchádzajú a je načase prispôsobiť sa novým podmienkam.

Digitalizácia na prvom mieste

Kríza nás naučila, že digitalizácia má v dnešnej dobe a aj v budúcnosti nezastupiteľné miesto a je jej potrebné venovať ešte viac času ako doteraz. Vidieť sme to mohli na dopyte online nakupovania. Tí predajcovia, ktorí mali svoj biznis postavený na kamenných predajniach, museli zo dňa na deň zareagovať a začať pôsobiť v online priestore. Viac ako 300 %-tný nárast hlásilo napríklad Planeo Elektro, ktoré zatvorilo 50 predajní a záujem svojich zákazníkov úspešne presunulo na svoj e-shop. Samozrejme, najviac sa predávali šijacie stroje, mrazničky, notebooky, ale potreba pôsobiť aj prostredníctvom e-shopu už zostala navždy.

Dalo by sa povedať, že v čase koronakrízy si polepšili aj predajcovia potravín – avšak nie všetci. Kraľovali silné nadnárodné reťazce, ktoré dokázali účinne zo situácie vyťažiť. Drobní predajcovia však zostali zaskočení a zraniteľní. Svoj predaj spomalili malé obchody, aj špecializované predajne, a to hlavne také, ktoré nemali fungujúci online obchod. Ak sme predtým boli jediným obchodom v meste, počas korony sa naša konkurencia rozšírila na celé Slovensko, ak nie aj na celý svet. Vyhrával ten, kto mal tovar a vedel ho doručiť obratom. A predpoklad je, že táto zmena myslenia nakupujúcich už zostane. Prečo by mal niekto meniť svoje nákupné správanie, keď si zvykol dostať tovar priamo domov?

Zmeňte svoje myslenie

Určite bude chcieť každá prevádzka dohnať zameškaný predaj, avšak také ľahké to nebude. Zákazníci sú ešte stále v neistote, množstvo z nich už prišlo o prácu, a tak väčšina z nich nerozmýšľa nad tým, ako utratiť čo najviac, ale ako vyjsť v domácnosti ekonomicky. Navyše školy a škôlky sú ešte stále zatvorené, preto väčšina zamestnaných rodičov aj naďalej zostáva v domácom prostredí. Určite je teda potrebné pripraviť sa na triezve nákupné správanie a silnejšiu konkurenciu – aj takú, ktorá konkurenciou pre nás doteraz nebola. Pretože tu začína boj o zákazníka a jeho limitovaný rozpočet.

Byť tým, kto získa zákazníka, znamená to isté, čo už urobili nakupujúci – zmeniť svoje predajné myslenie a ponúknuť mu niečo, čo nemá konkurencia. Pridanú hodnotu, ktorú v tejto dobe ocení. V skratke – priniesť silné príbehy, budovať zážitky a hľadať nové príležitosti.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera