logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tohtoročná Veľká noc v znamení sviatočných nákupov a dezinfekcie

20. apríla 2020
Správy 0
1698
Tohtoročná Veľká noc v znamení sviatočných nákupov a dezinfekcie

Veľkonočné sviatky boli tento rok výrazne odlišné od predchádzajúcich rokov. Neštandardná situácia prinútila spotrebiteľov zmeniť svoje nákupné zvyklosti, čo sa začalo prejavovať už koncom februára. Stravovanie sa presunulo do domácich kuchýň, čo zmenilo i obsah nákupných košíkov. Okrem zvýšeného predaja potravín a drogistického tovaru sa však našli i kategórie, ktorých predajnosť sa aj vďaka pobytu doma výrazne prepadla.

Analýzy spoločnosti Nielsen, ktoré boli realizované vo vybraných hypermarketoch, supermarketoch a drogériách na Slovensku ukazujú, že počas korona krízy máme za sebou už niekoľko vĺn. Prvá prišla v poslednom februárovom týždni, kedy predaj za rýchloobrátkový tovar v maloobchodných predajniach narástol o takmer 20 % oproti minulému roku. Po následnom miernom upokojení prišli nové obmedzenia a s nimi súvisela druhá, najsilnejšia vlna extrémneho navýšenia maloobchodného obratu počas druhého marcového týždňa o viac ako 30 %. Nasledujúce tri týždne koncom marca a začiatkom apríla priniesli už menej rapídne nárasty.

Za veľkonočné nákupy sme minuli menej ako predchádzajúci rok

Počas veľkonočného týždňa dosiahli tržby maloobchodníkov tempo rastu 4,6 % oproti rovnakému týždňu minulého roka a z týždňa na týždeň sa navýšili tržby len o 9 %. Dokonca v porovnaní s minuloročným veľkonočným týždňom, ktorý bol o týždeň neskôr, boli celkové tržby za rýchloobrátkový tovar o tri percentá nižšie, čo svedčí o tom, že veľkonočné nákupy boli už porovnateľné s tými minuloročnými aj vďaka veľkým zásobám, ktoré si Slováci spravili počas predchádzajúcich týždňov.

Dezinfekcia v kurze aj počas sviatkov

Aj počas veľkonočného týždňa pokračovali intenzívne nákupy dezinfekčných prostriedkov. O viac ako 550 % sa oproti rovnakému obdobiu minulého roka zvýšili tržby za dezinfekčné prostriedky na ruky a za dezinfekciu na domácnosť o 273 %.

Rástol predaj alkoholu aj opaľovacích krémov

Domáce pečenie a varenie počas sviatkov ovplyvnilo záujem slovenských spotrebiteľov o sezónne kategórie. Z potravín dvojciferne narástli maloobchodné tržby za majonézy,a to o takmer 130 %, za mrazené ryby a rybie polotovary o 110 % a obrat stužovačov krémov a šľahačiek o 100 %. Obľúbenými ingredienciami boli počas sviatkov aj instantné tahačky, ktoré narástli až o 83 %. Marinády navýšili obrat o 80 %, kypriace prísady a pudingy na varenie o tri štvrtiny. Viac ako o polovicu sa zvýšili tržby za želatínu, tvarohy, konzervovanú zeleninu, polevy, vanilkový a vanilínový cukor či džemy a marmelády. Z alkoholických nápojov sme minuli počas veľkonočných nákupov viac ako pred rokom hlavne za gin (+ 87 %), perlivé vína a šumivé nápoje, ktorých obrat narástol o 80 %.  Za borovičku o 62 % a vďaka teplejšiemu počasiu boli obľúbené aj alkoholické miešané nápoje, ktorých obrat sa navýšil počas veľkonočného týždňa o 46 % a u piva o 43 %. Pekné počasie už vylákalo množstvo ľudí na slnko, čo sa prejavilo vyšším záujmom o opaľovacie prostriedky, ktorých obrat sa vo veľkonočnom týždni zvýšil o tretinu oproti rovnakému obdobiu pred rokom.

Nie všetkým produktom sa v čase krízy darí

Korona kríza so všetkými opatreniami a zmenou nákupného správania spotrebiteľov priniesla pre niektoré kategórie aj prepady v tržbách. Väčšinou ide o produkty z drogistického koša, ktoré pri zvýšenou pobyte doma až tak nepotrebujeme a vieme ich nakúp odložiť na neskôr. Typickým príkladom sú kategórie z oblasti dekoratívnej kozmetiky. Za posledných sedem týždňov od vypuknutia pandémie a výrazne počas veľkonočného týždňa klesol záujem o dekoratívnu kozmetiku od make-upov, riaseniek, liniek, ceruziek na obočie, púdrov, očných tieňov až po púdre. Podobne dvojciferne počas posledného obdobia klesli aj tržby za dezodoranty, vody po holení, pomády na pery, tužidlá, gély aj laky na vlasy.

Z potravín, ktorých obrat sa výraznejšie znížil za obdobie posledných týždňov v porovnaním s minulým rokom, sa prepad záujmu spotrebiteľov najviac dotkol žuvačiek. Ich tržby sa za posledných sedem týždňov znížili o štvrtinu a počas veľkonočného týždňa až o 55 %. Dvojciferným tempom klesol v období posledných týždňoch aj obrat za mϋsli tyčinky, energetické nápoje a z alkoholov za brandy a koňaky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera