logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Prázdne regály a panika nie sú nutné. Obchodníci vyzývajú k rozumným nákupom

16. marca 2020
Správy 0
1725
Prázdne regály a panika nie sú nutné. Obchodníci vyzývajú k rozumným nákupom

Vzhľadom na nepriaznivú situáciu šírenia koronavírusu prijal krízový štáb SR viacero bezpečnostných opatrení. Mnohé z nich sa týkajú i obmedzenia obchodných prevádzok. Od 16. marca platí zákaz maloobchodného predaja a predaja služieb v prevádzkach, a to na nasledujúcich 14 dní. K prázdnym regálom v predajniach a nákupom vo veľkom sa vyjadrili obchodníci, ktorí zákazníkov vyzývajú k spolupráci a zachovaniu pokoja.

Na začiatku mesiaca si na základe zhoršujúcej sa situácie s koronavírusom a následným miznutím potravín na pultoch predajní Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, zavolala na rokovanie predstaviteľov najväčších potravinových obchodných reťazcov na Slovensku. Ústrednou témou bol možný vývoj situácie a dostatok potravín pre slovenských spotrebiteľov.

Z pultov predajní mizne tovar

„Na možnú situáciu sa treba zodpovedne pripraviť. Prázdne pulty predajní sú však neodôvodnené. Všetci predstavitelia slovenských aj zahraničných obchodných reťazcov nás ubezpečili, že majú dostatočné množstvo zásob potravín, úzko komunikujú so svojimi dodávateľmi, plynule dopĺňajú pulty a rastú im tržby na úrovni vianočných sviatkov. Tovar na pultoch sú schopní doplniť v priebehu krátkej doby. Nie je dôvod na paniku,“ uviedla Gabriela Matečná.

K situácii sa vyjadrila aj Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorej členmi sú spoločnosti Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco. Podľa ich tvrdení situáciu neustále monitorujú a spolupracujú s kompetentnými štátnymi orgánmi. Napriek každodennému úsiliu sietí je prirodzené, že pri nárazovom dopyte sa môže stať, že je niektorý z produktov dočasne vypredaný či nedostupný. SAMO však ubezpečuje zákazníkov, že ide len o krátkodobý výpadok súvisiaci s časom potrebným na doplnenie tovaru.

Nákupy v obrovských množstvách sú neodôvodnené  

Členovia SAMO, rovnako ako Zväz obchodu SR (ZO SR) však zákazníkov vyzývajú, aby pri nákupe zohľadňovali svoje reálne potreby a nakupovali s mierou. „Upozorňujeme spotrebiteľov a našich zákazníkov, že na zabezpečenie nevyhnutných opatrení je potrebná aj disciplína a súčinnosť všetkých obyvateľov. Potravín v obchodoch a v našich skladoch je dostatok a ďalšie plynulé zásobovanie zabezpečujeme v spolupráci s našimi dodávateľmi. Prioritou všetkých obchodníkov je čo najlepšia obsluha zákazníkov, preto tovar dopĺňame čo najrýchlejšie,“ uvádza ZO SR. Zbytočné a panické nákupy by mohli viesť ku krátkodobým výpadkom niektorých tovarov. Obchodníci  preto vyzývajú všetkých spotrebiteľov, aby nakupovali len rozumné množstvá potravín, čím sa zamedzí predzásobovaniu a najmä plytvaniu potravinami.

Prvoradá je pri nákupe bezpečnosť

V záujme zachovania bezpečnosti a zdravia uvádza SAMO niekoľko rád pre zákazníkov a vyzýva ich k vzájomnej spolupráci. V súčasnosti sa odporúčajú najmä platby bezhotovostným stykom. V prípade ak je to možné, ideálne je používanie samoobslužných pokladní a v zásade obmedzenie bližšieho kontaktu so zamestnancami predajne. Nevyhnutné je taktiež používanie rúšok či iných materiálov potrebných na ochranu seba i ostatných, a to nielen počas nákupu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera