logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Ako reagujú na pandemickú krízu spotrebitelia?

3. apríla 2020
Správy 0
1716
Ako reagujú na pandemickú krízu spotrebitelia?

Krízová situácia spôsobená šírením koronavírusu prináša veľa neistoty, a to rovnako na strane obchodníkov, ako i kupujúcich. Nový prieskum spoločnosti GfK odhaľuje aktuálny dopad pandémie na slovenských a českých spotrebiteľov.  Súčasná situácia výrazne ovplyvnila nákupné správanie, obavy však máme najmä z dopadu na ekonomiku.

Aktuálne výsledky prieskumu GfK sú ukazovateľmi reakcie kupujúcich a trhu rýchloobrátkového tovaru v súvislosti s pandemickou krízou. Podľa získaných dát je možné tvrdiť, že situácia na Slovensku a v Česku sa mierne líši. Slovenskí kupujúci sú v porovnaní s českými spotrebiteľmi znepokojení viac.

Zatiaľ čo v Prahe sú obavy z nákazy menšie, Bratislava je sídlom strachu

Najväčšie obavy majú práve spotrebitelia nad 60 rokov, na Slovensku vo veku 50 až 60 rokov. Zatiaľ čo v Českej republike možno badať najväčšie obavy medzi kupujúcimi z menších sídel, na Slovensku vládnu najmä v stredne veľkých sídlach. Nakupujúci v Prahe sa obávajú v porovnaní so zvyškom krajiny menej, na Slovensku sú najviac znepokojení práve zákazníci z Bratislavy a Stredného Slovenska.

Na situáciu reagujú s nižším znepokojením najmä mladšie ročníky, či už ide o jednotlivcov, páry alebo mladé rodiny s predškolákmi či tínedžermi. Najväčšie obavy z ochorenia COVID-19 naopak preukazujú staršie páry a jednotlivci.

Zdroj: GfK

Viac než o zdravie sa obávame dopadu na ekonomiku

Do preventívnych oparení, ktoré majú pomôcť zmierniť riziko šírenia vírusu, sa Slováci v porovnaní s Čechmi zapojili viac. Medzi najčastejšie vykonávané činnosti patrí umývanie rúk, dodržiavanie odporúčaných vládnych hygienických pravidiel a vyhýbanie sa preplneným a verejným miestam.

Nákaza vírusom však nie je jediným strašiakom českých a slovenských spotrebiteľov. Podľa výsledkov prieskumu je zrejmé, že v oboch krajinách sa zákazníci ešte väčšmi než o vlastné zdravie, obávajú dopadu koronavírusovej krízy na ekonomiku. V prípade slovenských zákazníkov však strach o zdravie nasleduje hneď za obavou z očakávanej možnej ekonomickej situácie.

Krízová situácia má okrem iného vplyv aj na nákupné správanie spotrebiteľov. V oboch krajinách je vidno rapídny nárast nákupov, avšak len 13 % domácností v Českej republike a jedna pätina kupujúcich na Slovensku si v súvislosti s aktuálnou situáciou kúpilo viac dezinfekčných prostriedkov. Traja z desiatich slovenských spotrebiteľov a 13 % českých domácností si však urobilo mimoriadnu zásobu potravín, čím  však z krátkodobého hľadiska prispeli skôr k všeobecnej panike.

Následky je vidno aj v spotrebe mimo domácností. Jedna pätina kupujúcich v Česku a jedna štvrtina na Slovensku obmedzila stravovanie mimo domova, naopak sa však zvýšilo využívanie donáškových služieb.

Zdroj: GfK

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera