logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Čo čaká predajňu v prípade nákazy jej zamestnanca?

19. marca 2020
Správy 0
1325
Čo čaká predajňu v prípade nákazy jej zamestnanca?

Obchodné reťazce i jednotlivé maloobchodné predajne zavádzajú v posledných dňoch bezpečnostné opatrenia na ochranu zákazníkov i zamestnancov. Zväz obchodu SR aktuálne vydáva návrh opatrení v prípade, ak dôjde k infikovaniu zamestnanca vírusom COVID-19.

Počas tejto nepriaznivej situácie šírenia koronavírusu zotrvávajú zamestnanci vo svojej práci na pobočkách kamenných predajní. Obchodníci prijímajú bezpečnostné opatrenia a čoraz naliehavejšie apelujú na zákazníkov, aby sa nimi riadili, a to nielen pre vlastnú bezpečnosť, ale i bezpečnosť zamestnancov predajní, ktorí sú denne konfrontovaní s veľkým počtom nakupujúcich. V prípade, že však dôjde k infikovaniu niektorého zo zamestnancov predajne, Zväz obchodu SR poskytuje návrh riešení, ako možno v tejto situácii postupovať.

Okamžité uzavretie prevádzky a 14-dňová karanténa

Pri zistení, že niektorý zo zamestnancov predajne je nositeľom korinavírusu, sa odporúča okamžite uzavrieť prevádzku pre všetkých spotrebiteľov. Úlohou prevádzkovateľa je ďalej zabezpečiť nahlásenie všetkých zamestnancov na príslušnom Úrade verejného zdravotníctva (RÚVZ) a následné uzavretie prevádzky. Zamestnanci predajne, v ktorej sa nachádzala i infikovaná osoba, majú nariadenú 14-dňovú karanténu.

Dôkladná dezinfekcia predajne a jej zariadení

Po odchode infikovaných zamestnancov sa v predajni vykoná mimoriadna inventúra. Brigádnici, ktorí nahradia zamestnancov, majú za úlohu dezinfikovať priestory predajne a jej zariadenia, vrátane čistenia povrchov dezinfekčnými prostriedkami. Predbežné štúdie naznačujú, že baktérie koronavírusu dokážu na povrchoch zotrvať niekoľko hodín až dní. Závisí to od viacerých podmienok, akými sú napríklad teplota, vlhkosť prostredia či typ povrchu. Vzhľadom k tomu je nutné vykonať dôkladnú očistu a dezinfekciu všetkých priestorov predajne, a to vrátane vstupnej rampy, skladovacích priestorov, chladiacich a mraziacich zariadení, komunikačných priestorov, kancelárií či sociálnych zariadení. Netreba podceniť ani stojany, pulty, regály, chladničky a mrazničky, nárezové stroje, nože, naberačky, ale aj nákupné vozíky či košíky. Zároveň sa odporúča taktiež stiahnutie všetkých jednorazových sáčkov a rukavíc nachádzajúcich a v predajni v čase jej uzavretia.

Po vykonaní bezpečnostných opatrení je potrebné ohlásiť pripravenosť predajne a požiadať súhlas na jej znovu otvorenie s náhradným personálom príslušnému RÚVZ. Brigádnici nemôžu v plnom rozsahu nahradiť zamestnancov v rámci prevádzkovej činnosti, bude preto nevyhnutné požiadať o prednostné testovanie personálu na koronavírus, a to ihneď po uplynutí inkubačnej doby, čo zamedzí zotrvaniu všetkých zamestnancov v 14-dňovej karanténe. Po súhlase by mal obchodník o tejto situácii informovať príslušný úrad regionálnej veterinárnej a potravinovej správy.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera