logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Nákupné centrá a retail parky: Koronavírus privádza maloobchod do úzkych

4. mája 2020
Správy 0
55173
Nákupné centrá a retail parky: Koronavírus privádza maloobchod do úzkych

Platforma „Ako dlho vydržíme“, ktorá zastupuje prenajímateľov obchodných priestorov, prevádzkovateľov obchodných centier a retail parkov adresovala Vláde SR otvorený list. V ňom vyzýva na diskusiu a spoluprácu s tým, aby sa hľadali riešenia na uvoľnenie pravidiel, ktoré predstaviteľov maloobchodu privádzajú do úzkych.

Neriešenie zo strany vlády, žiadna reakcia, ani žiadna odborná diskusia. Takto vidí súčasný stav platforma „Ako dlho vydržíme“, združujúca prevádzkovateľov, akými sú napríklad Vivo Bratislava, Európa Banská Bystrica, OC Max, Mlyny Nitra a ďalšie. Pod výzvu sa podpisuje aj Iniciatíva slovenských maloobchodníkov, ktorá združuje viac ako 100 maloobchodných spoločností od najmenších prevádzok zamestnávajúcich niekoľko zamestnancov, až po veľké siete s tisíckami zamestnancov. Tí adresovali slovenskej vláde otvorený list, v ktorom vyzývajú k otvorenej diskusii. Kroky vlády považujú za neisté a pomalé. Prenajímatelia momentálne nevedia, čo môžu očakávať, nájomcovia sú postavení do neľahkej situácie, kedy ostali týždne bez príjmu. Mnohí z nich musia v súčasnosti zvažovať radikálne kroky, teda ukončenie podnikania alebo výpoveď z priestorov.

Iná situácia je v prevádzke súkromníka, iná v nákupnom centre

Platforma uvádza, že čím dlhšie bude tento stav trvať, tým väčšie následky to bude mať na celý maloobchod. V istom momente príde aj k hromadnému prepúšťaniu zamestnancov, na ktorých nájomcovia aktuálne čerpajú podporu. Nejde pritom o malý alebo druhoradý problém. Tento sektor dáva na Slovensku prácu približne 300 tisícom obyvateľom a ročné tržby sa pohybujú na úrovni 25 miliárd eur. Na uvedených číslach sa pritom v drvivej väčšine podieľajú stredné a malé spoločnosti s miernymi ziskami či živnostníci. Ich prežitie je aktuálne ohrozené výpadkom príjmov a najmä zastavením ich podnikania.

„Ako prenajímatelia, tak aj nájomcovia sú v tomto na jednej lodi. V našom prípade sú nájmy hneď druhou najvyššou položkou. Ak nám s nimi štát nepomôže, jednoducho neprežijeme,“ vysvetľuje Daniel Krakovský z Iniciatívy slovenských maloobchodníkov. „Len posunutie nájmov či ochrana nájomcov nie sú najšťastnejšími krokmi. Priniesli viac chaosu než reálnych riešení. Problematické je, že sa vláda snaží situáciu vyriešiť plošne bez ohľadu na konkrétne problémy jednotlivých maloobchodníkov. Situácia je však iná v prevádzke, ktorú vlastní súkromník a iná v nákupnom centre, ktoré dodnes nemôže byť otvorené. Pevne preto veríme, že sa nájde riešenie, ktoré umožní prevádzky udržať aj po ich opätovnom otvorení.“

Situácia v nákupných centrách

„Vítame všetky kroky vlády, ktoré umožňujú opätovné otváranie obchodov a naštartovanie ekonomiky. Pre mnohých malých podnikateľov sú ich obchody jediným zdrojom príjmu, a preto je správne, ak sa začnú otvárať,“ konštatuje Peter Zálesák zo spoločnosti Nay. „V jednotlivých opatreniach však cítime aj diskrimináciu, napríklad keď umožňujú otvorenie prevádzok iba do istej plochy. Ak môže jeden obchodník predávať ten istý druh tovaru na 300 metroch štvorcových, prečo by toto nemohol robiť aj iný obchodník, ktorý dokáže svoju prevádzku zmenšiť na rovnakú plochu?“ pýta sa Peter Zálesák.

Predstavitelia platformy „Ako dlho Vydržíme“ pritom uvádzajú, že nákupné centra sú dnes moderné budovy, ktoré sa dajú jednoducho dezinfikovať a v rámci ktorých sa dlhodobo zabezpečujú vysoké hygienické štandardy. Iniciatíva predpokladá, že vláda prehodnotí rýchlosť tohto procesu aj vzhľadom na skutočnosť, že Slovensko má aktuálne najlepšie čísla v súvislosti s pandémiou v EÚ. „Bezpečnosť návštevníkov je pre nás vždy prvoradá, a ak dostaneme možnosť opätovne prevádzkovať nákupné centrá a retail parky, nepochybujem o tom, že to zvládneme spolu s našimi nájomcami v súlade s platnými nariadeniami vlády a opatreniami hlavného hygienika,“ tvrdí Nicola Perucconi, člen platformy „Ako dlho vydržíme“.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera