logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Obchodníci a výrobcovia: Rizikom nie je dostupnosť tovaru, ale preťažený personál

17. marca 2020
Správy 0
1623
Obchodníci a výrobcovia: Rizikom nie je dostupnosť tovaru, ale preťažený personál

Plné špajzy a prázdne regály v obchodoch. Obchodné reťazce na Slovensku vnímajú každým dňom čoraz väčší záujem zákazníkov o trvanlivé výrobky. Dôvodom je šírenie nákazy spôsobenej koronavírusom. Zákazníci by sa preto mali pripraviť na bezpečnostné opatrenia pri nákupe i zmenu otváracích hodín.

Obchodníci, rovnako ako i výrobcovia, vnímajú situáciu šírenia koronavírusu veľmi citlivo, na základe čoho prijímajú aj individuálne bezpečnostné opatrenia v predajniach aj vo výrobniach.

K aktuálnej situácii sa vyjadril aj Richard Duda, generálny riaditeľ spoločnosti Tauris Group, ktorá je jedným z najväčších producentov mäsa a mäsových výrobkov na Slovensku. „Uvedomujeme si zodpovednosť za plynulé zásobovanie Slovenska práve v týchto časoch. Zároveň však vidíme aj riziko, ktoré stojí na našich zamestnancoch a ich zdraví. Zamestnávame viac ako 1 600 ľudí, preto zabezpečenie ich bezpečnosti a bezpečnosti výroby je v tomto smere kľúčové,“ uviedol Richard Duda.

Prísne opatrenia nie len vo výrobe

„V tomto smere sme netrpeli nedostupnosťou ochranných či dezinfekčných pomôcok. Sprísnené opatrenia vedenia sme prijali už vo februári a platia pre všetkých zamestnancov. Berú ich s veľkým rešpektom najmä z dôvodu, že chápu, v akom odvetví pracujú a že ide o dôležitú prevenciu,“ vysvetľuje Richard Duda.

Okrem rozšírenia prísnych hygienických opatrení z výroby aj na ostatných pracovníkov a dodávateľov prijalo vedenie spoločnosti zásadné kroky s cieľom vylúčiť riziko prerušenia výroby v niektorom zo závodov. „Od marca pracujú výroby v našich závodoch v dištančných režimoch. Sú rozdelené na tri plne funkčné pracovné celky, ktoré sa vzájomne nestretnú. V prípade karantény jedného z nich sa nenaruší celkový chod a funkčnosť jednotlivých divízií,“ uvádza Richard Duda.

Zákazník bez rúška nebude obslúžený

Bezpečnostné opatrenia zavádzajú aj jednotlivé predajne. Spoločnosť Terno real estate prijala viaceré kroky na ochranu zdravia zákazníkov i zamestnancov. Do predajní je podľa najnovších opatrení možné vstupovať len s ochranným rúškom, prípadne inak vhodne zakrytými ústami a nosom. Nakupujúci, ktorí toto nariadenie nerešpektujú, nemusia byť obslúžení. „Toto opatrenie sme ešte sprísnili. Pred vchodom do našich predajní bude stáť zamestnanec bezpečnostnej služby, ktorý bude vpúšťať iba zákazníkov s rúškami, prípadne inak vhodne zakrytými ústami a nosom. Vzhľadom na to, že ešte stále je nedostatok ochranných prostriedkov, berieme vážne odporúčania krízového štábu a chceme aj takto prispieť k zníženiu rozširovania vírusu,“ vysvetľuje Stanislav Čajka, generálny riaditeľ Terno real estate.

Zamestnanci predajní majú k dispozícií dezinfekčné prostriedky a jednorazové hygienické utierky. Boli informovaní o tom, ako sa správať v súčasnej situácií a o potrebe dodržiavať bezpečný odstup od ľudí. Minimálne trikrát denne v predajniach dezinfikujú všetky plochy, ktorých sa ľudia dotýkajú. Ide najmä o kľučky všetkých dverí, nákupné vozíky, dopravné pásy pri pokladniach, alebo klávesnice váh a pokladní. Dezinfikujú sa tiež nádoby, ktoré sa využívajú na potraviny.

Ľudia sa začínajú viac stravovať doma

Spoločnosti cítia neustále rastúci záujem ľudí o trvanlivé potraviny. Nariadenie vlády o obmedzení gastronomických prevádzok tiež spôsobilo nárast objednávok v maloobchode. Ľudia sa začínajú väčšmi stravovať doma.

„Najväčší dopyt sme zaznamenali na výsekovom hovädzom a bravčovom mäse a na trvanlivých suchých salámach, slaninách a klobásach. Prispôsobujeme tomu výrobné kapacity v podnikoch, s cieľom bezpečne zaistiť kvalitné výrobky pre každého, hodnotí súčasný stav Richard Duda.

Preťažení zamestnanci a zmeny otváracích hodín

Mnohé z predajní pristupujú k zmene otváracích hodín. Predajne Terno a Kraj budú počas pracovných dní otvorené pre zákazníkov do 19-tej hodiny. V sobotu, počas najbližšieho víkendu (21. marca), budú obchody otvorené do 15-tej a v nedeľu ostanú zatvorené.

V posledných dňoch sa podľa Stanislava Čajku začína práca navyše prejavovať aj na zamestnancoch. Obsluha veľkého počtu zákazníkov, dokladanie tovaru, ale aj neustále dezinfekcie v predajniach sa podpisujú na ich únave. „V súčasnosti nie je rizikom dostupnosť tovaru, ale výpadok zamestnancov v predajniach a v logistických centrách. Aktuálne sa nachádza v domácom prostredí veľká časť zákazníkov, a preto nie je problém prispôsobiť svoje nakupovanie skráteným časom prevádzky predajní, ku ktorým sme pristúpili. Ďakujeme našim zákazníkom za pochopenie a prosíme o rozloženie nákupov na piatok, sobotu a pondelok, aby nedošlo k preťaženiu a zvýšeniu koncentrácie zákazníkov v sobotu. Chceme počas týchto dní dopriať našim zamestnancom možnosť oddýchnuť si, aby mohli od pondelka poskytovať 100-percentný servis zákazníkom,“ hovorí Stanislav Čajka a dodáva, že zmena otváracích hodín platí zatiaľ do 27. marca.

K zmene otváracích hodín v niektorých prevádzkach pristúpila aj spoločnosť Coop Jednota Slovensko, a to v dôsledku nedostatku personálu.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera