V uplynulom roku sa Skupine Kofola darilo. Svoje tržby zvýšila o 4,1 %. Dobrému hospodárskemu výsledku pomohol posledný kvartál a vyššie predaje v segmente Horeca. V rámci značiek sa darilo najmä Royal Crown Cole, sirupom Jupí a energetickým nápojom Semtex. V tomto roku je pre Skupinu kľúčové efektívne čeliť situácii okolo šírenia koronavírusovej pandémie.
„V roku 2019 nám tržby vzrástli o 4,1 percent, cieľovú EBITDU 42 069 tisíc eur sme prekonali o 3,6 % na finálnych 43 604 tisíc eur, a to napriek horšiemu počasiu a rastúcim segmentovým nákladom. Vlani sme tiež zrealizovali významné zmeny v štruktúre. Predali sme spoločnosti v Poľsku a Rusku a vytvorili sme nový pilier nášho podnikania, ktorý vonia po káve, čaji a bylinkách. Tieto kroky nám umožnili maximálne sa sústrediť na naše silné nealko piliere v oboch kľúčových regiónoch a ďalší rozvoj prírodného segmentu v rámci diverzifikácie nášho biznisu Fresh & Herbs. Navyše sme začiatkom tohto roku kúpili cidery F. H. Prager a prenikáme do princípov fermentácie nápojov, čo je segment s veľkým potenciálom,“ hodnotí uplynulý rok Jannis Samaras, riaditeľ Skupiny Kofola a zároveň dodáva, že v tomto roku má Skupina Kofola pred sebou okrem tradičných úloh aj integráciu akvizície minerálnych vôd Korunní a Ondrášovka. „A by sme boli čím ďalej atraktívnejšou značkou pre zákazníkov, spotrebiteľov ale aj investorov, zameriame sa aj na nové projekty, ktoré nás významne posunú v ekologických témach,“ dodáva Jannis Samaras.
Úspech Kláštornej i energetických nápojov
V minulom roku sa Skupine v ČeskoSlovensku veľmi dobre darilo v segmente Horeca. Trhový podiel v Česku navýšila na 27,8 %, na Slovensku na 41,2 %. Predajný potenciál ukázala relatívne nová značka v portfóliu Skupiny, prírodná minerálna voda Kláštorná Kalcia, ktorú po veľmi úspešnom vstupe na slovenský trh môžu aktuálne ochutnať aj českí spotrebitelia. Okrem minerálnej vody Kláštorná Kalcia sa dobre darilo energetickým nápojom Semtex či značke Royal Crown Cola, ktoré svojimi predajmi významne prekonali slnečný rok 2018.
Bezobalové projekty
Skupina Kofola sa okrem tradičných plánov a cieľov sústredí tiež na rozvoj úplne nových ekologických projektov. Ide napríklad o projekt Zelená Rajecká dolina a pestovanie vlastných byliniek, podporu bezobalových čapovaných nápojov. Ďalej sa zameria na podporu vratných sklených fliaš v segmente Horeca či cielené znižovanie gramáží fliaš a utáverov, a tým významnú úsporu spotreby plastu.
V dnešných časoch je výhodnou devízou lokálnosť
V súčasnosti tak ako aj celý svet čelí Skupina Kofola pandémii COVID-19. Aktuálne je preto jej primárnym cieľom zaistiť bezpečnosť zamestnancov, udržať výrobu, čeliť logistickým nástrahám a minimalizovať negatívne dopady vzniknutej situácie na jej hospodárenie. Ako výhodná devíza sa podľa skupiny Kofola v týchto dňoch ukazuje najmä lokálnosť.