
Poľský reťazec drogérií Hebe plánuje tento rok expandovať. Okrem domovského trhu sa však pozrie aj do okolitých krajín. Na muške má slovenský a český trh.
Hebe patrí rovnako ako sieť Biedronka do portugalskej skupiny Jeronimo Martins. Jej prezident Pedro Soares dos Santos na tlačovej konferencii v Lisabone oznámil, že ide o prirodzené miesta na ďalší rozvoj. Informáciu priniesol poľský portál dlahandlu.pl.
Sieť drogérií plánuje tento rok otvoriť dovedna 50 predajní, prezident skupiny však nespresnil, koľko z nich by malo vzniknúť na nových trhoch. Hebe bude aktivity na Slovensku i v Česku riadiť zo svojej centrály vo Varšave. Značka chce rásť organicky.
Hebe vzniklo pred deviatimi rokmi vo Varšave, odvtedy v Poľsku vybudovalo sieť viac ako 270 obchodov. Na svojej stránke o sebe píše, že základom jej úspechu je dôkladný výber sortimentu, ktorý ponúka za atraktívne ceny. Na svojich pultoch má 3500 exkluzívnych značiek a 270 produktov privátnej značky.
Minulý rok v Poľsku spustila sieť aj internetový obchod, ktorý mesačne navštevuje 1,2 milióna užívateľov. Za vlaňajšok si pripísala tržby 259 miliónov eur, čo je takmer o štvrtinu viac ako rok predtým.