logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Prázdne regály a panika nie sú nutné. Obchodníci vyzývajú k rozumným nákupom

16. marca 2020
Správy 0
1596
Prázdne regály a panika nie sú nutné. Obchodníci vyzývajú k rozumným nákupom

Vzhľadom na nepriaznivú situáciu šírenia koronavírusu prijal krízový štáb SR viacero bezpečnostných opatrení. Mnohé z nich sa týkajú i obmedzenia obchodných prevádzok. Od 16. marca platí zákaz maloobchodného predaja a predaja služieb v prevádzkach, a to na nasledujúcich 14 dní. K prázdnym regálom v predajniach a nákupom vo veľkom sa vyjadrili obchodníci, ktorí zákazníkov vyzývajú k spolupráci a zachovaniu pokoja.

Na začiatku mesiaca si na základe zhoršujúcej sa situácie s koronavírusom a následným miznutím potravín na pultoch predajní Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, zavolala na rokovanie predstaviteľov najväčších potravinových obchodných reťazcov na Slovensku. Ústrednou témou bol možný vývoj situácie a dostatok potravín pre slovenských spotrebiteľov.

Z pultov predajní mizne tovar

„Na možnú situáciu sa treba zodpovedne pripraviť. Prázdne pulty predajní sú však neodôvodnené. Všetci predstavitelia slovenských aj zahraničných obchodných reťazcov nás ubezpečili, že majú dostatočné množstvo zásob potravín, úzko komunikujú so svojimi dodávateľmi, plynule dopĺňajú pulty a rastú im tržby na úrovni vianočných sviatkov. Tovar na pultoch sú schopní doplniť v priebehu krátkej doby. Nie je dôvod na paniku,“ uviedla Gabriela Matečná.

K situácii sa vyjadrila aj Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorej členmi sú spoločnosti Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco. Podľa ich tvrdení situáciu neustále monitorujú a spolupracujú s kompetentnými štátnymi orgánmi. Napriek každodennému úsiliu sietí je prirodzené, že pri nárazovom dopyte sa môže stať, že je niektorý z produktov dočasne vypredaný či nedostupný. SAMO však ubezpečuje zákazníkov, že ide len o krátkodobý výpadok súvisiaci s časom potrebným na doplnenie tovaru.

Nákupy v obrovských množstvách sú neodôvodnené  

Členovia SAMO, rovnako ako Zväz obchodu SR (ZO SR) však zákazníkov vyzývajú, aby pri nákupe zohľadňovali svoje reálne potreby a nakupovali s mierou. „Upozorňujeme spotrebiteľov a našich zákazníkov, že na zabezpečenie nevyhnutných opatrení je potrebná aj disciplína a súčinnosť všetkých obyvateľov. Potravín v obchodoch a v našich skladoch je dostatok a ďalšie plynulé zásobovanie zabezpečujeme v spolupráci s našimi dodávateľmi. Prioritou všetkých obchodníkov je čo najlepšia obsluha zákazníkov, preto tovar dopĺňame čo najrýchlejšie,“ uvádza ZO SR. Zbytočné a panické nákupy by mohli viesť ku krátkodobým výpadkom niektorých tovarov. Obchodníci  preto vyzývajú všetkých spotrebiteľov, aby nakupovali len rozumné množstvá potravín, čím sa zamedzí predzásobovaniu a najmä plytvaniu potravinami.

Prvoradá je pri nákupe bezpečnosť

V záujme zachovania bezpečnosti a zdravia uvádza SAMO niekoľko rád pre zákazníkov a vyzýva ich k vzájomnej spolupráci. V súčasnosti sa odporúčajú najmä platby bezhotovostným stykom. V prípade ak je to možné, ideálne je používanie samoobslužných pokladní a v zásade obmedzenie bližšieho kontaktu so zamestnancami predajne. Nevyhnutné je taktiež používanie rúšok či iných materiálov potrebných na ochranu seba i ostatných, a to nielen počas nákupu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera