logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Ako reagujú na pandemickú krízu spotrebitelia?

3. apríla 2020
Správy 0
1888
Ako reagujú na pandemickú krízu spotrebitelia?

Krízová situácia spôsobená šírením koronavírusu prináša veľa neistoty, a to rovnako na strane obchodníkov, ako i kupujúcich. Nový prieskum spoločnosti GfK odhaľuje aktuálny dopad pandémie na slovenských a českých spotrebiteľov.  Súčasná situácia výrazne ovplyvnila nákupné správanie, obavy však máme najmä z dopadu na ekonomiku.

Aktuálne výsledky prieskumu GfK sú ukazovateľmi reakcie kupujúcich a trhu rýchloobrátkového tovaru v súvislosti s pandemickou krízou. Podľa získaných dát je možné tvrdiť, že situácia na Slovensku a v Česku sa mierne líši. Slovenskí kupujúci sú v porovnaní s českými spotrebiteľmi znepokojení viac.

Zatiaľ čo v Prahe sú obavy z nákazy menšie, Bratislava je sídlom strachu

Najväčšie obavy majú práve spotrebitelia nad 60 rokov, na Slovensku vo veku 50 až 60 rokov. Zatiaľ čo v Českej republike možno badať najväčšie obavy medzi kupujúcimi z menších sídel, na Slovensku vládnu najmä v stredne veľkých sídlach. Nakupujúci v Prahe sa obávajú v porovnaní so zvyškom krajiny menej, na Slovensku sú najviac znepokojení práve zákazníci z Bratislavy a Stredného Slovenska.

Na situáciu reagujú s nižším znepokojením najmä mladšie ročníky, či už ide o jednotlivcov, páry alebo mladé rodiny s predškolákmi či tínedžermi. Najväčšie obavy z ochorenia COVID-19 naopak preukazujú staršie páry a jednotlivci.

Zdroj: GfK

Viac než o zdravie sa obávame dopadu na ekonomiku

Do preventívnych oparení, ktoré majú pomôcť zmierniť riziko šírenia vírusu, sa Slováci v porovnaní s Čechmi zapojili viac. Medzi najčastejšie vykonávané činnosti patrí umývanie rúk, dodržiavanie odporúčaných vládnych hygienických pravidiel a vyhýbanie sa preplneným a verejným miestam.

Nákaza vírusom však nie je jediným strašiakom českých a slovenských spotrebiteľov. Podľa výsledkov prieskumu je zrejmé, že v oboch krajinách sa zákazníci ešte väčšmi než o vlastné zdravie, obávajú dopadu koronavírusovej krízy na ekonomiku. V prípade slovenských zákazníkov však strach o zdravie nasleduje hneď za obavou z očakávanej možnej ekonomickej situácie.

Krízová situácia má okrem iného vplyv aj na nákupné správanie spotrebiteľov. V oboch krajinách je vidno rapídny nárast nákupov, avšak len 13 % domácností v Českej republike a jedna pätina kupujúcich na Slovensku si v súvislosti s aktuálnou situáciou kúpilo viac dezinfekčných prostriedkov. Traja z desiatich slovenských spotrebiteľov a 13 % českých domácností si však urobilo mimoriadnu zásobu potravín, čím  však z krátkodobého hľadiska prispeli skôr k všeobecnej panike.

Následky je vidno aj v spotrebe mimo domácností. Jedna pätina kupujúcich v Česku a jedna štvrtina na Slovensku obmedzila stravovanie mimo domova, naopak sa však zvýšilo využívanie donáškových služieb.

Zdroj: GfK

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera