Bezpečnostné opatrenia posledných dní spôsobujú prudký nárast objednávok z internetových obchodov. Informovali o tom kuriérske spoločnosti, ktoré sa podľa DPD dostávajú na hranicu prepravných kapacít. V najbližších dňoch by preto zákazníci internetových obchodov mali počítať aj s tým že sa doručovanie zásielok spomalí.
Hrozba šírenia vírusu COVID-19 má za následok zmenu nákupného správania spotrebiteľov. „Je pochopiteľné, že mnohí ľudia presúvajú svoje nákupy na internet. V posledných dňoch sa však nárast objednávok priblížil na hranicu kapacít kuriérskych spoločností,“ hovorí Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku.
V najbližších dňoch by preto zákazníci mali počítať s tým, že sa doručovanie zásielok spomalí. „Aj pri internetových nákupoch by v súčasnosti ľudia mali zvážiť nákupy, ktoré nie sú nevyhnutné,“ dodáva Peter Pavuk. Treba počítať s tým, že zvýšiť kapacitu prepravy v súčasnej situácii nie je možné a v prípade nutnosti karantény medzi kuriérmi, ktorí denne prichádzajú do kontaktu s množstvom ľudí, by kapacita každej kuriérskej spoločnosti klesla.
Zrušenie Pickup odberných miest i platieb v hotovosti
Rovnako ako obchodníci či výrobcovia, aj kuriérske spoločnosti zavádzajú bezpečnostné opatrenia zamerané na zníženie možnosti šírenia nákazy koronavírusom. Zastavené je odosielanie balíkov do odberných miest Pickup. DPD preberá zásielky na odoslanie iba s vopred vyplneným prepravným štítkom a vstup do priestorov spoločnosti je povolený len s rúško, respirátorom alebo inou funkčnou ochranou tváre. „Snažíme sa znižovať nutnosť kontaktu na minimálnu možnú mieru. Chcel by som požiadať zákazníkov, aby pri prevzatí zásielky od kuriéra mali vždy ochranné rúško, respirátor alebo inú ochranu tváre. Kuriér je v celodennom kontakte s ľuďmi a tiež potrebuje byť chránený. Iba tak dokážeme spoločne zabrániť šíreniu choroby,“ vysvetľuje Peter Pavuk. V súčasnosti nie je možné platiť za tovar na dobierku v hotovosti, ale iba platobnou kartou.
Obmedzenia na hraniciach začínajú ovplyvňovať aj doručovanie zo zahraničia. Uzavretie hraníc spôsobí výrazné spomalenie medzinárodnej dopravy. Odosielatelia by s tým preto mali počítať a zvážiť urgentnosť zásielky ešte pred jej podaním. Špecifická situácia je vo viacerých krajinách v zahraničí, ale už aj u nás na Slovensku. Zákazník by si mal preveriť, či neodosiela balíky do inštitúcií a obchodov, ktoré sú na základe rozhodnutia vlády uzavreté. Balík smerovaný na takúto adresu nebude možné doručiť a bude vrátený.